הקלאסיקו הראשון בעונה הסדירה הבטיח וקיים. כ-10,000 צופים מילאו את היציעים בפיס ארנה אתמול (שישי) וצפו במכבי ת"א מנצחת די בקלות 85:90 את הפועל ירושלים. הצהובים יכולים להיות מרוצים אחרי שהשלימו ניצחון ליגה שישי ברציפות וסגרן שבוע בו ניצחו גם את היריבה העירונית, הפועל ת"א.
ההבדל המשמעותי בין הקבוצות בא לידי ביטוי ברבע השלישי בו שחקניו של עודד קטש השלימו ריצת 0:20 ואילו הפועל ירושלים הסתפקה ב-12 נקודות בלבד בכל הרבע.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
במכבי ת"א אהבו את ההתעלות של השחקנים בשבוע האחרון. סורקין, בראון ובלאט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אם כבר מדברים על הבדלים - אחד הנתונים הבולטים היה בגזרת הישראלים. בהפועל ירושלים, מלבד גבי צ'אצ'אשווילי (ששיחק 3 דקות בלבד מאחר שנפצע ברגלו ויעבור השבוע MRI כדי לבדוק את חומרת הפציעה) שקלע 3 נקודות, שאר הישראלים - יובל זוסמן, אור קורנליוס ועוז בלייזר - בכלל לא עלו על לוח הקלעים.
בצד השני לעומת זאת, רק רומן סורקין קלע 20 נקודות כשיחד איתו תמיר בלאט (11 נקודות), רפי מנקו (7 נקודות) וג'ון דיברתולומאו (3 נקודות) קלעו סה"כ 41 נקודות.
במכבי מאוד אהבו לראות את ההתעלות של השחקנים בשבוע האחרון אחרי שהגיעו עם שלושה הפסדים ביורוליג, מה שהוציא להם קצת על האוויר מהמפרשים, אבל לא נתנו לדברים להשפיע עליהם בזירה המקומית. מה שעוד אהבו לראות בקבוצה זה שלמרות משחק פושר של לורנזו בראון (10 נקודות) ו-ווייד בולדווין (6 נקודות) שאר השחקנים בצהוב ידעו להתעלות ולא חיכו ששני הכוכבים יתפסו פיקוד על המשחק.
"בסך הכל זה היה משחק טוב בשבילנו", אמר עודד קטש בסיום. "שיחקנו נגד קבוצה שהיכולות שלה ידועות, קבוצה טובה - בטח בארנה , וברוב הדקות, אם נוציא את הדקות האחרונות, היינו שם באנרגיה, בהגנה, למרות שבחצי הראשון הם עשו סלים גדולים. במחצית דיברנו על זה שצריך להישאר סולידים ואגרסיביים ידענו להשתמש ביתרונות שלנו שזה הגודל".
המאמן התייחס לתקופה הרעה של הקבוצה, שלפחות בזירה המקומית, נראית מאחוריה: "היה משהו מנטאלי במשחק נגד פרטיזן בלגרד שיצר מומנטום שלילי, תחושה שפגעה בביטחון של הקבוצה, באנרגיות. זה משהו שעוד צריך להתאושש ממנו. מעבר לזה אנחנו שם כל הזמן. אין לנו יותר מדי אימונים בחודש האחרון, אנחנו משחקים כל יומיים-שלושה. יש עייפות, גם בין משחקים, גם בין משחק למשחק. מקווים שפגרת הנבחרת תאושש אותנו".
3 צפייה בגלריה
בלאט
בלאט
זכה למחמאות. בלאט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בונזי קולסון הוסיף: "אנחנו מתמקדים בעצמנו. יש הרבה דיבורים בסביבנו, הפועל ת"א משחקת נהדר ביורוקאפ, ירושלים כבר מצליחים שנתיים באירופה. אנחנו יודעים מה אנחנו מייצגים כשאנחנו לובשים את הגופיה של מכבי. אנחנו משחקים בשביל המועדון הזה, ומנסים לשחק נהדר בכל מהלך. כשאנחנו משחקים ככה הגנתית, אנחנו הכי טובים בליגה".
קולסון גם פירגן לבלאט: "אנחנו בוטחים בתמיר. הוא שחקן יורוליג. הוא שיחק באלבה ברלין והוא היה נהדר כל השנה. הוא אחד הטובים מחוץ לקשת ביורוליג, הוא מוסר נהדר, אני אוהב לשחק איתו, גם ג'וש ושאר הגבוהים. הוא כל כך ממוקד בלהיות יותר טוב, ועם הרוגע שלו בהתקפה ובהגנה הוא תורם לנו. אנחנו צריכים שהוא ימשיך ככה".

אכזבה בירושלים

מאמנה של הפועל ירושלים, איליאס קאנצוריס סיכם את המשחק: "אני מאמין שלא היינו בתוך הקווים של הזהות ההגנתית שלנו. אני לא שופט את השחקנים לפי הנקודות שהם קולעים, מישהו יכול לעזור מאוד ולא לקלוע. זה קשור לאיך השחקן מבצע את מה שרוצים ממנו. היו לנו ארבעה שחקנים בספרות כפולות, ואפשר לחשוב שאחרים לא שיחקו טוב, אבל זה תלוי בקבוצה ולא בשחקנים כאינדיבידואלים. לא עשינו את העבודה במשחק המעבר בהגנה ובריבאונד. נגד קבוצה כמו מכבי אם אתה לא מטפל בדברים כמו שצריך, הם מענישים אותך".
קאנצוריס הוסיף: "כולם צריכים להבין שאנחנו במועדון גדול, יש לנו ציפיות גבוהות, ובכל הקבוצות הגדולות שהייתי בהן, כולם צריכים להיות מוכנים כשקוראים להם. אנחנו צריכים את כולם נוכחים לקראת רגע האמת שיגיע יותר מאוחר, נצטרך לבנות את ההזדמנות שלנו להיות שם".
3 צפייה בגלריה
איליאס קנצוריס
איליאס קנצוריס
"כולם צריכים להבין שאנחנו במועדון גדול". איליאס קנצוריס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אם שמים בצד את ההפסד ואת האכזבה הגדולה מהיכולת של הישראלים, בירושלים מרוצים מההשתלבות של קאדין קרינגטון (קלע אתמול 16 נקודות) שנרשם אתמול לראשונה למשחק בליגה אחרי שבקבוצה הבינו שהוא לא אמור לקבל אזרחות בחצי שנה הקרובה.
לצד זאת, לאור היכולת הדלה של הישראלים והעובדה שבצוות המקצועי רוצים לחזק את הקו האחורי בשחקן נוסף, מי שצפוי להצטרף לסגל הוא שחקנה של הפועל חיפה, איתי מושקוביץ', שיעבור לקבוצה מהבירה בהשאלה. מושקוביץ' היה כבר על סף סיכום בירושלים בקיץ האחרון אך לבסוף החליט לחתום בקבוצה הצפונית על מנת לקבל דקות משחק. לאחרונה ירושלים פנתה לחיפה על מנת לקבלו בהשאלה ונראה שהמהלך ייצא אל הפועל.