מכבי ר"ג ניצחה אתמול (שלישי) את הפועל ירושלים 73:79, אבל למעשה, זה בכלל לא הפתיע אף אחד. המאמן הירושלמי אלכסנדר דז'יקיץ' ושבעת הזרים בחרו להישאר בבלגרד, מנהל הקבוצה עדי כהן-סבן נקרא לדגל והסגל הדליל כלל ארבעה שחקנים ישראלים בכירים בלבד.
מי שניסה לסחוב את כל הקבוצה על הגב שלו היה אור קורנליוס, שקבע שיא קריירה של 23 נקודות. השאר היו פחות בשיאם: יובל זוסמן, למשל, שסיים עם שיא שלילי של 10 איבודים. אבל כל המשימה הזאת לא הייתה פשוטה בכלל עבור ארבעת הישראלים הבכירים שכמעט ולא ירדו מהפרקט וניסו בכל פעם מחדש לצמצם את הפער ואפילו הצליחו לעשות קולות חזרה, אבל לא יותר. בדקות הסיום אפשר היה לראות את כל הרביעייה מנסה לסחוב את עצמה בשארית הכוחות שנשארו.
4 צפייה בגלריה
אחת מנקודות האור בירושלים. קורנליוס
אחת מנקודות האור בירושלים. קורנליוס
אחת מנקודות האור בירושלים. קורנליוס
(רועי כפיר, ONE)
מי שגנב את ההצגה היה זה ללא ספק כהן-סבן, שפרש בשנה שעברה ורשם קאמבק לא צפוי לפרקט. הוא אפילו שיחק 18 דקות בהן קלע 6 ומסר 4 אסיסטים. כשהוא ירד מהמגרש בחמש עבירות, נציג הבעלים גל מקל והמנכ"ל אלון קרמר קמו כדי למחוא לו כפיים על כל ההקרבה.
"הסיטואציה מאוד מורכבת", אמר גבי צ'אצ'אשווילי בסיום. "אני מדבר בשם כל הישראלים. אנחנו מאוד מבינים את הזרים, גם אני שיחקתי כשחקן זר בגרמניה ואם דבר כזה היה קורה שם, אני לא יודע איך הייתי מגיב. אנחנו מאוד מקווים שהם יוכלו ויסכימו להצטרף אלינו כמה שיותר מהר. כולם עכשיו נותנים את האקסטרה, את מה שהם יכולים".
4 צפייה בגלריה
גנב את ההצכה. כהן-סבן
גנב את ההצכה. כהן-סבן
גנב את ההצכה. כהן-סבן
(רועי כפיר, ONE)
בהפועל ירושלים ניסו בימים האחרונים לעשות מהלך שכנראה היה עוזר להם משמעותית אבל הוא לא צלח, כשהטיסו יחד עם הקבוצה מבלגרד לארץ את קאדין קרינגטון שאמור לקבל אזרחות. בעקבות המלחמה כל הנושא של אזרוח שחקנים נעצר ומאחר והקבוצה לא רוצה לרשום אותו כשחקן זר (כי אחרת הוא לא יוכל בהמשך, במידה וההליך יושלם, לשחק כישראלי), אז הוא בעצם לא יכול עדיין לשחק בזירה המקומית.
מקל: "שמעתי כל מיני קולות שאמרו שקרינגטון רוצה לקבל אזרחות אבל בכלל לא מגיע לארץ, אז שתדעו שהוא כאן לשלושה ימים. פנינו לאיגוד ולמינהלת בקשר אליו, החוקים של הגופים לא מאפשרים לנו לרשום אותו כישראלי ברגע שהוא נרשם כזר. פנינו בימים האחרונים במכתבים רשמיים בבקשה שבשל הזמנים הקשים יאפשרו לנו לעשות את זה, ובמידה והוא יקבל אזרחות בעוד כחודשיים - אז יתנו לנו לרשום אותו כישראלי, אבל אמרו לנו שזה תהליך שייקח זמן".
4 צפייה בגלריה
10 איבודים והפסד. זוסמן
10 איבודים והפסד. זוסמן
10 איבודים והפסד. זוסמן
(רועי כפיר, ONE)
בקבוצה למעשה הודו בכך שהם "מקריבים" את שני המשחקים הקרובים (ירושלים תפגוש כבר מחר את הפועל עפולה בחוץ). זאת במטרה לא "לפרק" את הקבוצה שנבנתה כבר מהעונה שעברה. בירושלים מקווים שכבר אחרי ה-20 בדצמבר - סיום שלב הבתים הראשון בליגת האלופות - דז'יקיץ' והשחקנים הזרים יסכימו להגיע לארץ.
אם לא, בהנהלה יצטרכו לקבל החלטות קשות כמו שהסביר מקל: ”לא נראה הפועל ירושלים כזאת גם בעתיד. כולי תקווה שלפחות 2-3 שחקנים יגיעו. באמת ננסה להניע את התהליך הזה ולהגיע עם כולם, אבל זו הסיטואציה ומנסים לעשות את המיטב בקושי הזה שכולנו נמצאים בו בכל תחומי החיים”.

אדם אריאל: "לא מאמין שאנחנו משחקים כדורסל"

מהעבר השני, החבורה של שמוליק ברנר רשמה ניצחון שני ברציפות, ונראה שלמרות הזעזוע שעברה הקבוצה עם עזיבת שני זרים משמעותיים, הסגל החדש הספיק להתגבש. "ניצחון זה ניצחון, בטח במשחק הבית הראשון שלנו העונה. מאוד רצינו את זה", אמר ברנר בתום המשחק. "אנחנו שמחים עם התוצאה הסופית, מבחינת הביצוע אנחנו יכולים הרבה יותר טוב ונהיה הרבה יותר טובים. יש בחיי קבוצה כל מיני מהמורות בדרך, והיום נתקלנו באחת. סיימנו אותה עם ניצחון שזה סימן טוב לעתיד".
4 צפייה בגלריה
ממתינים לזרים. שחקני הפועל ירושלים
ממתינים לזרים. שחקני הפועל ירושלים
ממתינים לזרים. שחקני הפועל ירושלים
(רועי כפיר, ONE)
"אנחנו צריכים להיות יותר חזקים מנטלית", הוסיף מאמן העולה החדשה. "ברגעים מסוימים, מתוך תסכול או כל דבר אחר, הגבנו פחות מהר כקבוצה. ברגע שמישהו אחד מגיב ככה - זה פוגע בכולם. אנחנו חייבים להיות יותר חזקים באופן אישי ולהבין שיש לנו אחריות קולקטיבית, וזה משהו שנדבר עליו בחדר ההלבשה".
קפטן הקבוצה, אדם אריאל, דיבר גם הוא בסוף המשחק: "זה היה מבחן טוב בשבילנו. ידענו שזה לא יהיה קל. משחק ראשון בבית מרגש להרבה אנשים".
אתמול אחר הצהריים נשמעה אזעקה, בין היתר גם בר"ג, ואריאל התייחס לכך ולמצב: "אני לא מאמין שאנחנו משחקים כדורסל בסיטואציה הזו. זה נותן רגע של שפיות ומחזיר למציאות שלנו". אריאל וכהן-סבן, שגדלו יחד במחלקת הנוער של הפועל ירושלים, חוו משחק כיריבים עם חזרתו מפרישה של הגארד. "הוא נתן הצגה", התרשם אריאל. "לא האמנתי שהוא יכול לסחוב כל כך הרבה זמן על הפרקט. הוא יקום גמור. מחאתי לו כפיים כשהוא יצא".