צפו בדז'יקיץ' מדבר אחרי הניצחון בחצי גמר הגביע: "לא אהבתי את האנרגיה שלנו"
(צילום: ONE)
"אל תקראו לו צעיר", אמר אתמול (שני) מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ' על נועם יעקב, רגעים ספורים אחרי שהרכז בן ה-18 כיכב בניצחון הסופר-דרמטי 73:77 על הפועל חיפה שהעלה את קבוצתו לגמר גביע המדינה, שם תפגוש את מכבי ת"א בפיס ארנה הביתי (חמישי, 20:45).
המשחק היה רחוק מלהיות בידיים של האדומים, כשברבע השלישי הפועל חיפה כבר עלתה ליתרון של 11 נקודות והייתה נראית בדרך לניצחון, אבל בדיוק אז החליט המאמן הסרבי לשלוף שפן מהכובע בדמותו של יעקב, שרק ב-4 בינואר חתם במועדון בהשאלה מווילרבאן.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים נועם יעקב
שחקן הפועל ירושלים נועם יעקב
שחקן הפועל ירושלים נועם יעקב
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
"זה לא יהיה מספיק טוב מול מכבי ת"א". דז'יקיץ'
(צילום: עוז מועלם)
קאדין קרינגטון פשוט לא הגיע למשחק - סיים את הערב עם 4 נקודות בלבד - והמאמן חיפש פתרונות אחרים והעלה את השחקן הצעיר במאני טיים. הוא אמנם חסר ניסיון ועוד נמצא בשלבי התאקלמות, אבל יעקב לא ממש התרגש מהמעמד, או שפשוט הצליח להתעלות מעל התרגשות, והחזיר למאמנו על האמון כשסיים את הערב עם 11 נקודות (כולל 9 מ-9 מהקו), ושמר על קור רוח בדקות האחרונות כשנשלח פעם אחר פעם לקו העונשין ודייק.
"הוא בחדר ההלבשה עם קבוצה של מבוגרים, הוא ערום במקלחת, זה שהוא בן 18 או 28 זה לא משנה על המגרש". אמר דז'יקיץ' בסיום. "תמיד יש לי שני ג'וקרים שאני יכול לסמוך עליהם, הפעם זה היה נועם ואיתי שגב. זאת אמנם לא הייתה תוכנית המשחק, אבל זה עבד. כולם היו צריכים להיות טובים יותר. אין הרבה דברים שאקח מהמשחק הזה לגמר, זה לא היה מספיק טוב מול חיפה, עם כל הכבוד לחיפה, אבל זה גם לא יהיה מספיק טוב מול מכבי ת"א".
החיבור של יעקב לשאר השחקנים ולמועדון היה מהיר. כבר במשחקים הראשונים אפשר היה לראות שהוא מכיר את כל השירים של האוהדים ובכל פעם גם מצטרף אליהם בשירה. גם כשהוא צופה במשחק מהספסל, והוא תמיד דואג לעודד את חבריו. בסיום המשחק אפשר היה לראות עד כמה החיבור הזה משמעותי כששאר השחקנים רצו אליו, ואפילו הגדיל לעשות זאק הנקינס – גיבור הערב השני עם 23 נקודות ו-10 ריבאונדים - שפשוט הרים אותו מרוב שמחה. גם האוהדים עשו את שלהם, כשאלפים צעקו את שמו.
מי שהיה בקהל לראשונה והתרגש הוא יונתן יעקב, אבא של נועם, שאמר בסיום: "זה מאוד מרגש, זה גם משחק ראשון שלו שאני רואה בבוגרים. הוא קונה את הדקות שלו ביושר, אני ממש שמח שהוא ממשיך לעבוד קשה, זה אמנם משחק חשוב מאוד, אבל זה משחק אחד ולא צריך לאבד את הראש. אין ספק שלשמוע אלפים מהאוהדים צועקים את השם של הבן שלך זה כיף, גם היה לי עור ברווז קצת".