אחרי פגרה יחסית קצרה, הכדורסל הישראלי יחזור לפעילות מחר (שלישי) עם פתיחתו של גביע ווינר. מכבי חיפה תארח את עירוני נהריה (19:30) ובאותה שעה יתמודדו גם עירוני נס ציונה והפועל אילת במסגרת שמינית הגמר.
ביום רביעי יתקיימו שני משחקי השמינית הנוספים: גלבוע/גליל - בני הרצליה (19:30), הפועל ב"ש - הפועל חיפה (19:30).
3 צפייה בגלריה
ירושלים חוגגת זכייה בגביע ווינר
ירושלים חוגגת זכייה בגביע ווינר
ירושלים חוגגת את הזכייה בעונה שעברה
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
דני פרנקו
דני פרנקו
פרנקו. אחרי עונה מאכזבת בנהריה, יצליח להעפיל לפלייאוף?
(צילום: אורן אהרוני)
חיפה עשתה שינוי גדול בסגל שלה. למעשה היא השאירה שני שחקנים בלבד מהעונה הקודמת - רומן סורקין, שדחה הצעה ממכבי תל אביב, ומייקל בריסקר, שהושאל לעונה נוספת מהפועל ת"א. הסיפור הגדול אצל הירוקים הוא כמובן חזרתו לקדנציה שנייה של דונטה סמית'. הפורורד אמנם הזדקן בכמה שנים מאז שזכה עם חיפה באליפות, אבל את הניסיון וחוכמת המשחק שלו אי אפשר לקחת ממנו.
גם נהריה ביצעה חריש עמוק בסגל, כשלמעשה רק ניב משגב נותר מהעונה שעברה. דני פרנקו החתים את ג'ו אלכסנדר ואור לאומי, שאמורים לתת את הטון בצד הישראלי, וכן שלושה זרים איכותיים מאוד - אקס הפועל ירושלים, קיילין לוקאס, דבון סקוט שהיה מצוין במדי הפועל אילת, וג'ארון בלוסומגיים, שיצא לראשונה לאירופה אחרי שלוש שנים ב-NBA ובליגת הפיתוח.
3 צפייה בגלריה
דונטה סמית'
דונטה סמית'
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
נס ציונה הצליחה לשמור על טל דן, רביב לימונד וליאור קררה, אבל ביצעה שינוי משמעותי על הקווים כשסיימה את ההתקשרות עם נדב זילברשטיין אחרי שנים רבות במערכת והחתימה במקומו את בראד גרינברג המנוסה. נמרוד לוי הוא ההחתמה המשמעותית של הכתומים.
אילת היא אולי הסיפור הכי מעניין של הפגרה. הדרומיים נתנו את המושכות לאריאל בית הלחמי, וזה צירף את רועי הובר וצוף בן משה, לצד יהונתן שולדבראנד ובן קרטר שנשארו מהעונה שעברה. שימו לב לזרים האיכותיים מאוד שהחתימה אילת - ג'ו רגלנד, מארקל בראון, קייסי פראת'ר וג'וש ניבו. ארבעה שאמורים להיות באנקרים ולהוביל את הקבוצה לחלק העליון של הטבלה.