אכזבה במכבי ת"א לאחר הפסד שני ברציפות ביורוליג, הפעם 78:63 מול ז'לגיריס קובנה בחוץ שהוריד את הצהובים למאזן שלילי של 3:2 ואל המקום ה-15 בטבלה. הצהובים פתחו את המשחק בצורה רעה ופיגרו 26:7 בסיום הרבע הראשון ורדפו אחרי הליטאים לאורך כל המשחק. ברבע הרביעי החבורה של עודד קטש הצליחה לצמק את הפער למינוס 9, אך לא הצליחה לעשות יותר מזה וספגה את הפסדה השלישי העונה באירופה.
האלופה הישראלית הגיעה במצב לא אידיאלי למשחק, ובכלל כבר תקופה ארוכה היא סוחבת לא מעט בעיות, אם זה מתוך התנהלות לקויה או פציעות של שחקנים. עוד לפני תחילת העונה שוחרר דריל מייקון לאחר שלא הצליח להתאושש מפציעה שסחב מהעונה שעברה. לצהובים לקח חודש שלם להביא לו מחליף, וגם אז זה קרה רק בגלל שהם נשארו אובדי עצות אחרי עזיבתו הפתאומית של ג'ורדן לויד בעקבות המצב הביטחוני, כך שעדיין הם נשארו עם חור רציני בקו האחורי, בטח אחרי הפציעות של רוקאס יוקובאיטיס ותמיר בלאט.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ג'ון דיברתולומיאו
שחקן מכבי ת"א ג'ון דיברתולומיאו
החור בקו האחורי פוגע בקבוצה. ג'ון דיברתולומיאו
(צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א)
בעיה נוספת שעלתה בשבוע האחרון היא העובדה שווניין גבריאל וסייבן לי לא חזרו לארץ השבוע עם כל הקבוצה. גבריאל אומנם פצוע אבל כבר יכול להתחיל להתאמן ולחזור לקצב, וכל עוד הוא לא נמצא עם הקבוצה זה פוגע בשטף, בטח כשהמחליף שלו, אלפא קאבה, שהגיע בחוזה זמני לחודש וחצי לא מקבל דקות בכלל וגם לא נרשם בזירה המקומית. גם לי שחתם לאחרונה ערך ארבעה אימונים בלבד, וגם הפעם לא חזר ארצה.
גבריאל הפעם ישוב לישראל יחד עם שאר השחקנים, ובקבוצה מקווים שבשבוע הבא, שהוא שבוע כפול ביורוליג (מול פנרבחצ'ה וריאל מדריד), הם יקבלו אותו בחזרה לסגל יחד עם יוקובאיטיס - שכבר החלים מהשבר באצבע וצפוי להיות בסגל למשחק מחר מול נתניה במסגרת המחזור הרביעי בליגת העל (19:50).
אגב יוקובאיטיס - הרכז הליטאי של מכבי ת"א חשף בריאיון בליטא כי ז'לגיריס, זו שניצחה אתמול את הצהובים, בדקה אפשרות לצרפו בעקבות המצב בישראל. "היו כמה שיחות דרך סוכנים, בעיקר בגלל המלחמה כאשר ג'ורדן לויד עזב", אמר. "אני לא מרגיש סכנה, אני בסדר שם, וזה לא התפתח ליותר מזה. אם משהו ממש רע יקרה, נתמודד עם זה, אבל כרגע זה רגוע ואני נשאר במכבי".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א סייבן לי מול שחקן ז'לגיריס אדגראס אולאנובאס
שחקן מכבי ת"א סייבן לי מול שחקן ז'לגיריס אדגראס אולאנובאס
ערך ארבעה אימונים בלבד עם הקבוצה. סייבן לי
(צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א)
"ידענו שהולך להיות משחק מאתגר", אמר עודד קטש בסיום. "אין קסמים. היה לנו מאוד קשה בלי אימונים, ללא גארדים ועם שחקן שרק הצטרף. אני חייב להודות שאני גאה בשחקנים שעשינו את המקסימום, הם המשיכו להילחם. הבטחנו לעצמנו שאנחנו תמיד נשארים עם הראש למעלה וממשיכים להילחם. אנחנו יודעים שהרבה דברים כביכול נגדנו, אבל אנחנו משתדלים לא להשתמש בתירוצים למרות שיש הרבה. באמת אהבתי את שפת הגוף של השחקנים עד הסוף".
לי הוביל את רשימת הקלעים עם 17 נקודות, אחריו חסיאל ריברו עם 12 נקודות ו-6 ריבאונדים. שחקן הפנים הקובני אמר בסיום: "היה משחק קשה מאוד. התחלנו רע, דברים לא הלכו לנו. במחצית השנייה ניסינו לחזור, אבל זה היה יותר מדי. נלחמנו עד הסוף ודברים לא הצליחו לנו. נקווה שבמשחק הבא זה יהיה הרבה יותר טוב. נקודת האור היא שנלחמנו עד הסוף, המשכנו להיאבק על כל כדור".