הפועל חולון נפרדה אתמול (חמישי) מאחד הכוכבים הגדולים של המועדון בשנים האחרונות, ג'ו רגלנד. הרכז בן ה-33 הודיע לקבוצה באמצעות סוכנו שהוא מפעיל את אופציית היציאה בחוזה החדש עליו חתם לפני כשנה, לאחר חגיגות האליפות, שהיה אמור להבטיח את מקומו בחולון לשנתיים נוספות. עם מימוש האופציה התגלו הפרטים שהובילו את השחקן להחלטה לעזוב.
בחולון היו אופטימיים במשך כל השבוע שרגלנד יישאר, בניגוד לקפטן היוצא כריס ג'ונסון, שעזב את הקבוצה לפני עשרה ימים. מהיכן נבעה האופטימיות? בקבוצה טוענים כי התקבלו מסרים חיוביים מטעם השחקן על כך שהוא צפוי להמשיך. העובדה שנותר בישראל שבועיים לאחר סיום העונה, ולא מיהר לחזור לארה"ב בדומה לנוהג של רוב שחקני הליגה הזרים, חיזקה את התחושה האופטימית.
2 צפייה בגלריה
ג'ו רגלנד
ג'ו רגלנד
בקבוצה הופתעו. רגלנד
(צילום: עוז מועלם)
אלא שאתמול הגיע מייל מסוכנו של רגלנד, בו נכתב על החלטת סיום החוזה בין השחקן לקבוצה. בהנהלת המועדון לא הסתירו את האכזבה מאותו מסמך רשמי, אותו הגדירו "מוזר". חולון הסכימה לעלות לרגלנד את המשכורת מ-220 ל-240 אלף דולר, עלייה נוספת לזו שקיבל אחרי עונת האליפות, ולפי גורמים מעורים בנושא ההצעות שרגלנד קיבל מקבוצות אחרות שהתעניינו בו לא היו גבוהות בהרבה.
כזכור, בשבוע האחרון מינתה חולון את עמית שרף למאמן ראשי, לאחר ששימש עוזר מאמן במהלך החמש העונות האחרונות. למרות הקשר החם של רגלנד והמאמן היוצא גיא גודס, בקבוצה דוחים את הטענה שמינויו של "שרפי" הוא הסיבה לעזיבה ומכוונים יותר לתחושת מיצוי בנוסף להתערבות הסוכן. עוד מספרים כי לרגלנד היה קשר טוב גם עם המאמן הנכנס, כך שלטעמם אין קשר בהחלפת האנשים על הקווים.
2 צפייה בגלריה
כריס ג'ונסון
כריס ג'ונסון
סלל את הדרך לרגלנד? ג'ונסון
(צילום: עוז מועלם )
בשנה החולפת נבחר הרכז בליגה לחמישיית העונה, כשהוא ממעמיד ממוצעים של 17.2 נקודות ו-8.2 אסיסטים ב-31.3 דקות בעונה הסדירה. בפלייאוף העלה את ממוצעו עם 20.4 נקודות עם אותו מספר אסיסטים והפך לשחקן הראשון מאז אמיר כץ ואנדרו קנדי בשנות ה-90 שמסיים שני פלייאופים ברציפות עם למעלה מ-20 נקודות. בליגת האלופות של פיב"א הוא קבע שיא אסיסטים בכל הזמנים במפעל, כשהעמיד בשלב הבתים על 18.
במועדון לא רואים בעזיבתם של ג'ונסון ורגלנד, שחקנים שכונו 'שבעים' אחרי שהגיעו עם חולוניה לשיאים, הן בדמות האליפות והן בדמות ההגעה עד לשלב הפיינל-פור בליגת האלופות של פיב"א, כמשהו רע, אלא כאפשרות להתחדשות. בכל מקרה, טוענים בקבוצה, העוגן המשמעותי יותר בבניית הקבוצה לעונה הבאה הוא דווקא הסגל הישראלי, ולא דמות הזרים.
נכון לעכשיו מאיישים את הסגל הישראלי ניב משגב, שון דאוסון ונתנאל ארצי כאשר הקבוצה צפויה להחתים בכיר מקומי נוסף. זאת לצד ההחלטה להמשיך עם הקלע שחר עמיר. למרות הרצון של חולון לצרף גבוה ישראלי, מספרים בקבוצה כי דרישות המועמדים אינן "מצדיקות את המחיר", נכון לעכשיו.