שלושה ימים אחרי שהפועל ירושלים זכתה בגביע המדינה על חשבונה, הגיעה הנקמה של מכבי ת"א. באותו אולם, רק במסגרת הבית העליון של ליגת העל, הצהובים הביסו 71:103 את יריבתם הגדולה.
מצד אחד, במכבי ת"א מאוד אהבו את הדרך שבה הם התאוששו מהמכה הקשה שהם ספגו בחמישי האחרון. מצד שני, הורגשה בעיקר תחושת פספוס על אותו משחק מכריע שהלך לאיבוד.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים את הניצחון על ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
קטש: "זה לא מובן מאליו"
(ONE)
"זה לא מובנת מאליה הדרך שהגבנו", אמר מאמן מכבי ת"א, עודד קטש, בסיום. "לקחנו את ההפסד קשה. מעבר לזה שבמכבי ת"א רוצים את כל התארים, בגמר גביע הפסדנו על חוסר אגרסיביות ודברים שהיו תלויים בנו. היו לנו לפני השבוע הזה הרבה נסיבות מקלות, משברים ובעיות גופניות, אבל עדיין גם השחקנים וגם אני לקחנו את זה לא בקלות. לכן הדרך שבא הגבנו לא מובנת מאליה".
קטש המשיך: "המשחק החשוב בין שתי הקבוצות היה גמר הגביע. אחרי שהפסדנו אותו, היה לנו חשוב להגיב כמו שהגבנו. הרגשנו לחץ להגיב למה שקרה, כמו שעשינו הרבה פעמים בשנה הזאת אחרי תקופות פחות טובות. תמיד מצאנו את הדרך לחזור, ולא ליפול לתירוצים".
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ג'ו תומאסון מול שחקן הפועל ירושלים נמרוד לוי
שחקן מכבי ת"א ג'ו תומאסון מול שחקן הפועל ירושלים נמרוד לוי
מחמאות מקיר לקיר. תומאסון
(צילום: עוז מועלם)
מי שקיבל את מירב המחמאות היה ג'ו תומאסון, שלא נרשם למשחק הגביע והציג אתמול 17 נקודות עם 3 חטיפות כששיחק עם הרבה ביטחון וחיפה על היעדרותו של ווייד בולדווין. מי שהתאושש מהיכולת המקצועית הלא טובה בלשון המעטה מהגביע היה לורנזו בראון, שהפעם רשם 16 נקודות עם 4 אסיסטים. לעומתו, ג'וש ניבו עדיין המשיך להציג משחק פושר במיוחד כשסיים עם שתי נקודות בלבד ושוב היה נראה מאוד עצבני וחסר ריכוז, ואפילו התווכח ארוכות עם רפי מנקו על הפרקט, בחילופי דברים שגם עברו לספסל. "הלוואי שכל הבעיות שלי יהיו עם מנקו וניבו", התייחס קטש לעימות. "זה בסדר שהם מראים אמוציות".
רומן סורקין, שסיים את הערב עם 15 נקודות, הוסיף: "הבאנו קצת אופי והראינו מי אנחנו. נשאר עוד תואר אחד ונעשה הכל כדי שלא ניראה בגמר שוב ככה. אני לא יודע אם הרגשנו בלחץ בגמר. הייתה ירידת מתח שהיא טבעית, אולי נינוחות, אולי פחות אנרגיה. ירושלים הראתה שהיא רצתה יותר. זה היה רבע אחד שכולם שיחקנו בו רע. לא לקחנו תואר העונה וזה מפריע לנו, אנחנו צריכים לנצח גם את המשחקים האלו. אי אפשר לקחת את הגלגל אחורה, נרצה לסיים את העונה באופן מתוק".
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון מול שחקן הפועל ירושלים יובל זוסמן
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון מול שחקן הפועל ירושלים יובל זוסמן
חסר לעצמו. בראון
(צילום: עוז מועלם)
למכבי ת"א אין הרבה זמן לנוח מאחר וכבר ביום רביעי (21:00) יארחו בהיכל מנורה מבטחים את הדרבי התל אביבי מול הפועל. "מאחורי הדרבי יש הרבה דברים, יש יריבות בין המועדונים", אמר סורקין. "הדבר החשוב זה להבטיח את הביתיות. חשוב לנצח דרבי במכבי ת"א, זה לא עוד משחק. אי אפשר להפסיד אותו. המטרה זה לסיים את הליגה במקום הראשון".

"הייתה ירידת מתח"

מהצד השני, בהפועל ירושלים לקחו צעד או אפילו כמה צעדים קדימה את נפילת המתח אחרי הזכייה כשהתפרקו לחלוטין על הפרקט. ההפרש הכי גבוה כבר הגיע ל-38 נקודות. אומנם הקבוצה מהבירה הגיעה ללא המצטיין של הגמר, ספידי סמית', שקיבל מנוחה אבל שאר חבריו לקבוצה נראו מאוד לא מרוכזים, מה שעלה להם בכך שהם איבדו סיכוי לעלות אל המקום השלישי בטבלה ובכך נקבעה היריבה שלהם בסדרת רבע גמר הפלייאוף - הפועל חולון. יתרון הביתיות ייקבע ביום רביעי (18:45) במפגש ישיר בין השתיים בפיס ארנה.
4 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון
ביום רביעי - משחק חשוב נוסף. אלון
(צילום: עוז מועלם)
"זו ירידת מתח". אמר נמרוד לוי בסיום. "אנחנו בין שני 'פיקים', הגביע שהיה נקודת שיא בשבילנו, ויש את המשחקים הבאים שהם חשובים והפלייאוף שמגיע. אף אחד לא רצה שנופיע ככה היום. מאכזב".