שביעות רצון במכבי ת״א אחרי 74:88 על הפועל ירושלים אמש (ראשון) בארנה. הקבוצה של עודד קטש המשיכה את המומנטום החיובי עם הניצחון ה-11 ברציפות בכל המסגרות, כאשר מנגד המארחת נעצרה אחרי 14 ניצחונות רצופים.
בשונה מגמר הגביע, החבורה של אלכסנדר דז'יקיץ' הגיעה מאוד מבולבלת. אולי הראש כבר היה במשחק מחר (21:00) שיפתח את סדרת רבע גמר ליגת האלופות מול אא"ק אתונה. בהחלט ייתכן גם שרצף הניצחונות קצת הוריד מהמוטיבציה של האדומים. מה שבטוח, בירושלים לא לקחו כל כך קשה את ההפסד ובסיום המשחק כבר התחילו לחשוב על הקרב מול הקבוצה היוונית.
3 צפייה בגלריה
אלכסנדר דז'יקיץ'
אלכסנדר דז'יקיץ'
עם הפנים ליום שלישי. אלכסנדר דז'יקיץ'
(צילום: עוז מועלם)
"אנחנו שמים את המשחק הזה מאחורינו, ומתכוננים ליום שלישי", אמר אלכסנדר דז׳יקיץ׳ בסיום. "לא היה איכפת לנו מרצף הניצחונות שלנו, זה לא שרדפנו אחריו, יש לנו משחקים חשובים נגד קבוצה טובה מאוד, אז אנחנו לא חושבים על זה. זה לילדים, לא לקבוצות רציניות".
בהיעדרו של ספידי סמית׳, שלא נרשם כדי לקבל מנוחה לקראת המשחק הקריטי באירופה, נועם יעקב קיבל את המושכות ושיחק 29 דקות, אבל הפעם לא ניצל את ההזדמנות, הציג משחק מאוד מפוזר עם הרבה טעויות קריטיות. הכישרון הצעיר סיים עם 4 נקודות, 2 ריבאונדים, 2 חטיפות ו-4 איבודים.
3 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
הפעם לא ניצל את הקרדיט שקיבל. נועם יעקב מאחורי ווייד בולדווין
(צילום: עוז מועלם)
"לא אכפת לי שנועם צעיר", אמר מאמן המפסידה. "זו הבעיה שלו, לא שלי. אני לא אפסיק לדרוש ממנו לעשות דברים בצורה נכונה. זה לא טוב כל הזמן לטפוח לו על השכם ולהגיד 'עבודה טובה'. נועם מתמודד בפעם הראשונה מול השחקנים האלה, אז זה מובן שהוא משחק נגד לורנזו בראון ו-וויד בולדווין, מצד שני הוא חייב לנו כי נותנים לו קרדיט. אנחנו רוצים שהוא ירוויח את זה. זו הגישה שאנחנו רוצים שהוא יקבל, ויבין את הדרך לנצח".

הפריחה של ג'ייק כהן

מהצד השני, מכבי ת״א הגיעה במטרה אחת - לנקום על ההפסד בגמר גביע המדינה. עודד קטש ניסה לחלק את הדקות כמה שיותר אחרי השבוע העמוס שהיה לצהובים, ולקראת המשחק החשוב מול ז׳לגיריס ביורוליג ביום חמישי הקרוב, בקרב על הכניסה לפלייאוף היורוליג.
בכל פעם מישהו אחר לקח אחריות אצל האורחת. בין אם זה לורנזו בראון, שהוביל את רשימת הקלעים עם 18 נקודות אחרי שווייד בולדווין לא נכנס טוב למשחק, היה מאוד עצבני כאשר נרשמו לחובתו שלוש עבירות מאוד מהר, כולל אחת טכנית. עוד אחד שהתעלה הוא יפתח זיו, שניצל את זה שבולדווין על הספסל והחזיר עם 12 נקודות ב-21 דקות.
3 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן בפעולה
ג'ייק כהן בפעולה
הפך לבורג מרכזי בהצלחה של הצהובים בתקופה האחרונה. ג'ייק כהן
(צילום: עוז מועלם)
מי שלא הגיע למסיבת העיתונאים בסיום המשחק היה המאמן עודד קטש, זאת בגלל שאיבד את קולו ולא הצליח לדבר. מי שהגיע במקומו היה זה עוזרו ג׳וזף מריה ברוקאל שהתייחס לניצחון: "ההפסד בגביע היה רע בשבילנו. ירושלים לא היו באותו סגל מהמשחק ההוא. באנו כדי לנצח, זו לא נקמה, אנחנו רוצים לנצח בכל משחק".
מי שקיבל לא מעט מהמחמאות היה ג׳ייק כהן, שסיים את הערב עם 12 נקודות ב-20 דקות על הפרקט. השבחים לשחקן הפנים לא הגיעו רק בגלל המשחק אתמול, אלא בעיקר בעקבות כל התקופה האחרונה. כהן עמד בסיטואציה לא פשוטה העונה, כשבקושי קיבל קרדיט ביורוליג ונדחק למעמקי הספסל, ברגע שקטש התחיל להשתמש בו יותר - הוא מציג בכל משחק את המקסימום שלו והפך לבורג מרכזי בהצלחה של הקבוצה בחודש וחצי האחרונים.