אחרי עונה ארוכה ורצופת מכשולים, מכבי ת"א והפועל ת"א מתכוננות למפגש הרותח ביניהן במשחק מספר 1 בסדרת גמר הפלייאוף מחר (חמישי, 21:00) שייערך ביד אליהו. כזכור, שתי הקבוצות נפגשו בעונה שעברה במעמד, אז הצהובים ניצחו 1:2 וזכו בצלחת בפעם ה-56 בתולדותיהם.
אצל הצהובים, ווייד בולדווין, שנפצע לפני כחודש במשחק מספר 4 בסדרת רבע גמר היורוליג נגד פנאתינייקוס ומאז לא חזר לשחק, התאמן - אך לא נרשם למשחק מחר. הזרים שנרשמו הם: לורנזו בראון, חסיאל ריברו, ג'ו תומאסון, ג'וש ניבו ובונזי קולסון. בנוסף לבולדווין, גם אנטוניוס קליבלנד וג'יימס ווב לא יתלבשו.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
לא נרשם למשחק הראשון בסדרה. ווייד בולדווין
(צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי ת''א)
מאמן האלופה, עודד קטש, אמר לקראת המשחק: "בעונה כל כך עמוסת אירועים ורגשות, אנחנו רוצים לסיים עונה עם תואר. השחקנים וכל הצוות רואים את הסוף. היו לנו קצת ימים להתכונן - לפעמים זה יתרון, לא בטוח שגם הפעם. ברמה האישית חשוב לי מאוד לזכות, בטח אחרי עונה כל כך מטורפת. צריך לתת הרבה קרדיט להנהלה, למועדון ובעיקר לשחקנים שהצלחנו לעבור את הדבר הזה".
"אנחנו במכבי ת"א תמיד רוצים לנצח", אמר הקפטן ג'ון דיברתולומיאו. "כולנו צריכים להתרכז עכשיו במשחק הראשון ובניסיון להשיג בו ניצחון. יש לנו מטרות בכל עונה, כמובן שהאליפות היא אחת מהן. גמר הגביע היה אכזבה ואליפות היא הדרך המושלמת לפצות את האוהדים שלנו".

דדאס: "רק עוד שני ניצחונות כדי לזכות באליפות"

בצד השני, הפועל ת"א מגיעים אחרי סדרה לא פשוטה מול עירוני קריית אתא. האדומים הפסידו את המשחק הראשון בדרייב-אין, אך ניצחו בחוץ והחזירו את ההכרעה אליהם הביתה, שם הביסו את הצפוניים 83:100 וניצחו בסדרה.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א בראיין אנגולה
שחקן הפועל ת"א בראיין אנגולה
חוזר לסגל של האדומים. בראיין אנגולה
(צילום: הפועל ת"א)
בראיין אנגולה חוזר מפציעה לסגל של האדומים ונרשם למשחק מחר. יחד איתו נרשמו מהזרים: טיילר אניס, אקסבייר מנפורד , קייל אלכסנדר וג'יילן הורד. אייזאה מיילס לא יתלבש.
מאמן האדומים, סטפנוס דדאס, אמר לקראת המשחק הראשון: "נשארו לנו רק עוד שני ניצחונות כדי לזכות באליפות. אנחנו מוכנים למשחק ומאמינים שנוכל לנצח ולהעביר את ההכרעה אלינו הביתה. צעד אחר צעד נעשה היסטוריה ביחד".
הורד: "אנחנו מצפים למשחק מאוד אינטנסיבי מחר. זה יהיה קרב. יש לנו טעם רע מסדרת הגמר בעונה שעברה ונעשה הכל כדי שהפעם ננצח ונביא אליפות להפועל תל אביב. אם זה יקרה זה יהיה מרגש לכולנו - שחקנים, צוות, אוהדים וגם לכל הכדורסל הישראלי".
דדאס: ״נשארו לנו שני משחקים לנצח״
(ONE)