נבחרת הנוער כבר לא תעפיל לאליפות העולם, אחרי שהפסידה אתמול (שבת) 75:67 לאיטליה במשחקי הדירוג 8-5 באליפות אירופה שנערכת באיזמיר, אבל היא יכולה להתגאות מאוד באחד השחקנים הכי מלהיבים בטורניר עד כה - נועם יעקוב.
הרכז הישראלי מוביל את כל השחקנים באליפות עם 19.2 נקודות ו-6.2 אסיסטים. אתמול, בהפסד לאיטלקים, הוא סיפק הצגה אדירה שכללה 35 נקודות! (10 מ-15 ל-2, 3 מ-6 ל-3, 6 מ-6 מהעונשין), 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים ב-33 דקות.
1 צפייה בגלריה
נועם יעקב
נועם יעקב
נועם יעקוב
(צילום: FIBA)
עוד לפני המשחקים באיזמיר היה ברור שיעקוב יהיה בעל הבית של נבחרת הנוער, אבל לא עד כדי כך. בקיץ האחרון הוא חתם על חוזה ארוך טווח בווילרבאן הצרפתית, שבבעלות אגדת ה-NBA טוני פארקר. הישראלי חווה עונה לא פשוטה בנוער של וילרבאן, אבל לפי איך שהוא נראה - שיפר בצורה משמעותית מאוד את משחקו.

עלה ארצה בגיל 14 כדי לשחק כדורסל

בכלל, הסיפור של יעקוב חריג מאוד. כבן לאבא ישראלי, שירד מהארץ, והאמא דנית, הוא נולד בווירום, דנמרק. בגיל 14 עלה לבדו לישראל והתגורר אצל סבא וסבתא שלו בקיבוץ העוגן, וזאת על מנת לשחק כדורסל בארץ ולהשתפר.
הוא החל לשחק במחלקת הנוער של הפועל עמק חפר אצל שחקן העבר יהוא אורלנד, שהיום משמש כעוזר המאמן בנבחרת הנוער. בעונה הקודמת ביצע את הפריצה הגדולה שלו ונבחר ל-MVP של ליגת העל לנוער. בגמר הפלייאוף מול מכבי ראשון לציון להט יעקוב עם 27 נקודות, והוביל את עמק חפר לניצחון 9297 ולזכייה באליפות. כעבור חמישה ימים השלימו עמק חפר ויעקוב דאבל עם ניצחון שני ברציפות על ראשל"צ 60:81.
בעונה הקרובה יעקוב אמור כבר להיכלל בסגל הבוגר של וילרבאן, ואולי אפילו לטעום קצת מהיורוליג. יחד עם זאת, את רוב זמנו הוא יעביר בקבוצה השנייה של המועדון על מנת לקבל דקות משחק ולהמשיך להשתפר.
היום בצהריים (13:45) יערוך יעקוב את משחקו האחרון במדי נבחרת הנוער, כשזו תפגוש את ליטא במשחק על מקומות 8-7 באליפות היבשתית. בקיץ הבא כבר נראה אותו ככל הנראה במדי נבחרת העתודה.