במסגרת תרומתה לקהילה, קבוצת הנשים בכדורסל של אס"א ירושלים בחרה להגביר את המודעות למניעת אלימות במשפחה. זאת בשיתוף פורום מיכל סלה ז"ל. כחלק מפעילותה המתוכננות, תעלה הקבוצה עם חולצות ועליהן תמונתה של סלה ז"ל, פעילה חברתית ועובדת סוציאלית, שעל פי כתב האישום נרצחה בשנה שעברה בידי בעלה אלירן מלול.
בכתב האישום שהוגש נגדו כתבה הפרקליטות כי מלול דקר את אשתו 11 פעמים אחרי שחזרה מסדנת העצמה נשית. רק אחרי 16 שעות, הלך מלול לשכניו, כשהתינוקת בידיו והוא מכוסה בדם, וסיפר שניסה להתאבד יחד עם אשתו. פרשה זו קיבלה תשומת לב ציבורית ותקשורתית רבה, והפכה לסמל למאבקים נגד אלימות של גברים כלפי בנות זוגם.
2 צפייה בגלריה
שחקניות אס"א ירושלים ותמונת מיכל סלה ז"ל על החולצות
שחקניות אס"א ירושלים ותמונת מיכל סלה ז"ל על החולצות
שחקניות אס"א ירושלים ותמונת מיכל סלה ז"ל על החולצות
(צילום: פרטי)
"זו זכות גדולה עבורי לאמן קבוצת נשים ששמה לה למטרה להגביר את המודעות למניעת אלימות במשפחה", אמר מאמן הקבוצה, אוהד גל. "הכוח של הספורט הנשי צריך ויכול לעזור בשינוי החברתי. יש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות".
"לקבוצת נשים יש תהודה. אז נכון, אנחנו לא הלייקרס או סיאטל סטורם, אבל במקום שלנו גם אם נעלה את המודעות ל-20-30 איש - זה יעשה משהו. יש הרבה ספורטאיות בירושלים וזה יקבל ביטוי", הוסיף גל.
2 צפייה בגלריה
מחאת שחקניות ה-WNBA
מחאת שחקניות ה-WNBA
שחקניות ה-WNBA והחולצות למען בריאונה טיילור
(צילום: AP)
אס"א ירושלים החליטה על הצעד בשיתוף פורום מיכל סלה. גל: "נפגשנו עם לילי בן עמי, אחותה של מיכל ושאלנו מה אנחנו יכולים לעשות כדי להגביר את המודעות גם במגרשים. לפעמים גם אנשים שמהלכים אימים על אותן נשים לא מודעים לזה".
אגב, בארה"ב הפכה מחאה חברתית מצד ספורטאיות וספורטאים לעניין שבשגרה. המאבק השכיח ביותר בשנה האחרונה הוא זה נגד אלימות משטרתית כלפי שחורים, בטח בזמן ה"בועה" ב-NBA וב-WNBA. שחקני ושחקניות הליגה העונה לא פעם עלו עם חולצה של נשים שנרצחו על-ידי שוטרים, אחת מהן הפכה לסמל המאבק: בריאונה טיילור.