שמעון אמסלם חזר היום (ראשון) להפועל ת"א. שחקן העבר וסמל המועדון מצטרף לצוות הניהולי של האדומים כאחראי קשרי קהילה, ובעצם יהיה אמון על הקשר בין ההנהלה לאוהדים והשחקנים. במקביל אמסלם יקבל מקום בדירקטוריון הקבוצה וישמש כדירקטור מטעמו של הבעלים עופר ינאי.
אם תשאלו את אמסלם, שהוביל את הפועל ת"א לזכייה בגביע המדינה בעונת 1992/93, כמו גם לשלושה גמרי פלייאוף רצופים (1992-1994), כלל לא מדובר באיחוד מחדש. "קודם כל מעולם לא עזבתי. תמיד הייתי מנוי בהפועל ת"א וחלק מהמועדון הזה", הוא מבהיר בריאיון ראשון בתפקיד החדש. "זאת הזדמנות מצוינת בשבילי לחזור ולתרום מהידע והניסיון שלי".
2 צפייה בגלריה
שמעון אמסלם וניר אלון
שמעון אמסלם וניר אלון
"נגדיל את מעגל האוהדים". אמסלם
(צילום: יריב כץ)
"החיבור שהיה לי למועדון הזה לאורך כל הקריירה שלי, זה משהו שאי אפשר להפריד אותו. החלטתי שדי לשבת במנוחה, הגיע הזמן לחזור ולהשפיע כי דברים גדולים קורים בהפועל, וכשדברים גדולים קורים, אתה רוצה להיות חלק מזה".
איך נוצר החיבור מחדש?
"דרך עופר ינאי. הוא איש מאוד מרשים, מהפכן בנשמה שלו. זה צ'אנס שלא היה להפועל ת"א מאז שהיא נוסדה. קודם כל שינוי זה דבר טוב, יש להפועל ת"א עכשיו שלושה נכסים עיקריים שהם: עופר, הקהל והקבוצה. ברגע שכל שלושת הדברים האלה ילכו בהרמוניה אנחנו נקצור הצלחה עוד השנה ויהיה לנו כיף. יש לנו אוהדים בכל רחבי הארץ, והחלום שלי הוא לראות קשר מצד הקהילה מאילת ועד גליל. אנחנו לאט לאט נבנה את הקשר הזה ונגדיל את מעגל האוהדים".
מה אתה חושב על מעבר לאולם גדול יותר? "אני מקווה שהעניין יסתדר עם מעבר להיכל גדול, כי היכל קבוצת שלמה צר מדי בשביל הביקוש שיש לראות את הקבוצה הזאת. גם אין שום סיבה שקבוצה כזאת שנבנתה בכל כך הרבה כסף ויש לה כל כך הרבה ניסיון ויכולות ויש מסביבה הרבה עניין, תשחק באולם שלא כולם יכולים לראות אותה".
היכל מנורה מבטחים זה משהו שמדבר אליך? "בתור אחד שהיה לו רק זיכרונות רעים מהאולם הזה, אולי הגיע הזמן שניצור שם כמה זיכרונות טובים, לא? זה לא יהיה פשוט, אבל האוהדים של הפועל ת"א הם אוהדים נאמנים, חמים ואוהבים את הקבוצה ללא תנאי, אז אנחנו נמצא את הדרך שבה כולם, או רובם לפחות, יהיו מרוצים. לבינתיים, המהלכים המקצועיים והניהוליים שהקבוצה עוברת מוכיחים שעופר יודע מה הוא עושה, וזה בנוסף לאנשים שנמצאים בהנהלה שעשו בשנים האחרונות עבודה פשוט דמיונית עם שמירה על הרוח של המועדון הזה".
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
"היכל קבוצת שלמה צר מדי". אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
אז מה בעצם התפקיד שלך? "אני לא מתכוון להיות מעורב ביום-יום בנושאים מקצועיים של הקבוצה, התפקיד שלי הוא קודם כל נציג הבעלים בתוך המועדון, ובנוסף לזה, אני חושב שיש לי הרבה מאוד קשרים שיכולים לעזור למערכת הזאת, בעיקר קהילתיים מול הקבוצה והקהל. אני רוצה להביא כמה שיותר אוהדים מהפריפריה למשחקים של הפועל ת"א ולבנות את ההמשך של הקבוצה הזאת. עופר רואה את הקבוצה הזאת משחקת ביורוליג, וכדי לשחק במפעל הזה אתה צריך קהל של בין 8,000 ל-10,000 צופים בכל משחק, ובשביל זה אתה צריך אולם גדול ומסודר. אני מאמין שהעניין הזה יסתדר בסופו של דבר מול העירייה כדי שנוכל לבנות בית שהוא רק שלנו, ושהקהל ירגיש שהוא מגיע לבית שלו. זה ייקח קצת זמן ונצטרך תמיכה של כולם מסביב, אבל אני מאמין שנייצר משהו שכולם מאמינים בו".
אתה מכין את עצמך לאפשרות שכבר העונה תזכו באליפות ראשונה מאז 1969? "זה כל כך מוקדם לדבר על זה, יש כל כך הרבה משתנים שקורים במהלך השנה. לרצות? אנחנו רוצים ונעשה הכל כדי שזה יקרה. יש לנו סגל שיכול לעשות את זה. אבל שנינו יודעים שאנחנו חיים באזור שהוא לא יציב. אנחנו כמובן נשתדל לשמור על הקבוצה מחוץ לכל הרעשי רקע מסביב. הכוונה היא רק לתמוך בפרויקט הגדול הזה כדי שיצליח כמה שיותר".