צפו בתקציר: הפועל ת"א מוחצת את נס ציונה

משהו רע עובר על עירוני נס ציונה. השחקנים של נדב זילברשטיין נמצאים בצניחה חופשית והערב (רביעי) היה אפשר לראות כמה המצב גרוע. הפועל תל אביב הגיעה לאולם לב המושבה ומחצה את הכתומים 75:105, כשהתוצאה יכולה הייתה להגיע להפרשים גבוהים הרבה יותר.
האדומים שלטו בנעשה על הפרקט מהרגע הראשון והפער רק הלך וגדל – כל זאת למרות שהיום נודע כי ג'ורדן המילטון, שהסתכסך עם המאמן יאניס קסטריטיס עזב באופן מיידי את הקבוצה שתסיים את העונה עם שלושה זרים בלבד.
5 צפייה בגלריה
תומר גינת מול קמרון אוליבר
תומר גינת מול קמרון אוליבר
הפועל ת"א חוגגת. תומר גינת מול קמרון אוליבר
(צילום: ראובן שוורץ)
ג'ורדן אחר, דייויס, בלט אצל האורחת, וסיים עם 22 נקודות שמונה ריבאונדים ב-23 דקות בלבד על הפרקט. מלבדו, ארבעה שחקנים נוספים קלעו בספרות כפולות, כולל 14 נקודות של ים מדר ו-13 של דניאל קופרברג. במשחק המקביל, הפועל גלבוע/גליל גברה 83:95 בחוץ על הפועל אילת.
5 צפייה בגלריה
היציעים באולם המושבה בנס ציונה
היציעים באולם המושבה בנס ציונה
קצת עמוס, לא? היציעים באולם המושבה בנס ציונה
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
עושה מה שהוא רוצה. ים מדר
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
חואקין שוכמן
חואקין שוכמן
חואקין שוכמן
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
סק הנרי מול טל דן
סק הנרי מול טל דן
סק הנרי מול טל דן
(צילום: ראובן שוורץ)

עירוני נס ציונה - הפועל תל אביב

אוליבר וזאנה החליפו סלים בהתקפות הראשונות, שלשות של אדם והנרי נתנו לאורחים יתרון 4:8. שתי הקבוצות קלעו באחוזים נהדרים, רייס וקררה חיממו ידיות גם כן והעלו את הכתומים ל-15:17. גינת צלף מבחוץ את השלשה הרביעית של קבוצתו, דניאל קופרברג עלה טוב מהספסל עם שני סלים מהירים וג'ורדן דייויס סגר את הרבע ביתרון 21:24 להפועל ת"א.
לתחילת הרבע השני עלתה רק קבוצה אחת. המחליפים של יאניס קאסטריטיס, בראשות כרם משעור ודייויס בהתקפה וחואקין שוכמן בהגנה, כפו איבודי כדור רבים, טסו לסלים קלים והשלשה השלישית של הנרי חתמה 16 נקודות ללא מענה ביתרון 21:38. לימונד העצבני קטע את הבצורת, אבל מיד הורחק בשתי עבירות טכניות ודייויס הגיע לדו-ספרתי מהקו, 23:40. אוליבר ניסה לעצור את כדור השלג, אלא שהמומנטום האדום נמשך ומדר הטיס את האדומים ליתרון 26:53 בדקות נהדרות. אדם קבר שלשה משלו, אבל אוליבר וטל דן יצאו לריצת 0:10 נגדית וצימקו ל-56:38. גינת בסל ועבירה ושלשה במעבר חתם רבע שני גדול של האדומים ביתרון 38:61.
טוקוטו פתח את המחצית השנייה עם פאול בלתי ספורטיבי על זאנה שדייק מהקו, קופרברג בסל נוסף מריבאונד התקפה קבע 38:65. לינדל וויגינטון קלע סל ראשון, נדב זילברשטיין ספג עבירה טכנית ודייויס הגדיל ל-40:68. סל של טוקוטו גרם ליאניס קאסטריטיס לבקש פסק זמן, רייס צלף שלשה ודן סגר ריצת 0:7 מהקו, אבל גינת וקופרברג קבעו 48:72 עם סלים במגרש הפתוח. קופרברג שבר שיא קריירה בקליעה, הוסיף גם אסיסט יפה והעלה את קבוצתו ליתרון 50:77, אבל מיד לאחר מכן יצא בחמש עבירות. אוליבר וטוקוטו ניסו לצמק, דייויס קבע 54:79 אחרי 30 דקות.
גל שטרנברג "נכנס לעיתון" בקליעות עונשין והוסיף אסיסט לדאנק קל של דייויס, רביב פיטשון וטוקוטו אספו נקודות מהקו אבל שלשות של משעור ומדר קבעו 56:89. שטרנברג המשיך להרשים, דן ופיטשון נלחמו על הכבוד המקומי, דייויס ירד לקבל זמן תשואות ושלשה נוספת של משעור הגדילה ל-62:97. אדם הצטרף לרשימת הקלעים בספרות כפולות, שחר לזר קלע גם כן ובסיום 75:105 גדול להפועל ת"א.

