הפועל חולון הודיעה הבוקר (חמישי) רשמית על החתמתו של המאמן האיטלקי מאוריציו בוסקאליה (52) לעונה אחת כמחליפו של סטפנוס דדאס.
המשא ומתן עם בוסקאליה, שסיים לאחרונה את תפקידו בברשיה, היה יחסית מהיר, ובמועדון מקווים כי הוא יצליח לא פחות מדדאס. "זו רגשה נהדרת שנבחרתי לתפקיד. יש לי הרבה מוטיבציה ואחריות בדרך החדשה להוביל מועדון חשוב כמו חולון. מחכים לנו אתגרים ספורטיביים ואני מודה למועדון שמהווה עבורי השראה לרעיונות חדשים".
2 צפייה בגלריה
מאוריציו בוסקאליה
מאוריציו בוסקאליה
מאוריציו בוסקאליה
(צילום: באדיבות הפועל חולון)
יו"ר חולון, איתן לנציאנו, הוסיף: "העזיבה של סטפנוס באה לנו בהפתעה, ולמרות זאת הצלחנו תוך זמן קצר עם הרבה חשיבה, ובמסגרת המגבלות החדשות של איגוד הכדורסל ומשרד הספורט (על מאמנים זרים), להחתים מאמן מוכר ומוכח. לאחר כל הבדיקות שעשינו הגענו למסקנה שבוסקאליה הוא האיש המתאים ביותר לעמדת המאמן הראשי. אנו מאמינים שהחיבור יהיה מהיר ונמשיך בבניית קבוצה חזקה שתתחרה בהצלחה בכל המסגרות".
בוסקאליה עבר דרך ארוכה עד שהגיע לליגה הראשונה באיטליה. הוא החל את דרכו ב-1986 כמאמן במחלקות נוער ובליגות הנמוכות במדינתו. רק בשנת 2014 עלה לראשונה לליגה הבכירה עם טרנטו (העלה אותה מהליגה השלישית). עונה לאחר מכן כבר נבחר למאמן השנה אחרי שהוביל את קבוצתו למקום הרביעי והמפתיע.
2 צפייה בגלריה
דדאס, מאמן העונה, והגביע
דדאס, מאמן העונה, והגביע
דדאס. בחולון מקווים שבוסקאליה יצליח לפחות כמוהו
(צילום: ראובן שוורץ)
בעונת 2015/16 שיחקה טרנטו לראשונה ביורוקאפ והודחה רק בחצי הגמר. בעקבות ההצלחה הגדולה בוסקאליה נבחר למאמן העונה במפעל. ב-2019 עזב את טרנטו (13 שנים סה"כ בשתי קדנציות) ועבר לרג'יו אמיליה, שם אימן את גל מקל. בעונה האחרונה עבד כאמור בברשיה וסיים איתה במקום התשיעי.
במקביל, בוסקאליה מונה למאמן הולנד ב-2019, ויחד איתו העפילה הנבחרת ליורובאסקט 2022 אחרי ניצחונות מרשימים על מעצמות כמו קרואטיה וטורקיה.