מכבי ת"א, שסיימה את העונה במקום הראשון בליגת העל, תפתח מחר (שלישי, 17:00) את סדרת רבע גמר הפלייאוף מול עירוני נס ציונה. מדובר בסדרה בשיטת הטוב מחמישה.
"באופן טבעי, אנחנו מגיעים לסדרה כפייבוריטים", הודה המאמן עודד קטש, "אנחנו מכבדים מאוד את נס ציונה. יש הרבה כבוד לנס ציונה ולמאיר טפירו. זו קבוצה שידעה לעשות הרבה דברים בשנים הקודמות וידעה להקשות בסדרות הפלייאוף. הדבר החשוב הוא להתייחס לסדרה במלוא הרצינות עם הרבה כבוד ולבוא עם גישה אחרת לגמרי של משחקים מכריעים".
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
נותר מחוץ לסגל בגלל שאשתו ילדה. קולסון
(צילום: עוז מועלם)
מי שנותר מחוץ לסגל של קטש הוא בונזי קולסון, משום שאשתו ילדה, כמו גם ווייד בולדווין וג'יימס ווב הפצועים. על פי תקנות הליגה, הסגל נרשם לכל הסדרה וניתן לערוך חילוף אחד במהלכה.
זו הפעם השלישית בלבד שמכבי ת"א מתעמתת מול נס ציונה במסגרת הפלייאוף, וגם שני המקרים הקודמים היו בשלב רבע הגמר. בעונת 2014/15 השלימו המכבים סוויפ על הכתומים עם 0:3 חלק, וכעבור שלוש שנים זה הסתיים ב-1:3 לזכות הצהובים בעונה שהסתיימה בהנפת הצלחת.
שני המפגשים של הקבוצות העונה הוכרעו לטובת האלופה. בסיבוב הראשון התארחה מכבי ת"א בלב המושבה ויצאה משם עם 73:97 דומיננטי בהובלתו של ג'וש ניבו, שסיים עם 22 נקודות; ההתמודדות שנערכה בהיכל בסיבוב השני דווקא הייתה צמודה בהרבה, אבל רבע אחרון טוב של הצהובים סידר להם 82:86.
3 צפייה בגלריה
מאזן מושלם אחרי חמישה משחקים כמאמן נס ציונה. טפירו
מאזן מושלם אחרי חמישה משחקים כמאמן נס ציונה. טפירו
מאזן מושלם אחרי חמישה משחקים כמאמן נס ציונה. טפירו
(נעם מורנו, one)
מאיר טפירו הספיק להדריך את נס ציונה בחמישה משחקים בבית התחתון מאז שהחליף את אלעד חסין - ובכולם היא ניצחה, מה שסידר לה מקום בפלייאוף. את הכתומים מוביל העונה קו אחורי אמריקאי שמספק הרבה נקודות: האחד הוא רולי אולקינס (1.96 מטר), שקולע 16 נקודות, מוריד 6.1 כדורים חוזרים וגם מחלק 4.6 אסיסטים למשחק; השני הוא אייזיאה ווייטהד (1.93) שמספק 14.2 נקודות ו-4.7 אסיסטים. הסנטר ג'רום מיינסי, בעונתו השלישית בנס ציונה, הוא הדמות המובילה בצבע עם 13.1 נקודות למשחק, כאשר בגזרת הישראלים מסתמכת הקבוצה בעיקר על אקס מכבי ת"א איתי שגב, יאיר קרביץ וצוף בן משה.

אלכנסדר לא בסגל של הפועל ת"א

גם היריבה העירונית הפועל ת"א תפתח מחר (19:05) את דרכה בפלייאוף עם משחק ביתי מול הפועל חיפה - שיהיה הראשון שלה בהיכל שלמה אחרי למעלה מחודשיים, מאז ההפסד לאותה הפועל חיפה. היא תגיע למשחק ללא בריאן אנגולה, שיפספס את כל הסדרה ואולי את כל העונה בעקבות פציעה בשריר התאומים
המאמן סטפנוס דדאס, שהותיר במפתיע את קייל אלכנסדר מחוץ לסגל, אמר: "אני חושב שהמשחק הזה הוא הדרך שלנו לפתוח את הפלייאוף בצורה טובה. המשחק האחרון בבית היה מול הפועל חיפה כשעדיין לא הייתי כאן, הקבוצה הפסידה ואחרי המשחק הזה הגיעו 4 משחקי רדיוס, אז זאת ההזדמנות שלנו לעשות את ההבדל. אנחנו מאוד מכבדים את חיפה, אבל נעשה הכל גם להשתמש ביתרון הביתיות שלנו כדי להשיג את הניצחון״.
3 צפייה בגלריה
זאת ההזדמנות שלנו לעשות את ההבדל. דדאס
זאת ההזדמנות שלנו לעשות את ההבדל. דדאס
זאת ההזדמנות שלנו לעשות את ההבדל. דדאס
(רועי כפיר, one)
במפגשים בין הקבוצות העונה, הפועל ת"א ניצחה 84:103 בסיבוב הראשון בחוץ, והפסידה 87:88 בבית בסיבוב השני. ״אנחנו ניקח את זה משחק משחק", אמר הקפטן בר טימור, "אנחנו מכבדים מאוד את הפועל חיפה. עברנו המון דברים העונה, אני לא חושב שיש לנו זכות לזלזל ביריבה ולא משנה מה השם שלה. תהיה סדרה קשה אבל אנחנו מגיעים מוכנים כדי לנצח״.