קטש: "היינו יותר מידי רגועים"
(קטש: ״היינו יותר מידי רגועים״)
במכבי ת"א נשמו לרווחה אחרי הניצחון על מילאנו 71:77 ביום שלישי באיטליה, אבל כבר מתכוננים למשוכה הנוספת שתעמוד מולם הערב (שישי, 21:30) ביורוליג, כשהם יפגשו בחוץ את וירטוס בולוניה במסגרת המחזור ה-14.
אחרי הניצחון, הקבוצה (מאזן 6:7) נשארה במילאנו והמשיכה את המסע שלה לקראת המשחק הבא, אבל עוד לפני כן השחקנים קיבלו יום חופשי להסתובב בעיר. אתמול הקבוצה התאמנה במתקן האימונים של מילאנו ולאחר מכן יצאה לכיוון בולוניה באוטובוס.
3 צפייה בגלריה
קולסון
קולסון
המומנטום יימשך בבולוניה? קולסון
(צילום: טל שחר)
"אנחנו רוצים להמשיך את החצי השני מהמשחק במילאנו", אמר המאמן עודד קטש. "היינו באמת אגרסיביים ושלטנו בריבאונד. זה לא היה קל, למרות שאנשים נוטים לזלזל במילאנו לאחרונה. האמת, גם בבולוניה. ראינו אותם שלשום מול אלבה ברלין, והם שיחקו הרבה יותר טוב. יש להם שחקנים מנוסים וגם סגל רחב, ככה שהם יכולים להציג שתי קבוצות, אחת מאוד התקפית ומהירה ואחת יותר הגנתית ואיטית. ככה שאנחנו צריכים להתכונן לשני סגנונות משחק".
אחרי פציעתו של אלכס פוית'רס שסיים את העונה, בצוות המקצועי פתחו בחיפושים נרחבים אחר שחקן שיכול למלא את החור שנוצר, אך נכון לזמן זה עדיין לא מצאו מחליף מתאים. בהיעדרו, מי שקיבל יותר קרדיט מול מילאנו היה רומן סורקין ששיחק קצת פחות מ-22 דקות בהן הצטיין עם 14 נקודות (100 אחוז מהשדה) ו-6 ריבאונדים. בקבוצה היו מרוצים מאוד מקפיצת המדרגה שסורקין עשה, לא רק במשחק הזה, אלא באופן כללי מתחילת העונה ביורוליג, ומקווים להמשיך לראות את מגמת השיפור.
3 צפייה בגלריה
רומן סורקין
רומן סורקין
הצטיין מול מילאנו. סורקין
(צילום: עמוד האינסטגרם של מכבי ת"א)
מי שעוד נהנה מקרדיט גדול יותר היה ג'ייק כהן שעד אותו משחק קיבל בממוצע 6.5 דקות ובמפגש מול מילאנו קיבל קצת פחות מ-20 דקות בהן רשם 2 נקודות ו-2 ריבאונדים. "התפקיד שלי הוא אותו דבר כמו תמיד, להיות מוכן בכל פעם שיקראו לי", אמר כהן. "זה משהו שאני גאה בו, להיות מקצוען ולעזור לקבוצה בכל דרך אפשרית, בין אם אני משחק הרבה או מעט".
כהן אמר על בולוניה: "הם קבוצה טובה שמשחקת הגנה טובה. אחרי הניצחון על מילאנו אנחנו רוצים להמשיך את ההגנה הלוחצת שהצגנו ואם נעשה את זה יהיה לנו סיכוי טוב לנצח".
3 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן
"מוכן בכל פעם שיקראו לי".כהן
(צילום: עמוד האינסטגרם של מכבי ת"א)
מהצד השני, הקבוצה האיטלקית, שבמדיה משחקיםף בין השאר, מילוש תאודוסיץ', טורניקה שנגליה, דניאל האקט וג'ורדן מיקי, חזרה העונה ליורוליג אחרי 14 שנה, נמצאת במקום ה-14 בטבלה עם מאזן של חמישה ניצחונות לעומת שמונה הפסדים. הקבוצה של סרג'יו סקאריולו הצליחה לרשום ניצחון ביתי השבוע על אלבה ברלין ועצרה רצף של שלושה הפסדים רצופים.
סקאריולו החמיא לצהובים: "מכבי ת"א זו קבוצה שנבנתה לפיינל-פור. זה אתגר שדורש מאיתנו הרבה נגד חבורה ברמה הגבוהה ביותר עם הרבה כישרון ויכולת. הם יכולים לייצר נקודות גם בצבע וגם מחוץ לקשת".