צפו בתקציר הניצחון של מכבי ת"א בדרבי
הפיינל פור של ליגת והעל הוקדם. חצאי הגמר יתקיימו ב-26 ביולי והגמר שאמור יומיים לאחר מכן. במקור תוכנן הגמר ל-30 ביולי.
זה לא יקרה שוב", אמר גורם במכבי תל אביב אחרי תצוגת הכדורסל הרעה בניצחון 66:67 במסגרת המשחק הראשון מול הפועל תל אביב בסדרת רבע גמר הפלייאוף שהעלתה את הצהובים למרות הכל ל-0:1 בסדרה. המפגש הבא יתקיים ביום שלישי בדרייב אין.
במכבי ת"א, בעיקר בצוות המקצועי, לא אהבו את היכולת שהשחקנים הציגו במשך 35 דקות. השחקנים נראו אנמיים, כבויים וחסרי כל אנרגיות, מה שהוביל את האדומים ליתרון שיא של 15 נקודות הפרש.
3 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן
הניצחון הגיע, אבל מה עם היכולת? ג'ייק כהן
(צילום: עוז מועלם)
הרגע שככל הנראה שינה את המומנטום היה העימות שהתפתח בין אותלו האנטר לדניאל קופרברג, וגרם לצהובים להתעורר בדרך לריצת 1:18.
מי שהיה שם לאורך רוב שלבי המשחק הוא יובל זוסמן, שסיים את הערב עם 12 נקודות ותשעה ריבאונדים, כשדני אבדיה, לעומת החודש האחרון בו סחט לא מעט מחמאות, סיים רק עם עשר נקודות, אבל גם עם חמש הנקודות האחרונות של מכבי, כולל השלשה שהכריעה את ההתמודדות.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין ואותלו האנטר
סקוטי ווילבקין ואותלו האנטר
בסוף הוא התעשת. סקוטי ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
אבל מי שלקח על עצמו את האחריות ובלט יותר מכולם במאני טיים הוא סקוטי ווילבקין. עד הרבע האחרון הוא רשם 0 מ-6 מחוץ לקשת, מה שמאוד תסכל אותו לאורך המשחק, הוציא אותו מפוקוס ובעיקר סחט ממנו הרבה אנרגיות. את השלשה הראשונה שלו הוא קלע אחרי 34 דקות וסיים את הערב עם שורה בינונית ולא כל כך מתאימה לו של 10 נקודות, 3 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, אבל בסופו של דבר הוא מה שהניע את הקבוצה לניצחון. האנרגיות שלו בדקות האחרונות תורגמו על הפרקט לשאר חבריו לקבוצה, מה שהעניק להם הרבה ביטחון ושקט.
"אם צריך לסכם את המשחק הזה במילה אחת אז אני אגיד בלגן", הודה זוסמן בסיום. "הם שיחקו יותר טוב מאיתנו ברוב שלבי המשחק, אבל התעשתנו על עצמנו. בסוף מה שמשנה היא התוצאה הסופית".
3 צפייה בגלריה
יובל זוסמן מול סק הנרי
יובל זוסמן מול סק הנרי
"לא ידענו איך להתמודד עם הבלגן". זוסמן
(צילום: עוז מועלם)
זוסמן המשיך: "אנחנו מנסים להישאר מרוכזים ומפוקסים. המוטיב החוזר במשחק הזה הוא בלגן, לא ידענו איך להתמודד עם זה. לא באנו מוכנים מנטלית, המשחק היה מאוד מבולגן, הם עשו מה שהם רוצים, אבל ברבע האחרון זה היה נראה אחרת. אנחנו יודעים מה אנחנו שווים ובסוף הכדורים נכנסו, היה להם יותר קשה לשמור אותנו ככה".