בקיץ האחרון מימש ים מדר אופציית יציאה מחוזהו בפרטיזן בלגרד על מנת לחתום בפנרבחצ'ה. היום (שלישי) הודיעה הקבוצה הטורקית באופן רשמי על שחרורו של הגארד הישראלי אחרי עונה אחת בלבד.
"אנחנו רוצים להודות לים מדר על תרותמו למשפחת פנרבחצ'ה בעונה החולפת", נכתב בהודעה של המועדון הטורקי, "אנחנו מאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו וביעד הבא בקריירה שלו".
1 צפייה בגלריה
שחקן פנרבחצ'ה ים מדר
שחקן פנרבחצ'ה ים מדר
עוזב אחרי עונה אחת בלבד. ים מדר
(מתוך האתר הרשמי של פנרבחצ'ה)
החתימה של מדר בפנרבחצ'ה ביולי 2023 הפתיעה רבים, כולל את מאמנו בפרטיזן - ז'ליקו אוברדוביץ'. המהלך עורר לא מעט ביקורות בקבוצה הסרבית, כאשר בין השאר אמר המנהל הספורטיבי שלה, זוראן סאביץ' על מדר כי "החתמתנו אותו מבלי שאף אחד ידע מי הוא. רצינו להאריך לו את החוזה כי האמנו בו. הוא עשה טעות כשהחליט לעזוב בצורה כזאת. אצלנו הוא הפך לשחקן הצעיר הכי טוב ביורוליג".
תחילת הדרך של מדר בפנר נראתה מבטיחה. המאמן שהביא אותו לקבוצה, דימטריוס איטודיס (שהגיע לאחרונה בישראל ונכח במשחק מספר 2 בסדרת גמר הפלייאוף), נתן לו לא מעט הזדמנויות ומדר גמל לו עם מספר הופעות טובות - כולל סל ניצחון מדהים ביורוליג נגד ריאל מדריד. עם זאת, הכל השתנה כשאיטודיס פוטר ובמקומו הגיע שאראס, שפחות האמין בגארד הישראלי וכמעט לא נתן לו לשחק.
מדר גדל בהפועל ת"א, במדיה ערך את הופעת הבכורה בליגת העל ב-2018. בקיץ 2021 נבחר בסיבוב השני של דראפט ה-NBA על ידי בוסטון סלטיקס, אך לא קיבל חוזה מובטח וחתם בפרטיזן בלגרד, שאז שיחקה ביורוקאפ.
בקבוצה הסרבית הוא התאמן תחת אוברדוביץ' ,שנחשב לאחד המאמנים הגדולים בכדורסל האירופי, אם לא הגדול ביותר. בעונת 2022/23 שיחק לראשונה בקריירה שלו ביורוליג, ואף זכה בפרס "הכישרון העולה" של המפעל. בנוסף, הוא זכה עם פרטיזן באליפות הליגה האדריאטית. ממוצעיו של מדר ביורוליג באות עונה היו 5.8 נקודות, 1.6 אסיסטים ו-1.2 ריבאונדים למשחק. שיא הקריירה שלו במפעל בנקודות עומד על 15, בעוד באסיסטים השיא הוא 5 ובריבאונדים 6.
העונה הוא אומנם זכה עם פנרבחצ'ה באליפות הליגה הטורקית והגיע עמה לפיינל-פור של היורוליג, אך כאמור, החל מהגעתו של שאראס הוא כמעט לא זכה לדקות משחק.
שחקני מכבי ת"א מסכמים עונת אליפות
(ONE)