היורובאסקט לנשים בדרך לישראל? איגוד הכדורסל יגיש בקשה לארח שני בתים באליפות אירופה 2023 לנשים, וזאת במטרה לקדם את הענף.
נכון להיום הגישו מועמדות שלוש מדינות: אוסטריה, סלובניה ויוון - ובאיגוד מעריכים שהסיכויים של ישראל לארח את הטורניר היוקרתי גבוהים, מה שיבטיח לנבחרת הופעה באליפות הזו לראשונה מאז 2011.
3 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים
תחזור לאליפות אירופה ב-2023? נבחרת הנשים
(צילום: FIBA PHOTO)
3 צפייה בגלריה
עדן רוטברג
עדן רוטברג
הכוכבת הגדולה של הנבחרת, עדן רוטברג
(צילום: FIBA PHOTO)
את קמפיין מוקדמות היורובאסקט האחרון סיימה נבחרת הנשים במקום השלישי בבית עם מאזן 4:0 ולא העפילה ליורובאסקט שייערך בקיץ בספרד וצרפת.
אגב, לפני חודשיים הודיע אלי רבי כי סיים את תפקידו כמאמן נבחרת הנשים. רבי, שהעלה בעבר את ישראל לשלוש אליפויות אירופה רצופות, החליט לא להמשיך אחרי קמפיין מוקדמות אליפות אירופה שהסתיים כאמור.
רבי אמר אז לאנשי האיגוד שהוא צופה עתיד מזהיר לנבחרת הנשים ולכדורסל הנשים, ומעריך שתוך 4-3 שנים הנבחרת תגיע להישגים.

אושר: רק קבוצות ליגת העל ישתתפו בגביע מהעונה הבאה

איגוד הכדורסל הודיע שההנהלה קיבלה את המלצת הוועדה המקצועית והחל מהעונה הבאה ולמשך שתי עונות גביע המדינה לגברים יכלול את שמונה הראשונות בליגה בסיום הסיבוב הראשון.
3 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' שומר על פארגו
ז'יז'יץ' שומר על פארגו
מהעונה הבאה: רק קבוצות ליגת העל ישתתפו בגביע. ז'יז'יץ' שומר על פארגו
(צילום: ראובן שוורץ)
יו"ר המינהלת שמואל פרנקל: "אני מודה לראשי איגוד הכדורסל ויו"ר הוועדה המקצועית עמוס פרישמן שהחליטו על שינוי זה בשיטת הגביע, אליו מינהלת הליגה דחפה כבר זמן רב. אין לי ספק שזה יוביל למתח ולעניין רב בשלב הראשון של הליגה".
במינהלת הליגה הלאומית התאכזבו מההחלטה. היו"ר עוגן יוחננוב פנה לשר הסופרט חילי טרופר כדי שהיא תבוטל. "יש לפעול לביטול ההחלטה על שינוי מתכונת משחקי גביע המדינה, ולהחזיר את המתכונת הקודמת", הוא כתב במכתבו לטרופר. "גביע המדינה בכדורסל, אשר מייצג את כלל הכדורסל הישראלי ונועד להביא לידי ביטוי את כלל מדינת ישראל מכלל קצותיה, הן הגאוגרפיים והן החברתיים, לא יכול להתקיים עבור קבוצות הליגה הראשונה בלבד".