מכבי תל אביב נשמה אתמול (חמישי) לרווחה אחרי שהצליחה להשיג ניצחון חשוב, 85:93 על וילרבאן בצרפת, שקטע רצף של שני הפסדים ביורוליג. ההפסד לארמאני מילאנו באיטליה הכניס הרבה לחץ למערכת, אבל על השחקנים זה דווקא פעל לטובה.
המפתח בצד הצהוב היה כמובן התקפי. האחוזים של הקבוצה מחוץ לקשת בשלושת המשחקים הראשונים באירופה עמדו על 32 אחוז, והפעם הם קלעו ב-40 אחוז לשלוש וב-75 אחוז לשתי נקודות.
4 צפייה בגלריה
ג'יימס נאנלי מכדרר
ג'יימס נאנלי מכדרר
ג'יימס נאנלי. התפוצץ בצרפת
(צילום: EPA)
מי שהוביל את רשימת הקלעים, וגם קיבל את רוב המחמאות, הוא ג'יימס נאנלי, שסיים את הערב עם 25 נקודות ולרגע הזכיר לכולם את הסיבה שלשמה הוא הוחתם בקיץ. אמנם ראינו את היכולת שלו מבחינה התקפית במשחקים בגביע ווינר, אבל בפתיחת היורוליג הוא לא היה קרוב לציפיות. הפעם הפורוורד הוריד לחלוטין את החלודה, והראה שהוא יכול לספק את התפוקה הדרושה.
"ניצחנו במאבק הזה. כל משחק חשוב, וזה ניצחון חשוב מאוד", אמר נאנלי בסיום, "לא הייתה לנו הכנה לעונה אז כל המשחקים האלה חשובים כדי להשתפר. לא שיחקנו טוב במילאנו במחצית הראשונה, והשתפרנו במחצית השנייה שם. אנחנו צריכים פשוט להמשיך ולהשתפר, ללמוד איך לשחק ביחד ולעשות נכון את הדברים הקטנים".
4 צפייה בגלריה
יוסופה פאל וקמרון טיילור
יוסופה פאל וקמרון טיילור
קמרון טיילור מול וילרבאן. ספרופולוס הלך עם הזרים בלבד
(צילום: Infinity Nine Media / Julie Darbon)
אחד הדברים הבולטים שנראו על הפרקט הוא ההחלטה של ספרופולוס ללכת עם סגל הזרים שלו. הישראלים ובהם גם המתאזרחים – ג'ון דיברתולומאו, ג'ייק כהן, רומן סורקין ועוז בלייזר – סופסלו לחלוטין, כמו גם יפתח זיו שקיבל רק שש שניות. ההתמקדות הייתה אך ורק בזרים, בניסיון לבנות להם את הביטחון ולהריץ אותם אחרי שסבלו בשבועות האחרונים מכושר ירוד, ואפשר להוסיף לכך את העובדה שבמשחקים האחרונים הישראלים פשוט לא מספקים את הסחורה.
ההחלטה לתת לאוואנס את המושכות בפרקים ארוכים של המשחק עשתה לו טוב, והרכז סיים עם 13 נקודות, 2 ריבאונדים ו-3 אסיסטים. ואולי היו אלה הביקורות בשבוע האחרון על כך שהוא הגיע חסר ניסיון ביורוליג, בניגוד לאקס כריס ג'ונס שפתח את העונה בצורה נהדרת בווילרבאן.
4 צפייה בגלריה
יפתח זיו בפעולה
יפתח זיו בפעולה
קיבל רק שש שניות. יפתח זיו
(צילום: עוז מועלם)
אמנם סקוטי ווילבקין סיים את הערב עם נתון מזעזע מחוץ לקשת – 0 מ-8 – אבל בקבוצה כבר הבהירו העונה שברגע שהכוכב מוריד את הרגל מהגז ונראה כבוי, כל הקבוצה נראית אותו הדבר. במשחק הקודם במילאנו ווילבקין נראה כמו הצל של עצמו. הוא הסתובב על הפרקט בחוסר חשק מוחלט, שפת הגוף שלו הייתה לא טובה, והוא בעיקר נראה מאוכזב מאוד מהסיטואציה שהקבוצה נקלעה אליה.
לא פעם ולא פעמיים דובר על כך שכאשר שאר הסגל לא מתפקד ווילבקין נשלח להציל את המולדת, וזו לא העונה הראשונה שבה זה קורה, אבל בסופו של דבר לא בכל פעם הוא יכול לסחוב את כל הקבוצה על כתפיו. הפעם זה אמנם לא היה משחק השיא שלו, אבל מכבי ת"א צריכה אותו משוחרר ונינוח, בדיוק כמו שהיה אתמול.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
"ניצחנו בעזרת ההגנה". סקוטי ווילבקין
(צילום: אורן אהרוני)
"אני חושב שניצחנו בעזרת הגנה", אמר ווילבקין, "חלק מהשחקנים התעלו בהתקפה, אבל היו רגעים שלא הלך לנו בהתקפה והיו רגעים ארוכים שבהם התעלינו בהגנה, ועשינו משחק שלם לראשונה העונה. יצאנו לשבוע כפול קשה מאוד, ולסיים ב-1:1 את השבוע זו לא דרך רעה לחזור הביתה. אנחנו במאזן 2:2 ועכשיו נמשיך להתקדם בצורה חיובית".
הצהובים יחזרו לארץ במהלך היום ויקבלו יום מנוחה אחד. לאחר מכן הם יתחילו להתכונן לקראת השבוע העמוס הנוסף שמחכה להם. כבר ביום ראשון הם יפגשו את גלבוע/גליל בחוץ. הם ימשיכו כשיארחו את פנאתינייקוס ביום חמישי, ויסגרו את השבוע במפגש מסקרן מול היריבה הגדולה הפועל ירושלים בשבת.