משחק היורוליג של מכבי תל אביב מול מונאקו הערב (רביעי, 20:00) עשוי להיות האחרון של ג'ורדן לויד במדי הקבוצה הצהובה, כאשר השחקן שוקל לעזוב את הקבוצה ואולי אף לעבור ליריבה מהנסיכות. הדרמה מאחורי הקלעים במועדון הצהוב נמשכת, והסיבה העיקרית לכך היא חששות של השחקן מהמצב הביטחוני בארץ.
במהלך מתקפת הטילים האיראנית בשבוע שעבר, כאשר הקבוצה עדיין הייתה בארץ, השחקנים הזרים נכנסו לבהלה. לויד הושפע מהמצב בצורה הקשה ביותר, כאשר שברי יירוט נפלו בסמוך לביתו. האירוע גרם לו לארוז את כל חפציו מהדירה לפני הנסיעה למחרת לבלגרד. מאז, במכבי תל אביב ערכו שיחות רבות עם השחקן ובני משפחתו, ואף נתנו לו את האפשרות להישאר בבלגרד כמה שיצטרך עד שירגיש בטוח לחזור לארץ. אולם, לויד אמר שהוא לא חושב שהוא מסוגל לחזור.
2 צפייה בגלריה
לויד
לויד
לויד
(צילום: עוז מועלם)
בשל החשש הגדול של משפחתו, במכבי החליטו לערוך שיחה מכרעת שהייתה אמורה להתקיים אתמול בין נציגי ההנהלה, השחקן עצמו, אשתו והוריו שהגיעו במיוחד למונאקו. הפגישה נדחתה להיום, ואם לא יימצא במהלכה פתרון, נראה שהצדדים ייפרדו מוקדם מהצפוי.
המצב הסתבך עוד יותר עבור הצהובים בשל שינוי בחוקי היורוליג. בעבר, שחקנים יכלו לעבור לקבוצה אחרת רק אחרי השלמת סיבוב שלם, אך כעת יש לשחקנים אפשרות לעזוב כל קבוצה עד ה-25 בדצמבר ולעבור מיידית לקבוצה אחרת ללא הגבלה. בנוסף, מספר קבוצות שהתעניינו בלויד עוד בטרום העונה הפסידו במחזור הראשון ביורוליג, מה שגרר לחץ גדול. עם השמועות על עזיבה אפשרית, קבוצות כמו מונאקו, וירטוס בולוניה ופנרבחצ'ה החלו להתעניין בו מחדש.
2 צפייה בגלריה
קטש
קטש
יצטרך למצוא חיזוק. קטש
(צילום: עוז מועלם)
אם השחקן יעבור לקבוצה אחרת, מכבי תקבל פיצוי כספי מאחר ולויד חתום על חוזה לשנתיים בו הוא אמור להשתכר 1.1 מיליון דולר לעונה. למרות הפיצוי, זו תהיה מכה קשה מאוד עבור הצהובים.
במכבי מנסים להתמקד כמה שיותר במשחק ולא במה שקורה סביב לויד, ומקווים לרשום ניצחון נוסף הערב אחרי שפתחו את היורוליג עם ניצחון על וילרבאן. עם זאת, הם יודעים שהפעם מדובר במשוכה גבוהה בהרבה. המאמן עודד קטש אמר: "אנחנו פוגשים קבוצה איכותית שיש לה המון כלים ובמגרש קשה. אנחנו רוצים להמשיך להשתפר ומקווים להשיג ניצחון במגרש חוץ מאתגר".