אחרי קיץ קשוח למדי מבחינתה, שבמהלכו איבדה את ארבעת הזרים המשמעותיים ביותר שלה בשנתיים האחרונות - ווייד בולדווין, לורנזו בראון, בונזי קולסון וג'וש ניבו - מכבי ת"א ערכה הערב (שלישי) אימון פתוח לעיני כ-400 אוהדים צהובים שבאו לעודד את השחקנים.
"זה תמיד מרגש להתחיל עונה, מפגש ראשון עם האוהדים שהשחקנים קצת ירגישו", אמר המאמן עודד קטש, שפותח את עונתו השלישית בקבוצה. "נקווה לימים טובים כדי שנוכל לשחק בארץ גם במסגרת היורוליג, אבל לא נראה שזה יקרה בקרוב, ככה שיש הרבה עבודה לפנינו".
3 צפייה בגלריה
עודד קטש באימון הפתוח של מכבי ת"א
עודד קטש באימון הפתוח של מכבי ת"א
"צריכים סגל כמה שיותר רחב". קטש
(צילום: ספי מגריזו, מכבי ת"א)
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א באימון הפתוח
אוהדי מכבי ת"א באימון הפתוח
אוהדי מכבי ת"א באימון הפתוח
(צילום: ספי מגריזו, מכבי ת"א)
על הסגל: "אנחנו נצטרך לחכות ולראות איך הדברים יתגבשו. מן הסתם זו כמעט קבוצה חדשה. היא כמעט נבנתה מאפס עם הרבה זרים חדשים. אנחנו עדיין מנסים לעשות מאמצים כדי לחזק את הקבוצה, לא רק מבחינת האיכות שלה, אנחנו צריכים סגל כמה שיותר רחב".
על דריל מייקון, ששוחרר מוקדם יותר היום בגלל הפציעה שלו: "זה מצער מאוד, גם בשבילנו אבל גם בשביל השחקן. על פניו זה שחקן שהיה אמור לחזור די בקרוב, היו כמה קשיים בתהליך ההחלמה שלו, משהו שאי אפשר היה לצפות לו. זה שחקן שאנחנו מכירים ויודעים שכשהוא בריא הוא יכול להיות שובר שוויון - אז לקחנו סיכון מחושב בעניין הזה. לצערי זה לא הצליח. כרגע מבחינתנו אנחנו די צריכים להתארגן בלעדיו, אני לא חושב שהוא יוכל לחזור בקרוב".
על האם מכבי ת"א יכולה להגיע לפיינל פור אחרי שנעצרה ברבע גמר הפלייאוף בשנתיים הקודמות: "גם כשבנינו את הקבוצה המצוינת שדי התפרקה בעקבות המלחמה, אז לקח לנו זמן לבנות את הדבר הזה. זה מה שננסה לעשות גם השנה. אחד הדברים שעזרנו לנו לצלוח משברים במהלך השנתיים האלה זה האופי הטוב של השחקנים, ומהבחינה הזו אני חושב שיש כאן אופי טוב. אבל אם בודקים דברים על נייר, אנחנו לא קבוצה שמהמרים עליה להגיע לפיינל פור, אבל כמובן שנעשה את המקסימום".
3 צפייה בגלריה
תמיר בלאט באימון הפתוח של מכבי ת"א
תמיר בלאט באימון הפתוח של מכבי ת"א
תמיר בלאט באימון הפתוח
(צילום: ספי מגריזו, מכבי ת"א)
על האם יש למכבי ת"א את היכולות הכלכליות להביא שחקן משמעותי גם בעמדה 1/2 וגם בעמדה 3: "זו שאלה לא הוגנת לשאול מאמן. ברור שאני רוצה גם שחקן לעמדה 1 ובטח לחזק את הקבוצה, אבל זו לא שאלה שצריך להפנות אליי".
על האם הליגה התחזקה: "החזקות התחזקו".
על הקושי להביא זרים לארץ בגלל המלחמה: "זה תמיד משהו שמרחף, בטח במצב מלחמה שאנחנו נמצאים בו. זו גם הסיבה שניסינו להביא שחקנים שמכירים את ישראל ואת הסיטואציה. זה היווה מכשול גדול בבניית הסגל. אני רוצה להאמין שהדברים יתסדרו, החטופים יחזרו, המלחמה תסתיים כמה שיותר בטוב ובמהרה, ולא נעמוד במצב הזה, אבל זה תמיד משהו שמרחף מעל הליגה".