לראשונה בישראל, ארגון טבעוני יעניק חסות ראשית לקבוצת ספורט: עמותת "ויגן פרנדלי" (Vegan Friendly), הפועלת לקידום אורח חיים טבעוני, תהיה הספונסר הראשי של הפועל תל אביב בכדורסל למשך העונה הקרובה. במסגרת ההסכם, הקבוצה הבוגרת של המועדון תיקרא "הפועל ויגן פרנדלי תל אביב", ועל מדי השחקנים יופיע הלוגו של העמותה הטבעונית. שווי העסקה: כמיליון שקל, שנתרמו בידי 6,000 חברי "ויגן אקטיב", המועדון האקטיביסטי של העמותה.
עמותת "ויגן פרנדלי" שמה לעצמה מטרה לקדם בישראל את אורח החיים הטבעוני, הנמנע מאכילת בעלי חיים וצריכת מוצרים מן החי, ועשתה זאת בשנים האחרונות באמצעות פרסומות וקמפיינים בכלי התקשורת. בהודעה הרשמית על החתימה על ההסכם עם הפועל ת"א נמסר כי "במהלך העונה הקרובה יפעלו יחד שתי העמותות לקידום אורח חיים בריא יותר וצמצום התזונה מן החי, הפוגעת באקלים ובבעלי החיים".
1 צפייה בגלריה
תומר גינת
תומר גינת
תומר גינת. יעלה לפרקט עם מסר "ידידותי לטבעונים"
(צילום: יאיר שגיא)
רמי כהן, יו"ר הפועל תל אביב, הסביר כי "הסיפור של 'ויגן פרנדלי' דומה לסיפורה של הפועל תל אביב. בשני המקרים, מדובר בעמותות שקמו מאהבה, ופועלות כל העת כדי להגיע להישגים חדשים. הפועל תל אביב שמחה ומברכת על שיתוף הפעולה החשוב הזה, שמבקש להביא עתיד טוב יותר לכולנו".
לפי ההודעה, לאורך העונה מסרים בנושאי איכות הסביבה וטבעונות יתנוססו על מדי הקבוצה ועל הפרקט, במסכים ובמזנון האולם הביתי, וכן באירועים שונים של הפועל ת"א. בכל משחקי הבית של הקבוצה יציע מזנון ה-VIP מנות צמחיות בלבד.
עמותת "ויגן פרנדלי" הוקמה בשנת 2012, ומפעילה סניפים גם באנגליה ובארצות הברית. במסגרת פעילותה, מסומנים היום 10,000 מוצרים טבעוניים בישראל בתו "ויגן פרנדלי". עמרי פז, מנכ"ל ומייסד העמותה, אמר: "החיבור עם הפועל תל אביב הוא טבעי ומתבקש, כאשר גם אנחנו וגם הקבוצה פועלים תמיד כדי לקטוף את ההישג הגדול הבא, לפרוץ גבולות ולהפוך את הבלתי-אפשרי לאפשרי. 'ויגן פרנדלי' גאה על שיתוף הפעולה, שיעלה את המודעות לאורח חיים טבעוני וצמצום התזונה מן החי לכל בית בישראל, כדי שיחד נוכל ליצור פה עתיד טוב יותר. צריכת מזון מן החי מביאה לפגיעה קשה באקלים, ואנחנו מאמינים שתודעה ציבורית גבוהה לנושא תוכל להביא שינוי".