בהמשך לפרסום ב-ynet על כך שמשטרת ישראל החליטה שלא לחדש את רישיון העסק של היכל קבוצת שלמה, אולם הכדורסל של הפועל ת"א - האדומים עלו להתקפה והוציאו הודעה חריפה.
"לפני זמן קצר עודכנו על ידי היכלי הספורט שבעקבות אי חידוש רישיון העסק של היכל קבוצת שלמה מרגע זה לא ניתן לקיים באולם פעילות כלל, כולל אימונים המתקיימים ללא קהל. מדובר בהתנהלות חובבנית של משטרת ישראל שלא נמצא לה מענה על ידי היכלי הספורט, אשר מייצרת פגיעה קשה במהלך העסקים התקין של עולם הספורט. אין דרך להסביר את ההיגיון המקצועי העומד מאחורי האיסור לקיים פעילות ללא קהל ולא יעלה על הדעת שבמשטרה חושבים שיש משהו מסוכן באימונים", כתבו בהפועל.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
עוד כתבו האדומים: "אנחנו נמצאים במצב אבסורדי שבו שחקני NBA ושחקני טופ יורוליג צריכים להתאמן כל יום במקום אחר בגלל התנהלות הזויה. בעוד שלושה שבועות יגיעו לישראל שלוש קבוצות מאירופה לטורניר הבינלאומי הראשון מאז ה-7 באוקטובר כיוזמה פרטית של המועדון ולמרות הקושי לארח אירועי ספורט בישראל בתקופת המלחמה. על פי החלטת המשטרה - הטורניר, שיש לו ערך עצום עבור מדינת ישראל והספורט בישראל, לא יוכל להתקיים".
"היכל קבוצת שלמה הינו אחד האולמות החדשים והמודרנים בארץ, אירח אליפויות אירופה, מאושר ע"י היורוליג למשחקי יורוקאפ ונבחר ע"י איגוד הכדורסל לארח את משחקי נבחרת ישראל. בהחלטה להשבית אותו פוגעת משטרת ישראל בספורט הישראלי כולו, בעיר תל אביב והאמת שגם בשמה הטוב של משטרת ישראל ואמון הציבור בה, שלא לדבר על פגיעה בתדמית הספורט הישראלי בחו"ל שכן בהפועל תל אביב משחקים כוכבים בינלאומיים שמסוקרים באופן נרחב ושוטף בכל העולם, וכעת יש להסביר להם מדוע אינם יכולים להתאמן באולם".
2 צפייה בגלריה
הפועל ת"א מכבי ת"א כדורסל דרבי
הפועל ת"א מכבי ת"א כדורסל דרבי
"ההחלטה פוגעת בשמה של המשטרה"
(צילום: עוז מועלם)
"אנו מצפים משר התרבות והספורט, יו"ר איגוד הכדורסל ומכל מי שהספורט בישראל יקר לליבו להתערב בנושא ללא דיחוי. אם ההחלטה לא תשונה באופן מיידי נפעל בכל דרך משפטית העומדת לרשותנו. כולל הגשת תביעות אישיות בגין נזקי עבר", כתבו בהפועל.
מחברת היכלי הספורט נמסר בתגובה: "היכל קבוצת שלמה העירוני עומד, כמו בכל השנים, בכל התקנים המחמירים של בטיחות ורישוי ואין כל סיבה עניינית שלא יינתן לו רישוי עסק, כפי שניתן בהיכלי הספורט בכל המדינה. על אחת כמה וכמה אין כל סיבה לאסור אימונים ללא קהל שכלל אינם טעונים רישוי. אנו מצפים ומאמינים שמשטרת ישראל תנהג באופן מקצועי, ענייני והוגן ולא תפגע במתקן עירוני המשרת את הספורט הישראלי ופועל בשיתוף פעולה מלא עם כלל גורמי הרישוי. העירייה וחברת היכלי הספורט לא חוסכות במשאבים המושקעים כעת ולאורך השנה שיפור האבטחה והבטיחות בהיכלים ואנו מצפים שהנושא ייפתר בימים הקרובים".
יו"ר איגוד הכדורסל, עמוס פרישמן, הגיב אף הוא: "אני קורא למשטרת ישראל להיפגש שוב ובהקדם עם כל הגורמים הרלוונטיים, על מנת להגיע לפתרונות הולמים וישימים, למען ביטחון כל המשתתפים ולפתיחת עונת המשחקים בצורה תקינה ומכובדת לכולם".