במכבי ת״א רשמו אתמול (שלישי) את אחת ההופעות הרעות של הקבוצה במסגרת היורוליג - תבוסה 99:70 מול מוליכת הטבלה, ריאל מדריד. זאת במסגרת משחק השלמה מהמחזור השישי, בהיכל אלכסנדר ניקוליץ' בבלגרד. בקבוצה אמנם הבינו שמדובר במפגש שיהיה קשה לנצח, אבל הדרך הפכה את התבוסה לקשה הרבה יותר עבור אנשי המועדון.
זה גם היה ההפסד השני ברציפות של השחקנים של עודד קטש. לאחר עשרה מחזורים מדורגת מכבי ת"א במקום העשירי (5:5) אולם למרות הופעה לא טובה, שכללה את הרבע הגרוע ביותר של הצהובים בתולדות היורוליג (הראשון, במהלכו ספגו 36 נקודות), אין לקבוצה יותר מדי זמן להתבוסס בתסכול. כבר מחר (חמישי, 21:00) מצפה לה משחק "בית" נוסף, הפעם מול נועלת הטבלה הטבלה, אלבה ברלין (9:1).
4 צפייה בגלריה
בולדווין
בולדווין
זוכה לגיבוי מקטש. בולדווין
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
"ציפינו לשחק יותר טוב", הודה עודד קטש בסיום. "למרות שזה קשה נגד ריאל. זה פחות המה שבחרנו לעשות אלא יותר האיך. לא תמיד היינו שם. היינו צריכים למצוא את הדרך להאט אותם, ולא עשינו את זה ברבע הראשון. חפרנו לעצמנו בור. ברבע השלישי היה לנו ריצה טובה אבל ההרכב הזה די נפל מהרגליים, והיינו צריכים לשנות דברים".
"כמובן שהם יותר עמוקים", המשיך המאמן. "הם קבוצה לא רק עם יכולות אלא גם כזאת שמשחקת הרבה שנים ביחד, וזה בא לידי ביטוי הפעם. גם אם היינו משחקים יותר טוב יכול להיות שזה לא היה מספיק. האכזבה היא מכך שלא היינו מספיק מרוכזים ולא היינו במיטבנו. זה לא נעים, צריך להתאושש מהר כי באמת יש לנו משחק מאוד חשוב (מחר), ואולי זה טוב שכך, שיש משחק אחרי יומיים, בטח אחרי הפסד כזה".
4 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"לא היינו במיטבנו". קטש
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
ריאל מדריד רשמה את הניצחון העשירי שלה ברציפות ביורוליג ולמעשה נותרה הקבוצה היחידה במפעל בלי הפסדים בכלל. הבדלי הרמות בין הקבוצות היו ידועים עוד לפני תחילת ההתמודדות, אבל במהלך הם רק התחדדו, בעיקר באזור הצבע, כשהצהובים לא הצליחו לעצור את וולטר טבארס כבר מהדקה הראשונה כשהוא סיים את הרבע הראשון עם לא פחות מ-15 נקודות.

ניבו: "ההופעה שלי לא משנה אם מפסידים"

למרות ההפרש הדו-ספרתי והרדיפה הבלתי פוסקת כמעט לאורך כל שלבי המשחק, היה רגע אחד של התרוממות מצד הצהובים, ובעיקר מצד שני שחקנים - לורנזו בראון שסיים עם 16 נקודות, 5 ריבאונדים ו-9 אסיסטים וג'וש ניבו שסיים עם 14 נקודות ו-9 ריבאונדים. בזכות המומנטום הזה, הצליחו הצהובים לצמצם הפרש 19 נקודות ל-6 נקודות בלבד, אבל זה לא הספיק.
"זה לא היה מהמשחקים הטובים שלנו". אמר ניבו בסיום. "לא הגענו עם הרוח הנכונה בהגנה. ההופעה שלי במשחק לא באמת משנה אם אנחנו לא מנצחים. יש לנו משחק מול אלבה וזה משחק מאוד חשוב עבורנו, אנחנו צריכים להתפקס רק במשחק הזה עכשיו".
4 צפייה בגלריה
ניבו
ניבו
"זה לא היה מהמשחקים הטובים שלנו". ניבו
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
ווייד בולדווין (שוב) הציג משחק פושר במיוחד, עם 7 נקודות ו-5 איבודים בקצת פחות מ-27 דקות בהן היה על הפרקט. בקבוצה מנמקים את הנסיגה ביכולת של האמריקאי בפציעה, שמנעה ממנו לקחת חלק באימונים במשך חודש וחצי, ובפרשה של פרסום ה"סטורי" של אשתו שהכיל תוכן פרו פלסטיני שאולי מעט הסיחה את דעתו מכדורסל.
קטש הגן על הגארד: "אנחנו מכירים את ווייד, הוא אמוציונלי ותחרותי. הוא יודע מתי הוא צריך לשלוט בעצמו, ומתי הוא עשה את זה יותר טוב או פחות טוב. אנחנו אוהבים את זה שהוא תחרותי, אוהבים את האמוציות שלו, זה עזר לנו הרבה. הוא יודע מתי הוא עובר את הגבול. ברמה האישית אני מאוד מאמין בו".
4 צפייה בגלריה
מכבי ריאל בונזי קולסון טבארס
מכבי ריאל בונזי קולסון טבארס
גדול עליו. קולסון מול טבארס
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
"צריך להבין שיש יש תסכול מהצד שלו", הוסיף קטש. "זה שחקן שעשה קיץ נהדר והגיע בכושר טוב, ואז הפציעה בגב פגעה בו. זה לא קל. אני יודע איך זה מרגיש לפעמים, זה מוסיף תסכול, אבל הוא אחד המנהיגים שלנו. אני סומך עליו, סומך על זה שהוא יידע להרים את עצמו וסומך על הקבוצה שתדע לעזור לו".
אחרי המשחק מול אלבה ברלין, במכבי ת"א היו אמורים לחזור ארצה לקראת המשחק הראשון בליגה מול עירוני נס ציונה (ב-3 בדצמבר) אבל הצהובים החליטו לממש את הזכות שניתנה לכל קבוצה לדחות משחק אחד על פי צרכיה. אי לכך משחק הליגה הקרוב של מכבי ת"א יתקיים רק ב-11 בדצמבר מול בני הרצליה.
לאחר המשחק נגד אלבה ברלין, ימשיכו במכבי ת"א את הלו"ז הצפוף במסגרת הליגה האירופית כאשר ב-6 בדצמבר תתמודד הקבוצה נגד וילרבאן בליון וב-8 בדצמבר תקיים משחק חוץ נוסף מול בולוניה. בקבוצה מקווים שעד המשחק הבא בליגת העל, המצב הביטחוני יתבהר, וכך יותר ויותר שחקנים בקבוצה יביעו הסכמה לבוא לשחק בישראל.