ימים לא פשוטים עברו על הפועל חולון מאז ההפסד הצורם להפועל ת"א (79:59) בשבוע שעבר, במסגרת המחזור השני של הבית העליון. בקבוצה יודעים לספר שהניצחון אתמול (שבת) על מכבי עירוני ר"ג 83:84 "היה כולו של השחקנים", שידעו להגיע כבר ביום למחרת ההפסד לאימון ולא להתעלם ממה שהוביל לתבוסה ההיא.
לצד ההבנה מדוע אמוציות וכעסים המשיכו מעבר לפסקי הזמן, ממש אל תוך המגרש, היו גם שיחות של השחקנים בינם לבין עצמם, על למה אסור שהופעה כזאת תחזור על עצמה, בטח במאני-טיים של העונה.
2 צפייה בגלריה
שחר עמיר יהל מלמד
שחר עמיר יהל מלמד
שחר עמיר מול יהל מלמד, אתמול
(צילום: גיא ביטמן, באדיבות מכבי ר"ג)
המאמן עמית שרף סיפר אתמול על השבוע שעבר על הקבוצה שלו: "את המשחק נגד הפועל ת"א סיימנו בצורה לא נעימה מכל הבחינות, והשחקנים לקחו על עצמם את הזכות להגיב. דיברו אחד עם השני, התאמנו אחרת. אני יכול לקבל ריבים בטיים אאוט או באימון, זה אמוציות, אבל לא על המגרש. זה לא יכול לגרור תגובות לפוזישן הבא. זה משהו שאסור שיקרה וזה קרה. אני שמח על הניצחון היום, אבל הובלנו כמה פעמים עם הזדמנויות לסגור את המשחק. כשאתה יוצא לריצה שלך אתה צריך להיות יותר חד. זה היה ניצחון קבוצתי מאוד חשוב".
"כיף של ניצחון, היינו צריכים את זה", הוסיף שחר עמיר, שקלע 8 נקודות והיה אחראי על שתי שלשות חשובות מאוד ברבע הראשון. "קשה לי להסביר מה קרה לנו במשחקים האחרונים. אני לא חושב שזה היה מקצועי, יותר מנטאלי. סוג של ריפיון כזה שאני שמח שיצאנו ממנו. אני מאוד שמח מאיך שיחקנו היום, אני חושב שהראינו שינוי בשפת הגוף, בנכונות ובדריכות שלנו וזה מה שהיה חסר לנו. היו הרבה רגעים גדולים במשחק, דווקא הרגעים הפחות טובים שלנו במשחק הם אלו שידענו לאסוף את עצמנו ולהרים את עצמנו, וזה מה שהיה חסר לנו בתקופה האחרונה".
עדיין לא ידוע אם רביעיית הזרים ששיחקה אתמול, הכוללת את סי.ג'יי האריס, טאג'יר מקול, דרו קרופורד וג'סטין סמית' היא זו שתרוץ עד תום העונה. פענוח הבדיקה שהאריס עבר ביום שני עדיין לא הגיע ולמרות הפציעה בירך, הגארד עדיין שיחק. ביום רביעי תארח חולון את קריית אתא למשחק הלפני אחרון בבית העליון בידיעה שניצחון ישמור לה את הסיכוי לחזור למקום הרביעי בקרב הישיר מול הפועל ירושלים במחזור הנועל בשבוע הבא.
2 צפייה בגלריה
הפועל חולון ג'סטין סמית' מכבי ר"ג מייקל דבו
הפועל חולון ג'סטין סמית' מכבי ר"ג מייקל דבו
ג'סטין סמית' מול מייקל דבו מר"ג
(צילום: גיא ביטמן, באדיבות מכבי ר"ג)
בדקה ה-96: בילבאו מחלצת 2:2 מאוססונה
(באדיבות ONE)

בר"ג עדיין מחפשים ניצחון בבית העליון

בצד השני, מכבי עירוני ר"ג תצא למשחק חוץ קשה מול הפועל ת"א (בחדרה, בשל אירועי האלימות הזכורים מהמשחק נגד הפועל חיפה) כשהיא עדיין לא ניצחה בבית העליון. העולה החדשה הייתה קרובה לסוויפ עונתי על חולון, כולל שימוש נכון של המאמן שמוליק ברנר באדם אריאל והשלשות בתזמון הנכון. לזכות ר"ג יאמר שהיא הייתה קרובה עד השניות האחרונות לניצחון, למרות
חסרון של לא מעט שחקנים בכחול, כולל של כוכב הקבוצה ג'ורדן כהן שמתח את שריר המפשעה.
"אנחנו מאוכזבים מההפסד, אבל כקבוצה עשינו צעד קדימה עם סיטואציה לא פשוטה כשהרבה שחקנים מובילים חסרים", אמר ברנר בסיום. "נלחמנו, היינו חזקים מנטאליים בכמה רגעים בהם לדעתי קבוצות אחרות היו נשברות. הרבה דברים שהיו לנו שליטה עליהם, אלה דברים שנעשה יותר טוב ונשפר. הפוקוס שלנו הוא להכניס את כל השחקנים שהגיעו תוך כדי העונה לעניינים. אני מרוכז בלהפוך את הקבוצה הזו ליחידה אחת כשהמטרה היא להיות הכי חזקים שאפשר בעוד שבועיים וחצי".
יהל מלמד, שהשווה את שיא הקריירה שלו עם 12 נקודות הוסיף: "היה משחק קשה. היינו חסרים שחקנים חשובים, וכל שחקן היה צריך לשחק בעמדות שהוא לא רגיל. אני חושב שבגישה היינו שם, לא ויתרנו מההתחלה ועד הסוף - וזה מה שחשוב. זה מה שאנחנו צריכים להביא לפלייאוף ולאט לאט נהיה הרבה יותר טובים. אני שמח שאני מקבל משמוליק את ההזדמנות, אני עובד קשה כל העונה, חיכיתי לרגעים האלה ואני מרגיש שאני מוכן אליהם".