שמחה גדולה במכבי תל אביב אחרי הזכייה בגביע ווינר בפעם השמינית בתולדותיה אחרי ניצחון דרמטי 84:86 על הפועל חולון.
למרות היעדר הקהל, הצהובים ניסו ליהנות בכל זאת מהזכייה בסיום. אם בחלוקת הכובעים והחולצות, תמונות סלפי עם הגביע וההנפה עצמה, אליה הקפטן ג׳ון דיברתולומאו לקח את עומרי כספי, שקיבל את כל המחמאות והשבחים.
2 צפייה בגלריה
עומרי כספי ויאניס ספרופולוס
עומרי כספי ויאניס ספרופולוס
הכל לפי סרגל דקות מוקפד. עומרי כספי ויאניס ספרופולוס
(צילום: באדיבות באסקוניה ויטוריה)
בסיום המשחק האחרון ביורוליג יאניס ספרופולוס שיבח את כספי על כך שזה היה המשחק הכי טוב שלו העונה מאז שחזר מהפציעה, כשהפורוורד ממשיך להשתפר ממשחק למשחק. במכבי ת"א שומרים עליו בצמר גפן, וברוב השבועות לא נותנים לו לשחק פעמיים בשבוע ומודדים לו דקות לפי סרגל דקות שמחושב מראש באישור הצוות הרפואי. אותו סרגל התחיל עם 8 דקות, עבר אחרי שבוע ל-12 דקות ולאחרונה הגיע ל-15 דקות, וכך הלאה עד לסוף העונה.
חלוקת 15 הדקות בהן כספי יכול לשחק מתחלקת לפי החלטת המאמן, רק שהפעם "בזבזו" את המכסה בדיוק באותן דקות שהוא התחיל להיות טוב. הוא קלע שתי שלשות רצופות והוסיף אסיסט ששלח את הצהובים ליתרון באמצע הרבע האחרון, מה שנתן הרבה ביטחון ואנרגיות לשאר חבריו, שסיימו את המשימה בהצלחה גם בלעדיו.
אחרי שעברו 15 הדקות ספרופולוס שלח את מנהל הקבוצה עמי ביטון לשאול את רופא הקבוצה גיא מורג אם הוא יכול להמשיך לשחק כי הוא במומנטום טוב, אבל זה לא אישר את המהלך וכספי נשלח לספסל כשאת הערב הוא סיים עם 14 נקודות, 3 ריבאונדים, 3 אסיסטים וחטיפה אחת.
"אני מתחיל לחזור לעצמי", הודה כספי בסיום. "לא שיחקתי 13 חודשים, זה לא קל. הפציעה שעברתי (פציעת סחוס) היא אולי הכי קשה בספורט, יש הרבה שחקנים שלא חזרו לשחק אחרי זה. אמרתי ליאניס שאסור לקחת שום דבר כמובן מאליו, היו לי הרבה מחשבות אם אחזור לשחק כדורסל בכלל. אני מנסה להיות אגרסיבי וגם לייצר לעצמי. הדבר שהכי חשוב לי השנה זה להחזיר את מה שאבד עם החזרה שלי לאירופה – הקליעה מבחוץ. אני עובד על זה הרבה".
2 צפייה בגלריה
עומרי כספי
עומרי כספי
"היו לי מחשבות אם לחזור לשחק כדורסל". עומרי כספי
(צילום: ראובן שוורץ)
אנג'לו קלויארו לא נשאר אדיש להופעה של הפורוורד ופירגן: "עומרי היה נהדר, אם הוא קולע ככה או שלא, הוא הפליימייקר, הוא תמיד מחפש את השחקן הפנוי, הוא תמיד מדבר עם שאר השחקנים ומסביר להם דברים, הוא פשוט שחקן חכם עם איי-קיו גבוה".
בניגוד לחגיגה סביב כספי, שחקן נוסף שחזר מפציעה הוא יובל זוסמן, אבל החזרה שלו קצת פחות חלקה. אם בעונה שעברה ספרופולוס התרגל שזוסמן מאוד דומיננטי בהגנה, הפעם, עם כל החלודה שהוא עוד צריך להוריד, יש לו לא מעט טעויות הגנתיות, מה שמוציא את ספרופולוס מדעתו. אם זה במשחק האחרון ביורוליג מול פנאתינייקוס בו היווני צרח עליו אחרי שמכבי חטפה שתי שלשות וגם הפעם לא עשה לו הנחות וצעק עליו בכל טעות שעשה.
"אני מאוד אוהב את יובל", אמר ספרופולוס בסיום. "הוא הילד שלי, אני מצפה ממנו לא לעשות טעויות, אבל לאחרונה הוא עושה אותן ולכן אני שופט אותו בחומרה. אני מאוד מאמין בשחקנים שחזרו מפציעה, אם זה כספי, או דיברתולומאו או זוסמן. אני מנסה למצוא את הדרך הכי טובה כדי להחזיר אותם לקצב".
במכבי תל אביב רוצים להמשיך את המומנטום החיובי אחרי שני ניצחונות רצופים ביורוליג והזכייה בגביע ווינר אל תוך השבוע החדש. כבר ביום שלישי האלופה הישראלית תארח בהיכל את זניט סנט פטרסבורג, ויומיים לאחר מכן תפגוש את היריבה הגדולה הפועל ירושלים.