צפו בניצחון מכבי ת"א על מכבי ראשל"צ

לפני הכל ברכות לכל מי שתרם לחידוש עונת 2019/20 – מינהלת הליגה, השחקנים וצוותי המאמנים, שפעלו בתנאים לא קלים של חודשיים בידוד.
בימים האחרונים מתנהל קמפיין (מוצדק) נגד יבוא מסיבי של מאמנים יווניים לישראל (החמישי בדרך). אני חד-משמעית בעד הישראלים אבל צריך לומר ביושר שגיא גודס, שעשה בחצי הגמר בית ספר לעודד קטש, קיבל אתמול במחצית הראשונה שיעור מיאניס ספרופולוס.
7 צפייה בגלריה
מכבי ת"א חוגגת
מכבי ת"א חוגגת
מכבי ת"א חוגגת
(צילום: ראובן שוורץ)
המאמן היווני הבין איך ראשל"צ פירקה את ירושלים, ודאג שהגמר לא יתחיל מאותה נקודה בה הסתיים חצי הגמר. ספרופולוס יודע שלמכבי תל אביב יש בעיה בהתקפה מסודרת והתמקד בהגנה.
מכבי בהרכב גבוה עם אותלו האנטר, אמארה סטודמאייר ודני אבדיה (2.05 מ') בעמדה 3, שיתקה לחלוטין את זאק הנקינס - שפתח את חצי הגמר ב-16 נקודות מתחת לסל ללא החטאה והוביל את ראשל"צ ליתרון 20 על ירושלים. אתמול קווי המסירות פנימה נסגרו והנקינס סיים את המשחק עם ארבע נקודות מארבע זריקות בלבד (סל ראשון בדקה ה-14 מריבאונד התקפה).
צפו באוהדי מכבי ת"א חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)

7 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
התמיד באסטרטגיה. ספרופולוס עם הצלחת
(צילום: עוז מעולם)
7 צפייה בגלריה
אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו
המערך נבנה סביב קלויארו
(צילום: עוז מועלם)
ספרופולוס התמיד באסטרטגיה שהביאה לו הצלחה בדרבי מספר 3: צפיפות בהגנה ושחקן אחד על הכדור. יובל זוסמן, ציר ההגנה, נעדר אבל התחליף המצוין היה מערך קבוצתי שנבנה סביב אנג'לו קלויארו. לא רק שהוא מנע כדור מהנקינס, אלא הספיק להגיע לשמירות כפולות על מונרו.
כשסופרים נקודות חשוב לבדוק גם מתי נקלעו. סטודמאייר קלע 18 נקודות, שבע מהן ב-3:24 הדקות האחרונות פלוס עבירה חמישית מדריל מונרו (שלא הייתה). עדיף שסקוטי ווילבקין ההמום (2 מ-16) יפסיק להתלונן על ישראל ויתרכז בכדורסל. טיילר דורסי שהרוויח מההרחקה שלו, הגיע לשיא בדיוק בזמן.
7 צפייה בגלריה
מכבי ת"א חוגגת זכייה באליפות
מכבי ת"א חוגגת זכייה באליפות
מכבי ת"א חוגגת. חשוב לבדוק מתי הנקודות נקלעו
(צילום: ראובן שוורץ)
7 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
שיפסיק להתלונן על ישראל. ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
כשההגנה מתמקדת בווילבקין, זה בא על חשבון שמירה על אחרים. מטווח של דורסי היה די צפוי, אבל הפעם הצטרף לחגיגה גם סנדי כהן, שניצל את ההגנה הרופפת עליו וצלף 16 נקודות. במשחק צמוד אין לו מה לחפש במגרש, ואם שתי הקבוצות היו צריכות להיפגש שוב מחר, אין ספק שגודס היה לוקח שוב את הסיכון ומשאיר את סנדי כהן פנוי לזריקה.
ראשל"צ הייתה הצגה של איש אחד - דיאנג'לו הריסון, אבל שחקן בודד לא יכול לנצח משחק כדורסל אפילו עם 38 נקודות. כשראשל"צ התחילה להגיב בשמירות כפולות רק ברבע הרביעי זה היה מאוחר ומעט. לראשל"צ יש בסיס טוב להתחיל את העונה הבאה, כי הוא בנוי על ישראלים.
7 צפייה בגלריה
דיאנג'לו הריסון
דיאנג'לו הריסון
הריסון. שחקן אחד לא יכול לנצח לבד
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
יכול לסכם עונה טובה. גיא גודס
(צילום: ראובן שוורץ)
עוז בלייזר חזר לעצמואחרי כמה עונות פחות טובות מאז שעזב את מכבי חיפה. אין הרבה שחקנים ישראלים עם יכולות שיש לעוז, הוא צריך להיות יותר יציב, אפילו בין רבעים באותו משחק. לנועם דוברת יש פוטנציאל להתפתח לשחקן מוביל בליגה, גם כי הוא מסומן כפרויקט פיתוח של המועדון.
משחק גמר לא-משהו לא מוחק פליאוף מצוין והתנהלות ניהולית יפה. יצחק פרי חטף ממני שפיצים כשפיטר מאמנים, חלקם מצוינים, אבל מגיע לו צל"ש על הופעה חמישית בפיינל פור בשש שנים עם תקציב ששווה לשכרם של שני שחקנים במכבי ת"א.
אחרי שגיא גודס יתאושש מההפסד בגמר הוא יכול לסכם עונה טובה. חוץ מההגעה לגמר הוא קידם שחקנים ככל שהעונה התקדמה והדלק נגמר בישורת הסופית. השיא היה כמובן הניצחון בחצי הגמר על ירושלים, ואם נשים בצד את הגמר, קשה היה להוציא יותר משחקנים שרובם יצאו לפגרה יום אחד מוקדם מדי. נתראה בעונה הבאה.