באיגוד הכדורסל מרוצים מאוד ממינויו של גיא גודס למאמן הנבחרת החדש. גודס יחליף בתפקיד את עודד קטש, שנפרד מהנבחרת אחרי ארבע שנים בתפקיד.
"גיא הוא מאמן ראוי ומתאים, עובדה שהמינוי עבר פה אחד בוועדה המקצועית", הסביר עמוס פרישמן, יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד. "אני חייב לציין באותה הנשימה שגם אריאל בית הלחמי, שהיה מועמד, הוא מאמן ראוי. יכול להיות שגם הוא יום אחד יהיה בתפקיד, אבל בסופו של דבר אנחנו צריכים לבחור אחד. החלטנו שגיא הוא זה שיוביל את הנבחרת בשנתיים הקרובות".
2 צפייה בגלריה
עודד קטש, גיא גודס
עודד קטש, גיא גודס
זה שעזב וזה שנכנס. קטש וגודס
(צילומים: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
עמוס פרישמן
עמוס פרישמן
"גיא מאמן ראוי ומתאים". פרישמן
(צילום: ראובן שוורץ)
ומה המטרות שהוצבו לגודס? פרישמן מציין: "ליהנות מהכדורסל שנבחרת ישראל תציג. אני מקווה שבעקבות כך גם יהיו ניצחונות, אבל אין ספק שקודם כל אנחנו צריכים לעלות לשלב הבא במוקדמות גביע העולם, ועל זה אין ויכוח. יש ארבע נבחרות בכל בית ושלוש עולות. באותה הנשימה, וזה לא תירוץ, אנחנו לא יודעים עם איזה נבחרת אנחנו נשחק. יש לנו שני שחקנים באלבה ברלין, תומר גינת בליגה הצרפתית, דני אבדיה ב-NBA, ויש לנו גם את שחקני מכבי ת"א שמשחקים ביורוליג. אני באמת אומר שתהיה פה עבודה מאוד חשובה של כל הגורמים באיגוד כדי לעשות את כל המאמצים שהמאמן יקבל את כל השחקנים שהוא רוצה. אני לא חושב שאנחנו מעצמת כדורסל, אני כן חושב שהכדורסל אצלנו מתקדם בצורה יוצאת מהכלל".
אולי ההחלטה לא להשאיר את קטש נבעה משיקולים שאינם מקצועיים? "ממני לא תשמעי שום רכילות או דברים צהובים לגבי עודד. התחייבתי כשנכנסתי לתפקיד שעודד יאמן ארבע שנים. אני חושב שהוא עשה עבודה נהדרת, והוחלט עכשיו, אחרי שתי קדנציות, להעביר את המושכות למישהו אחר".
אולי זו הייתה טעות להגיד לו להתראות? "אני חושב ששתי קדנציות זה יפה ומכובד. לא פחות מכובד שאנחנו יודעים לתת את המושכות לעוד מאמנים שראויים לקבל את התפקיד. אני המלצתי על גודס, ושמח שקיבלו את ההמלצה שלי".