הפועל חולון שמה את עצמה במצב מצוין לקראת שני המחזורים האחרונים בשלב הבתים של ליגת האלופות. ניצחון החוץ 71:75 אמש (שלישי) על צמוקי מינסק, לצד הניצחון היחסית מפתיע של שולה הצרפתית על אא"ק אתונה, פתחו את בית מספר 3 (שתי הקבוצות הראשונות מעפילות לטופ 16).

מצב הבית אחרי ארבעה מחזורים

1. אא"ק אתונה 6 נקודות (הפרש סלים 23+)
2. צמוקי מינסק 4 נקודות (13-)
3. הפועל חולון 4 נקודות (0)
4. שולה 2 נקודות (10-)
חולון מדורגת מתחת למינסק מכיוון שהפסידה לה בהיכל טוטו בפער של עשר נקודות, וצריכה ניצחון אחד יותר מהקבוצה מבלארוס כדי לסיים לפניה במקום השני. יש אפשרויות עלייה נוספות שכוללות גם בתים משולשים עם אא"ק ומינסק, או אפילו מרובעים עם אא"ק, מינסק ושולה, אך הם נראים פחות ריאליים כרגע.
5 צפייה בגלריה
ג'ונסון, וורקמן והאריס בטירוף
ג'ונסון, וורקמן והאריס בטירוף
ג'ונסון, וורקמן והאריס בטירוף
(צילום: fiba.com)
אחרי ההפסד לחולון, מינסק הודיעה שהכוכב הגדולה שלה מקסים סלאש, שקלע 13 נקודות, לקח 8 ריבאונדים וחטף 3 כדורים, עובר לבורגוס הספרדית, שזכתה לפני מספר חודשים בליגת האלופות, כך שהיא תהיה חסרה מאוד בשני המחזורים האחרונים בהם תפגוש את אא"ק ומינסק.
בחולון היו מרוצים מאוד מהופעתו של כריס ג'ונסון, שסיים עם 22 נקודות, ונמצא בכלל בכושר התקפי פשוט נהדר. כשחתם בקיץ בקבוצה, דדאס ציפה לקבל ממנו בעיקר הגנה ולחימה, לצד 12-10 נקודות סולידיות בהתקפה, כפי שהיה לאורך כל הקריירה, אבל ג'ונסון שדרג את עצמו והפך יחד עם סי ג'יי האריס (18 נקודות) למניה בטוחה.
5 צפייה בגלריה
ג'ונסון שומר על סלאש
ג'ונסון שומר על סלאש
ג'ונסון שומר על סלאש
(צילום: fiba.com)
חולון יכולה להיות מעודדת מאוד בעיקר מכיוון שמקסים דה זאו, שהחל את הקדנציה שלו במועדון בצורה נהדרת ואיתו יצאה הקבוצה לרצף של חמישה ניצחונות, היה רחוק משיאו בהתקפה (5 נקודות ב-2 מ-7 מהשדה), אך תרם באספקטים אחרים כמו ריבאונד (9) ואסיסטים (4).
גם פרדריק בורדיון היה מצוין, בעיקר ברגעי ההכרעה בהם תפקד כמבוגר האחראי, נלחם וגם לקח כמה כדורים אבודים קריטיים. בורדיון לא היה אמור לקבל כל כך הרבה דקות (22) אם טיירוס מגי היה נותן משחק סביר, אך הגארד שלא שיחק בתקופה האחרונה בעקבות הגעתו של דה זאו וההחלטה של חולון שלא לקבל קנס על שיתוף חמישה זרים בליגה, היה חלוד מאוד.
5 צפייה בגלריה
טיירוס מגי
טיירוס מגי
מגי. עתידו אינו ברור
(צילום: fiba.com)
חמש דקות בלבד במחצית הראשונה הספיקו לדדאס להבין שמגי לא יתרום לקבוצתו ואפילו יגרום לה נזק, ובמחצית השנייה הוא לא שיחק. חולון נמצאת במצב מורכב עם מגי. מצד אחד הוא השחקן עם השכר הגבוה ביותר במועדון, מצד שני אין בו ממש צורך.
בקבוצה בודקים את כל האפשרויות, ויותר מסביר שמגי ישוחרר במידה שהסגולים יגיעו להבנות עם טיילור רוצ'סטי על חוזה עד סיום העונה. כזכור, רוצ'סטי מחזיק באזרחות ישראלית כך שהוא יוכל להחליף את מגי ולא להיחשב כזר במסגרות הישראליות.
5 צפייה בגלריה
רוצ'סטי מול דיברתולומאו
רוצ'סטי מול דיברתולומאו
רוצ'סטי (משמאל). יגיע?
(צילום: אורן אהרוני)
אמש כבר החלו שמועות על מעבר של מגי לעירוני נהריה, שזקוקה נואשות לחיזוק, אך במועדון הצפוני וגם בחולון פסלו זאת על הסף, בעיקר מבחינה כלכלית. במידה שיוחלט בחולון סופית לשחררו, יהיו לו הצעות רבות נוכח הרזומה העשיר שלו והיכולת על הפרקט.
"ברוב המשחק עשינו את הדברים שהיינו צריכים לעשות כדי לנצח", סיכם דדאס את הניצחון על מינסק. "הייתה לנו מוטיבציה גדולה לפני כי רצינו להראות שהמשחק הראשון אצלנו היה תאונה. הגענו לאותו משחק ללא ארבעה שחקנים חשובים ושיחקנו ברוטציה של שישה שחקנים. ידענו שאם ננצח נישאר בחיים, וזה עוד יום טוב בשבילנו".
5 צפייה בגלריה
סטפנוס דדאס
סטפנוס דדאס
דדאס. חולון נראית מצוין
(צילום: fiba.com)
עוד הוסיף היווני: "זה היה הניצחון השישי ברציפות שלנו בכל המסגרות. יש לנו עכשיו קצת הפסקה בליגת האלופות ואנחנו מתרכזים בליגה הישראלית ובגביע המדינה".