מכבי ת"א עשתה הערב (חמישי) צעד גדול בדרך לאליפות שנייה ברציפות ומספר 57 בתולדות המועדון. הצהובים ניצחו 76:84 בדרבי את הפועל בבית במסגרת משחק 1 של סדרת גמר הפלייאוף (בשיטת הטוב מ-3), והם ינסו לסיים את העבודה כבר בשבת (21:15) במשחק 2, שייערך בבית של האדומים.
אם מכבי תזכה, במינהלת רוצים לקיים טקס הנפה בהיכל קבוצת שלמה. לאחר שבחנו את העניין עם המשטרה - הוחלט כי אנשי ושחקני מכבי ת"א יירדו בסיום לחדר ההלבשה, ימתינו עד שהאוהדים יצאו מהאולם ולמעשה רק לאחר מכן יקיימו טקס הנפה "סטרילי".
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
מכבי ת"א במרחק ניצחון אחד מאליפות
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
בראון וקולסון
בראון וקולסון
יחגגו אליפות בבית של האדומים? בראון וקולסון
(צילום: עוז מועלם)
"ידענו שזה לא הולך להיות קל", אמר המאמן המנצח עודד קטש בסיום, "המשחק התחיל דווקא בקצב שלנו אבל עם סקור מאוד מאוד גבוה. אני חושב שניצחנו את המשחק בכמה דקות הגנתיות טובות. עשינו עבודה יותר טובה בחצי השני. בסוף ניצחנו בריבאונד במחצית השנייה, היינו דומיננטים למרות שהתחלנו קצת בלחץ והחטאנו המון זריקות פשוטות. ברגע שנכנסו לקצב שלנו הכרענו את המשחק, אני שמח".
על הרבע הרביעי: "קצת יותר הפרענו להם לשחק, קצת יותר מרוכזים, מעט יותר אגרסיביים. אנחנו באמת חייבים להתחיל את המשחק הבא מהמקום שבו הפסקנו היום. אנחנו זוכרים את משחק 2 של העונה שעברה ואנחנו לא רוצים לחזור על אותו תרחיש".
על מה הוא יעשה כדי שזה לא יקרה: "סדרה של הטוב משלושה משחקים זה מאוד טריקי. זה לא הולך להיות קל, הפועל ת"א קבוצה ביתית מאוד והולכת להיות אווירה מדהימה, וזהו. אין הרבה זמן". על שירת "עודד תחייך" של אוהדי מכבי ת"א: "אני מאוד שמח, אני לא מחייך הרבה אבל אני שמח וצוחק המון".
בונזי קולסון, שהוביל את קלעי המנצחת עם 18 נקודות (9 מתוכן ברבע האחרון) והוסיף 7 ריבאונדים, אמר: "זה מרגיש נהדר, זה ניצחון טוב עבורנו. זו הרוח של מכבי ת"א ושל האוהדים שלה. אנחנו עדיין רעבים, יש לנו עוד משחק אחד לנצח. רוצים להישאר צנועים, להישאר רעבים ולנצח בסדרה".
4 צפייה בגלריה
קולסון
קולסון
"אני רעב להצלחה". קולסון
(צילום: עוז מועלם)
על ההתעלות שלו ברבע האחרון: "תמיד יש לי את האינסטינקט שאני רוצה להשתלט כשאני יכול. הגארדים עשו עבדו מעולה בלמצוא אותי. זה היה מאמץ קבוצתי. אני אוהב את המשחק הזה, אני עובד קשה ואני רוצה לנצח. אני רעב להצלחה".
על האם מכבי תחגוג אליפות באולם של הפועל: "זו המטרה. הפועל ת"א קבוצה מוכשרת מאוד. זה לא יהיה קל אבל אנחנו חייבים להיצמד לעקרונות שלנו וליהנות. זה הדבר הכי חשוב".
המאמן המאוכזב סטפנוס דדאס אמר על מה שעשה את ההבדל בסיום: "אני חושב שהשחקנים המרכזיים שלהם, לורנזו עשה מהלכים טובים יותר בחמש הדקות האחרונות. הם ניצחו במשחק צמוד מאוד. הייתה להם יותר איכות בחלק האחרון".
4 צפייה בגלריה
דדאס
דדאס
נשאר אופטימי. דדאס
(צילום: עוז מועלם)
על השיפוט: "אני דיברתי עם השופטים אבל לפחות הייתי לבד, במכבי דיברו איתם חמישה אנשים מהספסל. נוצר כמובן לחץ על כולם כשלקחנו את היתרון ברבע השלישי. זה השתנה עם שלוש שלשות ופאול של טיילר שלא היה, אבל אני לא יכול לשנות מה שקרה. הראינו שאנחנו יכולים לקחת את האליפות. אנחנו רק צריכים ללמוד משהו, לנצח בבית ולחזור לכאן בשני".