לא שקט במכבי ת"א, וזה לא רק בגלל התוצאות הלא מרשימות שהקבוצה השיגה לאחרונה ביורוליג ובזירה המקומית. הסערה בקבוצה הגיעה היום (רביעי) לשיאה עם השעייתו של דארן היליארד מאימונים עד הודעה חדשה, בעקבות שני ציוצים שפרסם בטוויטר.
בתוך כך הודיעו במכבי ת"א כי היליארד לא ייצא עם הקבוצה למשחק החוץ ביורוליג מול באיירן מינכן. גם וויד בולדווין לא יצטרף עם חבריו לנסיעה ולא יפגוש את קבוצתו לשעבר, זאת בשל פציעה ממנה סובל. הגארד סובל מכאבים בשריר בו סבל מפציעה בתקופה האחרונה, ובקבוצה החליטו לא לסכנו.
2 צפייה בגלריה
דארון היליארד ווייד בולדווין מכבי ת"א
דארון היליארד ווייד בולדווין מכבי ת"א
כבר יעזוב? היליארד
(צילום: עוז מועלם)
בעקבות ההשעיה, בסביבתו של השחקן אמרו: "בסופו של דבר מדובר בשחקן שמתוסכל מהמעמד שלו, מפתיחת העונה שלו עם הפציעה ומהיכולת המקצועית שלו, ומבקש עזרה. ההשעיה הזאת ריסקה את שארית הכבוד שעוד נותרה לו. לא קלה לו הסיטואציה הזאת - משחקן בכיר הוא הופך להיות שחקן משלים שמקבל מעט דקות, אז גם השעיה?".
היליארד כאמור פרסם שני ציוצים, כשהראשון היה "עיניים אמיתיות מזהות שקרים אמיתיים". השני היה על רומן סורקין והוא נכתב בזמן הדרבי, שאליו היליארד כלל לא נרשם. הוא צייץ: "סורקין הוא לוחם ויש לו גם נשמה גדולה, צריך להעריך אותו הרבה יותר לפני שיהיה מאוחר מדי". היליארד מחק את הציוצים באופן מיידי, אך במועדון לא אהבו את ההתנהלות שלו. אחרי ההשעיה הוא צייץ: "רק שתדעו, אני אוהב אתכם האוהדים, את ת"א ואת מכבי. באמת".
במכבי ת"א בחרו לא להוציא הודעה רשמית על השעיית השחקן ולא על תקופת ההשעיה, אבל מאחורי הקלעים הבהירו שכרגע לא ברור אם ייצא למשחק החוץ מול באיירן מינכן בשישי. הגארד קיבל היום שיחת טלפון ממנהל הקבוצה שבה התבקש לא להגיע לאימון, וכרגע השאלה מתי יחזור לאימונים נותרה פתוחה.
2 צפייה בגלריה
בולדווין
בולדווין
לא כשיר ולא ייצא למשחק מול באיירן. בולדווין
(צילום: EPA)
אי שביעות הרצון של היליארד היא בעיקר מבחינה מקצועית. בעונה שעברה במדי באיירן מינכן הוא קיבל בממוצע קרוב ל-25 דקות שבהן רשם 13.8 נקודות לצד 3.1 ריבאונדים. העונה הוא נאלץ להתמודד עם סיטואציה שאינו רגיל אליה - בטח לא כמי שאמור להיות שחקן חמישייה לגיטימי ובין המשתכרים הגבוהים במועדון (800 אלף דולר לעונה) - כשהוא עולה מהספסל ומשחק בממוצע קצת פחות מ-13 דקות למשחק.
היליארד נפצע בתחילת העונה אחרי משחק היורוליג הראשון מול ז'לגיריס קובנה ונעדר במשך חודש מהמגרשים, אבל חזר לפני חודש ועדיין לא מצליח למצוא את מקומו ברוטציה. במשחק היחיד שבו שבר את מכסת הדקות שלו, מול פרטיזן בלגרד, קיבל 24 דקות וסיפק תפוקה מכובדת של 14 נקודות עם 3 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-2 חטיפות. במשחק לאחר מכן מול אולימפיאקוס הוא התקשה להתמודד עם העובדה ששיחק פחות מעשר דקות, למרות השיפור המשמעותי ביכולתו במשחק הקודם.
אחרי ההפסד 80:75 להפועל ירושלים ביום ראשון נשמעה ביקורת על ניהול המשחק של עודד קטש. "אם מאמן זר היה עושה לשחקנים הישראלים את מה שעודד עושה להם, הוא היה חוטף הרבה יותר ריקושטים. אם זה מאמן ישראלי, אז זה כאילו בסדר", אמרו בסביבת השחקנים המקומיים. הנאמר נובע מכך שרוב השחקנים הישראלים, שחלקם בכלל לא שיחקו ביורוליג, נשלחו לפרקט לדקות משמעותיות בניסיון להציל את המולדת. זאת כשברור לכולם שחלקם כבר חסרי ביטחון, חסרי תיאום קבוצתי ויצאו מהשטף הכללי.
פורסם לראשונה: 19:09, 30.11.22