תקציר הפועל ת"א – מכבי ת"א

סקוטי ווילבקין הורחק היום (חמישי) מהמשחק המכריע הערב (21:15) של מכבי תל אביב מול הפועל תל אביב בסדרת רבע גמר הפלייאוף. השחקן, שהיה מלווה בשמעון מזרחי, עמד לדין במשרדי איגוד הכדורסל וספג עונש של הרחקה ממשחק אחד, וכן קנס של 40 אלף שקל (12 אלף אוטומטי). בנוסף, ספג עונש של הרחקה ממשחק אחד על תנאי וקנס של 50 אלף על תנאי. בשל כך שהדיון נערך ביום המשחק במכבי ביקשו לדחות את ההרחקה לפיינל-פור, אך הדיינים החליטו אחרת.
הצהובים ניסו לשנות את רוע הגזירה, ובשעה 18:20 מכבי הגישה עתירה דחופה לעיכוב ביצוע גזר הדין. העתירה הוגשה לשופט עודד מודריק, נשיא בית הדין העליון של איגוד הכדורסל. "בבסיס העתירה, טענו שהרחקתו של שחקן שכבר רשום למשחק, מספר שעות בלבד לפני התחלתו ולאחר שהושלמו כל ההכנות וכל האימונים לקראת המפגש, פוגעת ברוח הספורט", נאמר בהודעת מכבי. בסופו של דבר העתירה נדחתה והגארד יאלץ לצפות בחבריו על אזרחי.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין מגיע למשרדי איגוד הכדורסל
סקוטי ווילבקין מגיע למשרדי איגוד הכדורסל
ווילבקין. מכבי ת"א ערערה
(צילום: ראובן שוורץ)
בהפועל ת"א המומים מכך שבית הדין איפשר בכלל לצהובים להגיש את הבקשה ולדון בה. "אי אפשר לבקש דחיית ביצוע בלי לבקש ערעור, זה התקנון באיגוד. וערעור אי אפשר להגיש אם זו הרחקה של פחות מארבעה משחקים", אמר יו"ר האדומים רמי כהן.
גורם במכבי ת"א אמר: "הופתענו מאוד, בטח אחרי שהתובע המליץ בדיון לא להפעיל את עונש ההרחקה כבר הערב כי יש אפשרות לדחות. זה מאוד מאכזב, לקבל כזאת החלטה במשחק גורלי על עונה שלמה, כמה שעות ספורות לפני משחק. ההחלטה הזאת פגעה בנו מאוד, כולם יודעים מה החשיבות של סקוטי לקבוצה, בטח במשחק כזה. אין ספק שזה פגע בספורטיביות של המשחק, פגע בקבוצה עצמה ופגע בערך של הדרבי, כולם נהנים ממשחקי דרבי טובים".
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין מגיע למשרדי איגוד הכדורסל
סקוטי ווילבקין מגיע למשרדי איגוד הכדורסל
סקוטי ווילבקין מגיע למשרדי איגוד הכדורסל
(צילום: ראובן שוורץ)
מהמועדון נמסרו דברים דומים: "אנחנו מאוכזבים מהחלטת בית הדין, וזאת בלשון המעטה. בעקבות הטיעונים בדיון, לא היה מקום להרחיק את סקוטי ווילבקין. נאמר במהלך הדיון בבירור על ידי התביעה עצמה שהרחקה מהמשחק הערב, כשאנחנו כמה שעות בלבד מפתיחת ההתמודדות, תהווה "טעם לפגם". שהרחקה הערב היא כלקיחת "צד במשחק". איך לאחר כל הטיעונים האלה השחקן הורחק?  זו ההזדמנות לומר שהתקנה שלפיה מותר לערער רק במקרה של הרחקה מ-4 משחקים לא חוקתית לדעתנו. כזכור, בעבר היה עונש הרחקה אוטומטי כאשר שחקן היה מורחק. התקנה הזו בוטלה בדיוק מסיבת חוסר הספורטיביות".
כזכור, כוכב האלופה הורחק ממשחק מספר 2 לאחר שנצמד בצורה מאיימת לשופט ניר מאירסון. תובע האיגוד טל אור סיפק בדו"ח את גרסת השופטים לאירוע. "השחקן ניגש בצורה מאיימת למרחק כמעט צמוד תוך כדי קללות, וזאת לאחר שכבר הוענש בעבירה טכנית שנייה לפני כן", אמר מאירסון וטען שווילבקין לא פגע בו פיזית:" לא נפגעתי, איך שניגש זזתי אחורה". לפי השופטים גארד האלופה העליב וקילל את מאירסון: "שופט מז***ן, עבירה מז***נת".
זו לא ההסתבכות היחידה של ווילבקין בתקופה האחרונה. לפני שבוע ספג קנס של 25 אלף שקל לאחר שזרק בקבוק על אוהדי מכבי ראשון לציון שהתגרו בו ליד אוטובוס הקבוצה. השחקן התנצל על המקרה ויצא בזול, במסגרת הסדר הטיעון עם בית הדין. הוא גם קיבל על תנאי עונש הרחקה ממשחק אחד וקנס על אותו סכום, במקרה של עבירה דומה בשנה הקרובה.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
ווילבקין מורחק
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי במשרדי האיגוד
שמעון מזרחי במשרדי האיגוד
עם קובץ התקנונים של האיגוד. שמעון מזרחי נכנס למשרדים
(צילום: ראובן שוורץ)
אחרי הפציעה מסיימת העונה של יובל זוסמן במשחק האחרון, מכבי מאבדת גם את הכוכב הכי גדול שלה. לרשות המאמן יאניס ספרופולוס יעמדו שמונה שחקנים בכירים בלבד ודורי סהר הצעיר. חוץ משניהם, אלייז'ה בראיינט עדיין לא כשיר וקווינסי אייסי בספק.
פורסם לראשונה: 13:48, 23.07.20