שביעות רצון בהפועל ת"א אחרי שהקבוצה העפילה אתמול (שני) לגמר הפלייאוף שנה שנייה ברציפות. ניצחון ביתי 83:100 סגר 1:2 בסדרה על עירוני קריית אתא בדרך למפגש עם מכבי ת"א.
סדרת הגמר (בשיטת הטוב מ-3) תיפתח כבר ביום חמישי (21:00) בהיכל מנורה מבטחים, לאחר מכן הפועל ת"א תארח את המשחק השני בשבת הקרובה ובמידה ויהיה צורך במשחק שלישי, הוא ייערך באולמם הביתי של הצהובים ביום שני.
3 צפייה בגלריה
שחקן וילרבאן נועם יעקב
שחקן וילרבאן נועם יעקב
הפועל ת"א מביעה עניין. יעקב
(Frederic Chambert / Panoramic via Reuters)
למרות הניצחון, בהפועל ת"א מודאגים לגבי מצבת הפצועים. בראיין אנגולה לא שיחק לכל אורך סדרת החצי גמר, ג'ון הולנד שבר את כף ידו וגמר את העונה, ואם זה לא מספיק אז גם אייזיאה מיילס ספג אתמול מכה בראשו ועדיין לא ברור אם יוכל לעמוד לרשותו של סטפנוס דדאס.
"במשך 30 דקות שיחקנו מדהים בהגנה ובהתקפה", אמר דדאס. "זה היה טוטאל-כדורסל. אני גאה בשחקנים. נותרו לנו עוד שני ניצחונות". דדאס התייחס גם לעתידו במועדון: "אני לא מסתכל על החוזה לעונה הבאה כפרס. אם מסתכלים על כל הבעיות שיש לנו, התוצאות שלנו נהדרות. בטח שאהיה בישראל בעונה הבאה".
3 צפייה בגלריה
דדאס וגינת
דדאס וגינת
דדאס עם גינת. "לא מסתכל על החוזה לעונה הבאה כפרס"
(צילום: עוז מועלם)
בקבוצה פרגנו בעיקר לשני הישראלים הבכירים: בר טימור שסיים את הערב עם 14 נקודות ו-4 אסיסטים ותומר גינת שסיים עם 22 נקודות, 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, אבל מעבר לסטטיסטיקה, השניים פשוט ידעו להביא את האנרגיה המתאימה כבר מתחילת המשחק וידעו גם לסחוף אחריהם את שאר חבריהם לקבוצה.
"עברנו שבוע רע, אין לי דרך אחרת להגיד את זה", אמר טימור. "זה הכאיב לנו. כל הכבוד לקריית אתא, הם משמעותית פחות בעלי עומק וכישרון, אבל באו להילחם. הם נכנסו לנו מתחת לעור כל הסדרה וחלק מהזמן הם הצליחו. לשמחתי ידענו לבוא עם אותו כעס בגוף אחרי סוף המשחק הראשון, זה הוביל להתפוצצות".
3 צפייה בגלריה
גינת וטימור
גינת וטימור
"לא יודע אם אנחנו פייבוריטים בגמר". טימור
(צילום: עוז מועלם)
טימור התייחס לסדרת הגמר: "לא יודע אם אנחנו פייבוריטים בגמר, מכבי מאוד איכותית, לא משנה מי ישחק אצלה. תהיה סדרה טובה, חבל שהיא לא הטוב מ-5".
בעלי הפועל ת"א, עופר ינאי, שיתף אחרי המשחק ברשת החברתית: "תודה וכבוד עצום לסינדרלה קריית אתא על סדרה גדולה. אף פעם לא כיף להרוג סינדרלה והסינדרלה הזו נלחמה בצורה מדהימה. תודה וכבוד עצום לקהל האוהדים המופלא שלנו. נתתם מפגן עוצמה של לב ואנרגיות חיוביות, אני אוהב אתכם".
דדאס: "נשארו לנו שני משחקים לנצח"
(באדיבות ONE)

"בחמישי המפגש הראשון בסדרת הגמר, כמו שאמרתי אני מגיע כאוהד מהשורה בלי כניסת VIP. דני פדרמן תדאגו לארח אותנו יפה?". פדרמן מצדו השיב לינאי: "בתנאי שתראה לי מה אתה כותב ביומן האדום", לצד אימוג’י סקרן.
ינאי אף פרגן לדדאס בציוץ: "הגעת לכאן בתקופה קשה. הרבה גברים צעירים עברו הרבה מאז ה-7.10 ובמתקפה האיראנית, ימים לפני שהגעת, וזה לא הפחיד אותך. גיבשת אותנו כקבוצה, התקשנו עם פציעות אבל אופי חזק אפשר לנו להסתגל למערכת. כשדיברנו לראשונה בטלפון אמרתי לך, מר דדאס, שאני מקווה שנעשה היסטוריה ביחד. עכשיו, קואץ' דדאס, אני רוצה שנעשה היסטוריה ביחד. עוד שני ניצחונות".
בעניין אחר, בהפועל ת"א כבר מתכוננים לעונה הבאה כשאחת ממשימות העל שהם שמו לנגד עיניהם זה להחתים את שחקנה של וילרבאן, נועם יעקב בן ה-20, שמחזיק בחוזה מובטח לעונה הבאה בקבוצה הצרפתית. נכון לעכשיו, השחקן מתכוון קודם כל לבדוק לעומק מה הכוונות של וילרבאן לגביו אחרי שבעונה הנוכחית קיבל בממוצע 10 דקות ביורוליג. במידה ויבין כי לא מתכוונים לייחס לו תפקיד משמעותי ברוטציה, הוא ישקול את ההצעה של האדומים. יש לציין כי ישנן מספר קבוצות נוספות באירופה שמעוניינות לצרפו.