ליגת האלופות פרסמה בצהריים (שישי) את רשימת 52 הקבוצות שייקחו חלק במפעל בעונה הבאה (מוקדמות ושלב הבתים), ולישראל יהיו כצפוי שלוש נציגות: הפועל חולון והפועל ירושלים בבתים, והפועל אילת, שתחל את דרכה במוקדמות.
חולון, לה זאת תהיה שנה חמישית ברציפות בשלב הבתים, קיבלה למעשה את הכרטיס המובטח היחיד של ישראל מכיוון שסיימה במקום השני את העונה הסדירה. ירושלים, לאור העבר העשיר של באירופה, זכתה בכרטיס חופשי.
3 צפייה בגלריה
וורקמן, האריס ומשגב חוגגים
וורקמן, האריס ומשגב חוגגים
שחקני חולון
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
אורן עמיאל
אורן עמיאל
עמיאל. י-ם קיבלה כרטיס חופשי
(צילום: הפועל ירושלים)
אילת, שדורגה במקום הרביעי בעונה הסדירה, תנסה את מזלה דרך שלב המוקדמות. יש לציין כי קבוצות ישראליות נוספות כמו הפועל חיפה ועירוני נס ציונה נרשמו, אך הנהלת המפעל סירבה לבקשותיהן.
ליגת האלופות תצא לדרך כבר ב-13 בספטמבר עם סיבובי המוקדמות, כאשר ארבע קבוצות בלבד מתוך ה-24 במוקדמות יעפילו לבתים. ב-4 באוקטובר ייערך המחזור הראשון של שלב הבתים בו ייקחו חלק 32 קבוצות. הפורמט של ליגת האלופות עבר שינוי, כאשר בעונה הסדירה הקבוצות יחולקו לשמונה בתים של ארבע קבוצות. ארבע הקבוצות שיסיימו בראשות הבתים יעפילו ישירות לטופ 16 (ארבעה בתים של ארבע קבוצות).
3 צפייה בגלריה
בית הלחמי
בית הלחמי
בית הלחמי. יוביל את אילת לבתים?
(צילום: מאיר אוחיון)
הקבוצות שידורגו בשלב הבתים הראשון במקומות 3-2 ישחקו בשיטת פלייאוף אחת נגד השנייה (הטוב משלושה משחקים) - כאשר המנצחות יעלו לטופ 16. בהמשך, שתי הראשונות מכל בית בטופ 16 יעלו לרבע הגמר (הטוב משלושה משחקים). חצאי הגמר יתקיימו בשיטה של פיינל פור. הסתבכתם קצת? התודות, כרגיל, לפיב"א.
לא פחות מ-17 אלופות מליגות שונות באירופה ייקחו חלק העונה בצ'מפיונס, הכי הרבה אי פעם בתולדות המפעל. בין השמות הבולטים העונה בליגת האלופות: אא"ק אתונה, בשיקטאש, דרושפאקה, ססארי, גלטסראיי, ברינדיזי, בורגוס, טנריף, ניז'ני נובגורוד, קרשיאקה, ריטאס וילנה, וכמובן מלאגה שעזבה את היורוקאפ עבור פיב"א.