שרון דרוקר הוא מאמנה החדש של נבחרת הנשים, כמעט שבעה חודשים לאחר שאלי רבי הודיע על סיום תפקידו.
ועדת הנשים קיבלה את המלצתם של המנהל המקצועי מוישל'ה ויינקרנץ ויו"ר הוועדה אורנית שוורץ והחליטה למנות את דרוקר כמאמן נבחרת הנשים. המינוי עוד צריך לקבל את האישור הפורמלי של הנהלת האיגוד.
4 צפייה בגלריה
דרוקר
דרוקר
בדרך למינוי מפתיע? דרוקר
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
שרון דרוקר
שרון דרוקר
הדריך בעונה האחרונה את בני הרצליה. דרוקר
(צילום: עוז מועלם)
מי שימש כעוזרו של דרוקר הוא רועי לזר, שזכה בעונה שעברה בדאבל עם מכבי עירוני ר"ג ושימש בשנים האחרונות כמאמן נבחרת הנערות שעלתה ושרדה תחתיו בדרג א'.
דרוקר: "אני מודה למוישל'ה ויינקרנץ ואורנית שוורץ על ההזדמנות. זו לא פעם ראשונה שאני עובד באיגוד הכדורסל ואני תמיד רואה בזה זכות. כשהאיגוד קורא לי אני מתייצב. מצפה לנו אתגר לא פשוט אבל מאוד מעניין והענף כולו צריך להירתם להצלחת הנבחרת, שהצלחה שלה תמנף את הענף כולו. זה נכון שאין לי ניסון בכדורסל נשים, אבל אני מתכוון ללמוד את הנושא לעומק ובמהירות ולנסות להגיע מוכן כבר למשחק הקרוב נגד לטביה בעוד חודש וקצת. אני מקווה שקהל גדול יגיע כדי לעודד את השחקניות. אנחנו מאוד רוצים ליצור עניין גדול סביב הנבחרת לקראת אליפות אירופה בקיץ 2023 ואני בטוח שהאיגוד ידע להרים פה אליפות ברמה הגבוהה ביותר שתפאר את הכדורסל הישראלי כולו. אנחנו כנבחרת נעשה הכל כדי לייצג את כולם בכבוד".
4 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים תארח את אליפות אירופה ב-2023
(צילום: FIBA PHOTO)
שוורץ אמרה על הבחירה בדרוקר: אני חושבת ששרון הוא האיש הנכון במקום הנכון וכולנו נעשה ככל שניתן כדי לעזור לו להצליח במטרה הגדולה שעומדת לפנינו - אליפות אירופה שתקיים בקיץ 2023 בישראל. אני מודה לשרון על כך שהחליט לקחת על עצמו את התפקיד המאתגר ואני בטוחה שהוא יביא את כל הידע והניסון שלו לתפקיד. אנחנו מאוד רוצות להביא שינוי ורוח חדשה לנבחרת ישראל בפרט ולכדורסל הנשים בכלל ואני משוכנעת שהענף כולו יעשה את קפיצת המדרגה שכולנו מצפים ממנו לקראת האתגרים שבדרך. אני מאמינה בשחקניות שלנו ויודעת שהן יתנו הכל להצלחת הנבחרת".
דרוקר (54) לא אימן מעולם קבוצת נשים - ואם אכן המינוי יתקבל - הוא אמור להדריך את הנבחרת לקראת המשימה החשובה ביותר שלה: אליפות אירופה שתיערך בארץ ב-2023.
4 צפייה בגלריה
רועי לזר
רועי לזר
ישמש כעזרו של דרוקר. לזר
(צילום: ראובן שוורץ)
בכך, נבחרת הנשים תרשום הופעה באליפות אירופה לראשונה מאז 2011. אגב, ישראל זכתה באירוח לפני יוון ואוסטריה. שני בתים נוספים ומשחקי ההכרעה יתקיימו בעוד שנתיים בסלובניה.
דרוקר אימן בשמונה קבוצות שונות בליגת העל וזכה גם בתארים אירופיים: ביול"ב קאפ עם הפועל ירושלים וביורוצ'אלנג' עם אוראל גרייט הרוסית. כמו כן, זכה באליפות וגביע בלגיה עם אוסטנד. הוא אימן בעונה האחרונה את בני הרצליה והצליח להשאיר אותה בליגה.
למרות שתארח את אליפות אירופה ב-2023, נבחרת הנשים תשחק גם כן במוקדמות והוגרלה לבית עם שבדיה ולטביה. במשחקי מוקדמות יורובאסקט 2021 סיימה ישראל במקום האחרון בבית עם מאזן 4:0, אחרי שבדיה ומונטנגרו.