הפועל אילת - גלבוע/גליל

סרור ומיצ'ל התחילו עם סלים בצבע, מנקו היה אחראי לרוב הנקודות של המארחת בפתיחה אבל סרור בדאנק ועבירה קבע 6:12. מנקו קלע עוד 2, אבל היה לבד במערכה ובצד השני גם זיו נכנס לעניינים עם שני סלים רצופים ויאנג בצמד שלשות פתח פער דו-ספרתי, 12:24. דויל התעורר עם סל ועבירה, אבל שלשה של יותם חנוכי וקליעות עונשין של עידו פליישר סגרו רבע מצוין של האורחים ביתרון 17:29.
אילת עלתה חדה הרבה יותר לרבע השני ובהובלת קרוליין, דויל וסקוט מחקה את כל הפיגור תוך פחות מארבע דקות, 29:29. מיצ'ל עצר ריצת 0:14, אבי בן שימול קלע נקודות ראשונות מאז חידוש הליגה ויאנג בשלשה שמר על יתרון קטן לאורחים, 33:36. בן צבי שוב השווה, אבל דאנק גדול של מיצ'ל החל ריצת 0:9, ארצי צלף מבחוץ והטבעה של זיו שלחה את אריק אלפסי לפסק זמן בפיגור 45:36. דויל וקרוליין עוד קצת קירבו את המארחת, לפני ששלשה של יאנג חתמה את המחצית ביתרון 43:51.
צפו בתקציר: גלבוע/גליל המשיכה בכושר הטוב

מיצ'ל חזר חם מחדרי ההלבשה עם 5 מהירות, דויל קבר עוד שלשה בצד השני אבל יאנג הגדיל ל-46:58. סקוט ניסה לצמק, יאנג קבר עוד שלשה ודויל, הטוב בשורות אילת, צימק ל-61:50. שלשה של תומאסון החלה ריצה נוספת באדום ומיצ'ל החם הגדיל ל-50:67. סלים של בן שימול וקרוליין החלו ריצת 0:7 נגדית, אותה עצר עמית גרשון בשלשה, 57:70. דויל אסף עוד 2 מהקו, גרשון דייק פעמיים בצד השני ומיצ'ל בעוד תיקון מריבאונד התקפה סגר את הרבע ביתרון 59:74 לגלבוע/גליל.
גלבוע עלתה נחושה לסגור עניין ושלשות של ארצי וגיל בני קבעו יתרון שיא, 61:80. מנקו סירב לוותר, גרשון הצטרף למטווח מעבר לקשת אבל קרוליין המשיך לקזז ודאנק שלו שלח את ליובין לפסק זמן, 69:83. בני קלע סל חשוב, אבל המגמה נמשכה וקרוליין צימצם ל-85:75. חטיפה של מיצ'ל וסל של יאנג קצת הרגיעו את האדומים, קרוליין שוב ענה לו אבל סל של זיו שלח את אלפסי לטיים אאוט, 77:89. שלשה של עידו דוידי הורידה לחד-ספרתי, אבל שלשה של חנוכי וסל של תומאסון סגרו את הסיפור סופית, 83:95 לגלבוע/גליל.
פורסם לראשונה: 19:21, 01.07.20