מסע"ת הפועל ירושלים בכדורסל
(צילום: באדיבות ONE)
הקיץ נרשמה בהפועל ירושלים היסטוריה, כאשר השליטה במועדון עברה לידיו של מתן אדלסון, שרכש 90 אחוז ממניות הפועל ירושלים והפך לבעלים העיקרי שלה. היום (רביעי) הוצג אדלסון רשמית במסיבת עיתונאים חגיגית בפיס ארנה.
"זהו יום מרגש עבורי מבחינה אישית, עבור הכדורסל הישראלי, עבור העיר ירושלים ובמיוחד עבור הפועל", אמר אלדסון. "אנחנו מתחילים עידן חדש עבור המועדון ועבור עצמי ואני מאושר ובטוח בצעדים הבאים שלנו ביחד. אני כאן כדי לחשוף את החזון שלי, השאיפות שלי וגם להכריז על מהלכים מקצועיים ראשונים שלנו".
3 צפייה בגלריה
אדלסון מוצג בירושלים
אדלסון מוצג בירושלים
בעלים חדש. מתן אדלסון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"גדלתי בלוס אנג'לס, ולמרות שחייתי בלאס וגאס הגעתי עם ההורים למשחקים רבים של הלייקרס. כילד לא הייתי יכול שלא לאהוב את קובי בראיינט. גדלתי עליו וצפיתי בו בגרסה הכי טובה שלו ומנטליות ה'ממבה' תושרש בהפועל ירושלים. לא הייתי כאן לולא האהבה שלי למדינת ישראל. אחרי שבכל ביקור שלי כאן התאהבתי במדינה, החלטתי לפני שנתיים לעבור לחיות בישראל וידעתי שזה רק עניין של זמן עד שאהיה מעורב בספורט הישראלי".
אדלסון הוא איש עסקים מתחום הנדל"ן. הוא בן 27 בלבד, ועלה לישראל לפני שנתיים מארה"ב. מבחינת האוהדים מדובר בצעד שמפיח תקווה במאבק מול מכבי ת"א על ההגמוניה בכדורסל הישראלי.
3 צפייה בגלריה
אדלסון מוצג בירושלים
אדלסון מוצג בירושלים
אדלסון והמנהל המקצועי של ירושלים, יונתן אלון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
החלטה אחת שכבר קיבל כבעלים החדש בירושלים – להמשיך בעונה הבאה לשחק בליגת האלופות של פיב"א. זאת לאחר שהצהיר על כוונתו לפרוש מהמפעל אחרי חמש עונות לטובת היורוקאפ, כצעד מקדים להצטרפות עתידית לליגה החזקה ביבשת - היורוליג.
"המטרה שלי היא לזכות בתארים בכל תחרות שנשחק בה. אנחנו כרגע מחויבים להישאר בליגת האלופות לעונה נוספת, אבל המטרה היא להגיע ליורוליג. אין ספק בכך שהפועל, כארגון וכקהילה שנתמכת על ידי האוהדים הכי טובים בישראל והעיר ירושלים, ראויה להיות ביורוליג. הדרך ליורוליג לא ברורה וזה יכול לקחת שנתיים או חמש, אבל נעשה את מה שצריך ובדרך שלנו כדי להיות ביורוליג. המטרה היא להגביר את המאמצים כדי להשתתף ביורוליג", הסביר הבעלים החדש.
3 צפייה בגלריה
אדלסון מוצג בירושלים
אדלסון מוצג בירושלים
"ראויים להיות ביורוליג". אדלסון מוצג בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"אמרתי ליונתן אלון (המנהל המקצועי, שישב איתו בבמה) שאחרי שראיתי את הכדורסל באירופה הכדורסל, פחות מרגש אותי לראות עכשיו NBA", הוסיף אדלסון. "זה משחק יותר קבוצתי ושם זה אחד על אחד. המשחק פה יותר מלהיב, הרמה מאוד גבוהה ואני מקווה שנמשיך לעלות את הרמה. אני מאמין בתהליך, להגיע לכאן וללמוד את השטח של הכדורסל פה. יש פה הרבה שחקנים על חוזים קצרים ושם הדברים הרבה יותר תהליכים לטווח הארוך וזה מה שאני רוצה להביא לפה.
אדלסון סיכם: "אני חושב שהדבר שהייתי הכי פחות נלהב זה לחשוף את עצמי באופן פומבי. ההורים גידלו אותי עם ערכים טובים, לא להשוויץ ולהיות צנוע. זה קשה לי לחשוף את עצמי אבל בסופו של דבר אני רוצה ליצור השפעה על הארגון ועל העיר וברמה המדינה גם אז שמתי את העניין הזה בצד ולקחתי את האתגר בזרועות פתוחות".