"לא פה!" - שאג שחקנה של הפועל ת״א, תומר גינת, לכיוונו של יו"ר המועדון רמי כהן, מיד אחרי ה-67:85 של האדומים על מכבי ת"א, ניצחון שאיזן אתמול את סדרת גמר הפלייאוף ל-1:1 וכפה משחק שלישי ומכריע (שני, 21:00) בהיכל מנורה מבטחים.
בהפועל ת"א מאוד מרוצים מכך שהשחקנים הגיעו עם מטרה אחת - לא לאפשר למכבי לנצח ולזכות באליפות באולמם הביתי. ואכן, הם עמדו במשימה כבר מהדקה הראשונה של הערב. שחקניו של סטפנוס דדאס פשוט "התנפלו" על הצהובים, הגיעו עם אנרגיות שיא והתעלו הגנתית והתקפית. מי שהובילו את החבורה באדום היו אקסבייר מנפורד, שסיים את הערב עם 25 נקודות, וג'יילן הורד שהיה קרוב לדאבל-דאבל עם 15 נקודות ו-8 ריבאונדים.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א אקסבייר מנפורד
שחקן הפועל ת"א אקסבייר מנפורד
מנפורד ושחקני הפועל ת"א חוגגים את הניצחון, אתמול
(צילום: עוז מועלם)
דדאס: "מקדישים את הניצחון למשפחות הנופלים"
(באדיבות ONE)
אגב, הקבוצה טענה כי מכבי ת"א טרם העבירה לה את 1,400 הכרטיסים לאוהדיה למשחק גמר הפלייאוף מחר. במכבי אמרו להפועל שהם לא יכולים להעביר להם כרטיסים עד היום בערב כשתתקיים פגישה עם המשטרה. במרחב איילון, לעומת זאת, אומרים שהם לא מכירים הנחייה כזאת.
דדאס נכנס אתמול למסיבת העיתונאים ודבר ראשון התייחס לאסון ברפיח בו נהרגו 8 לוחמים מפיצוץ נגמ"ש. "אני רוצה להקדיש את הניצחון למשפחות של החיילים שנפלו", אמר היווני. "וגם לכל הלוחמים במדינה הזאת. אנחנו שמחים על משחק כדורסל, אבל יש דברים חשובים יותר בחיים".
דדאס הוסיף: "שיחקנו 40 דקות יותר טוב ממכבי. ניצחנו כי שיחקנו יותר טוב. נכון, המאמנים משפיעים, אבל זה משחק של שחקנים. הלחץ כעת עליהם. עשינו את העבודה שלנו, נצטרך לבוא לשם ולהראות את הגרסה הכי טובה שלנו. אני גאה בשחקנים, ומודה לאוהדים. אני סומך על השחקנים שלי שלא יחשבו על משחק בית או חוץ, ונזכה באליפות". גם הבעלים עופר ינאי, חושב כמו דדאס. "כל הלחץ עליהם", צייץ בסיום המשחק.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א תומר גינת
שחקן הפועל ת"א תומר גינת
גינת בטירוף. "יש לחץ על כולם"
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א סטפנוס דדאס
מאמן הפועל ת"א סטפנוס דדאס
ריגש. דדאס
(צילום: עוז מועלם)
הציוץ של עופר ינאי
גינת, שסיים עם 10 נקודות ו-8 ריבאונדים, המשיך: "זה היה גמר פלייאוף, משחק הדחה. היינו צריכים לשחק אגרסיבי ולהשתמש באנרגיה של האולם הזה. לא רצינו שהעונה תיגמר, יש לנו הזדמנות לקחת אליפות ביום שני. זה היה משמעותי שזה היה פה באולם שלנו. אנחנו רוצים לתת לעצמנו סיכוי אחרי כל מה שעברנו העונה".
על כך שהלחץ יעבור במשחק השלישי למכבי ת"א, אמר גינת: "משחק אליפות, צלחת על השולחן, הלחץ על שתי הקבוצות. השתיים עברו עונה מטורפת. חו"ל, בלגרד, מלחמה, שינויים. יש לחץ על כולם. אנחנו רוצים לעשות עוד צעד אחד קדימה ולנצח את המשחק ביום שני. לא חושב שהם פייבוריטים".