מכבי ת"א נחלה הערב (רביעי) את ההפסד הראשון שלה בעונת 2024/25, 85:79 למונאקו בחוץ, וירדה למאזן 1:1 ביורוליג. ואם זה לא מספיק, נודע כי ג'ורדן לויד - הקלע המוביל שלה במשחק (16 נקודות) ואולי ההחתמה הכי נוצצת שלה הקיץ - סיכם על עזיבתו בגלל המצב הביטחוני בארץ.
"מועדון הכדורסל מכבי ת"א וג'ורדן לויד סיכמו כי השחקן יעזוב את הקבוצה", נכתב בהודעה הרשמית של המועדון. "אנו מאחלים לג'ורדן הצלחה בהמשך".
2 צפייה בגלריה
לויד
לויד
שני משחקי יורוליג בלבד במכבי ת"א. לויד
(צילום: AS Monaco Basket)
מכבי ת"א עדיין הייתה בארץ במהלך מתקפת הטילים האיראנית בשבוע שעבר, והשחקנים הזרים נבהלו. לויד הושפע מהמצב בצורה הקשה ביותר, בין היתר מאחר ששברי יירוט נפלו בסמוך לביתו. האירוע גרם לו לארוז את כל חפציו מהדירה לפני הנסיעה למחרת לבלגרד. מאז, במכבי ת"א ערכו שיחות רבות עם השחקן ובני משפחתו, ואף נתנו לו את האפשרות להישאר בבלגרד כמה שיצטרך עד שירגיש בטוח לחזור לארץ. אולם, לויד התעקש כי הוא לא מסוגל לחזור.
מכבי תקבל פיצוי כספי מאחר ולויד חתום על חוזה לשנתיים בו הוא אמור להשתכר 1.1 מיליון דולר לעונה. למרות הפיצוי, זו תהיה מכה קשה מאוד עבור הצהובים.
בתוך כך נודע כי, הקבוצה תחזור מחר (חמישי) לישראל, כאשר הזרים שיחזרו למשחק הליגה נגד נס ציונה (ראשון) יהיו ליוואי רנדולף, ג'יילן הורד, רוקאס יוקובאיטיס ואלפא קאבה.
הצהובים עלו הערב ליתרון דו ספרתי ברבע השני, אבל ערב נהדר של מייק ג'יימס ואלי אוקובו (17 נקודות כ"א) העניק את הניצחון לקבוצה מהנסיכות (0:2). "אנחנו יודעים מה זה לשחק פה, צריך להיות מרוכזים במשך 40 דקות. זה היה מאמץ גופני לא פשוט, בטח בהתחשב בכך שלא השתמשנו ברוטציה יותר מדי רחבה", אמר בסיום עודד קטש. "קצת כואב על התוצאה, אני חושב שיכולנו לנצח את המשחק. מייק (ג'יימס) ואקובו עשו סלים גדולים בסוף. שתיים-שלוש חטיפות נפלו להם לידיים, מצד שני החטאנו המון ליי-אפים".
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מונאקו
מכבי ת"א מונאקו
"אהבתי את איך שנלחמנו". קטש עם שחקני מכבי ת"א
(צילום: מכבי ת"א)
"אבל מן הסתם צריך לקחת את הדברים טובים - אהבתי את איך שנלחמנו", המשיך המאמן. "זה בטח לא יהיה הכי יפה בשלב הזה של העונה, יכולנו לשחק יותר טוב. אבל עדיין, שיחקנו במגרש מאוד קשה, ולא תמיד השריקות הולכות לכיוון שלך. זה היה משחק מאוד אגרסיבי. אפשר להיות גאה בהרבה דברים שעשינו פה, הכדורסל צריך כמובן להשתפר".
פורסם לראשונה: 22:39, 09.10.24