סערה גדולה סביב הגעת אוהדי הפועל ת"א לדרבי שייערך ביום ראשון הבא בהיכל מנורה מבטחים. זאת לאחר שמכבי ת"א החליטה שלא למכור כרטיסים לאוהדי הפועל למשחק בין הקבוצות בליגת העל.
הרצון של הצהובים הוא לקיים את המשחק ללא נוכחות אוהדי הפועל ת"א. הסיבה היא לאור מקרי העבר, בהם האוהדים של היריבה השליכו חפצים מהיציע העליון בו הם יושבים בדר"כ - למרות כל ניסיונות העבר להתקין רשת שתמנע השלכת מקלות דגלים וחפצים חדים ומסוכנים.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א. לא יהיו בדרבי?
אוהדי הפועל ת"א. לא יהיו בדרבי?
אוהדי הפועל ת"א. לא יהיו בדרבי?
(צילום: עוז מועלם)
על-פי התקנון, מכבי אמורה לספוג קנס כספי של 70 אלף שקל אם אכן לא תעביר ליריבה העירונית את הכרטיסים.
במינהלת הליגה מתכוונים לקיים ישיבת דירקטוריון בתחילת השבוע הבא כדי למנוע מקרים כאלה בעתיד. "אני חושב שכל משחק כדורסל ללא קהל חוץ הוא דבר שאסור שיקרה", אמר יו"ר מינהלת הליגה, שמואל פרנקל. "אני חושב שמכבי טועה בהתנהגות שלה. ניסיתי במשך שבוע לדבר עם אנשי מכבי, לחצתי עליהם כמה שאפשר וחזרתי על כך כמה פעמים שהם עושים טעות. לצערי לא הצלחתי".

הפועל ת"א זועמת: "תקדים מסוכן בספורט הישראלי"

בהפועל ת"א כמובן זעמו על החלטת מכבי: "דמיינו שהפועל ת"א מחליטה לעשות דין לעצמה ושמשתלם לה לא להכניס קהל חוץ במשחק נגד חולון. דמיינו שיעקב שחר מחליט לעשות דין לעצמו ולא להכניס את אוהדי מכבי למשחק בסמי עופר. דמיינו שאלונה ברקת מחליטה לעשות דין לעצמה ולא להכניס את אוהדי מכבי חיפה למשחק בטרנר".
3 צפייה בגלריה
רמי כהן
רמי כהן
הפועל ת"א רותחת על מכבי. רמי כהן
(צילום: עוז מועלם)
"בשביל אוהדי הפועל ת"א זה לא דמיון. מכבי ת"א שכנראה מפחדת מההתפתחות שלנו בשנה האחרונה, התפנתה לעשות את הדבר היחיד שבו היא עדיין מהטובות באירופה - דֶּה-הוּמָנִיזַצְיָה למתחרות שלה ולאחר מכן תקיעה בשופר. אותה מכבי ת"א ששלחה את השחקנים שלה ברכבים פרטים לדרבי האחרון בדרייב אין, מפזרת עכשיו תרחישי קיצון בניסיון להסביר מדוע היא רומסת ברגל גסה את תקנון מינהלת הליגה וקובעת תקדים מסוכן בספורט הישראלי במסגרתו מנהלי קבוצות יצפצפו על החוק והתקנון ויפגעו בקהל אורח".
"צר לנו שמכבי ת"א בוחרת לחמם את האווירה לקראת הדרבי, שלא בפעם הראשונה, נבהיר שכל האחריות להשלכות של התנהלות זו מונחת על כתפיהם של אנשי מכבי ת"א".
3 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי במסיבת העיתונאים
שמעון מזרחי במסיבת העיתונאים
מכבי מסרבת למכור כרטיסים לאוהדי הפועל. מזרחי
(צילום: עוז מועלם)
ממכבי ת"א נמסר בתגובה: "כפי שכתבנו במכתב ששלחנו לפני כשבועיים, אין אנו יכולים לשאת באחריות ביטחון הצופים במשחקי הדרבי. אנו מבקשים לדעת מי הגורם שמוכן לקחת את האחריות כאשר עד לרגע זה אף גורם אליו פנינו לא לקח עליו את האחריות. לא נשלים עם השלכת חפצים וסיכון חיים במשחקי הדרבי כאשר כל הפעולות שננקטו עד היום לא עזרו למגר את התופעה".