בהפועל תל אביב מבינים שהשבוע הקרוב ייקבע רבות בנוגע לאן הקבוצה הולכת. אחרי פתיחה נוראה של הליגה, לא רק לאור התוצאות (מאזן 3:1), אלא בעיקר בעקבות היכולת, שחקניו של יאניס קסטריטיס ידרימו הערב (ראשון, 21:15) לקונכיה למשחק קשה מול הפועל באר שבע, וביום חמישי יארחו את מכבי ראשון לציון. שני הפסדים יעלו עוד יותר את מפלס הלחץ במועדון, ויקברו סופית את האדומים בחלק התחתון של הטבלה, כבר באמצע הסיבוב הראשון.
לכישלון של הפועל ת"א יש לא מעט סיבות, מבחירת זרים לא טובה, דרך הבנייה עצמה של הסגל, ההחלטות שהתקבלו תוך כדי ותפקוד המאמן.
4 צפייה בגלריה
יאניס קסטריטיס
יאניס קסטריטיס
קסטריטיס. לחץ גדול
(צילום: עוז מועלם)

בעיה כירורגית

קחו למשל את הדוגמה הטרייה ביותר, טאליב זאנה. הסנטר הניגרי סובל מפציעה במרפק די מתחילת העונה, שבגללה החמיץ כבר את המשחק הקריטי מול מכבי חיפה בו הפסידה קבוצתו 92:83, ועוד קודם לכן במפגש נגד הפועל ירושלים (88:76) הוא שוטט על הפרקט כשנראה בבירור שהוא סובל מכאבים.
בקבוצה לא רצו להחליף את זאנה כי ידעו שהוא אמור לחזור למשחקים מול ב"ש וראשל"צ, אך אתמול הבינו סופית שזה לא המצב והוציאו הודעה: "ההערכה הרפואית הייתה שלאחר שבועיים של מנוחה לצד טיפולים, יוכל טאליב לחזור אחרי פגרת הנבחרות. לצערנו, קצב ההחלמה לא מתקדם כמתוכנן והתגובה הדלקתית החריפה".
4 צפייה בגלריה
טאליב זאנה חוגג
טאליב זאנה חוגג
זאנה בימים שהיה כשיר
(צילום: אורן אהרוני)
מועדון אחר כבר היה חושב ברצינות על החתמה של מחליף, אפילו באופן זמני, כי לשחק בלי שחקן גבוה בצבע זה חיסרון ברור. קחו לדוגמה את הפועל חולון, שסובלת מפציעתו של ריצ'רד האוול. הקבוצה הביאה בחוזה זמני את מקסים דה זאו הבלגי, ואתמול הוא היה פשוט פנטסטי בבכורה שלו בליגה עם 15 נקודות בניצחון 76:79 על מכבי ת"א. סוכנים בארץ ובחו"ל אמרו שהנהלת האדומים פנתה אליהם לאחרונה בניסיון לאתר זר גבוה, אך אם וכאשר הוא יגיע, הקבוצה כבר עלולה להיות בבור רציני בטבלה.
במועדון דוחים את הטענות, ואומרים שעל פי חוות הדעת הרפואית זאנה היה צריך להיות כשיר אחרי פגרת הנבחרות, והדלקת שהחמירה היא לא כתוצאה מטיפול לקוי, ויכולה הייתה לקרות לכל שחקן. זאנה חזר להתאמן בשלישי, ולאחר מכן חלה החמרה במצבו. לאור זאת החלו לחפש שחקן במקומו, אבל קלהחתים מחליף בזמן קצר כל כך.
4 צפייה בגלריה
וולטר למון ג'וניור, יאניס קסטריטיס
וולטר למון ג'וניור, יאניס קסטריטיס
למון ג'וניור וקסטריטיס. התמונה אומרת הכל
(צילום: עוז מועלם)
גם הסאגה המייגעת של השארת וולטר למון ג'וניור עלתה לאדומים בכמה משחקים. אחרי מספר הופעות רעות שלו, היה ברור שהוא לא מתאים לסגנון של קסטריטיס, אבל בקבוצה החליטו לחכות לפגרת הנבחרות וצירפו רק לאחרונה את גייב יורק, שחקן שונה בתכלית, שנשען בעיקר על הקליעה שלו (למון ג'וניור לצורך העניין לא קלע שלשה אחת בליגה).

ניהול משחק זאת אמנות

קסטריטיס לא נשאר נקי לאור פתיחת העונה. אחרי שהגיע באמצע 2019/20 והוביל את הקבוצה לסדרת רבע גמר פלייאוף נהדרת מול מכבי ת"א, הציפייה הייתה שהאדומים ימשיכו באותו סגנון שנשען על לחץ בהגנה, אבל בפועל השחקנים שנבחרו לא ממש מתאימים לכך.
כמו כן, קבלת ההחלטות שלו לאורך כל המשחקים הייתה בעייתית, בעיקר בסאגת החילופים. זכורה למשל ההחלטה המוזרה שלו בהפסד לחיפה להכניס את למון ג'וניור, שסופסל לאורך כל המחצית השנייה, פחות משתי דקות לסיום במקומו של ים מדר, שהיה ביום טוב עם 12 נקודות ו-10 אסיסטים, כשלוח התוצאות הראה 87:81 וכשהיה עוד אפשר לבצע קאמבק.
בהנהלת הקבוצה ערים לניהול המשחק הבעייתי של היווני, וביקורות כבר נשמעו על כך לא מעט, בעיקר במחזורים האחרונים. כשנשאל על מעמדו אחרי ההפסד לירוקים, אמר קסטריטיס שהוא לא יודע על כך דבר, אך מקורביו ביוון, ובעיקר סוכנו דימיטריס טופלידיס, כבר מתחילים להרגיש את האדמה רועדת, ואל תתפלאו שבמידה שהקבוצה תפסיד בשני משחקיה הקרובים לב"ש וראשל"צ, מעמדו יתערער מאוד.
בשנים עברו לאדומים הייתה היסטוריה של חילופי מאמנים באמצע העונה. כזכור, עודד קטש פוטר אחרי ארבעה משחקים בעונת 2015/16, שרון אברהמי בתום 12 מחזורים ב-2016/17, רמי הדר שהחליף אותו התפטר בעצמו אחרי 17 משחקים ואריאל בית הלחמי בעונה הקודמת סיים את תפקידו לאחר 16 משחקים.
בפעם הקודמת שהפועל ת"א הגיעה לקונכיה זה היה לא מזמן במסגרת משחק אימון, שבו זאנה גם לא שיחק בעקבות אותה פציעה. כמה זה נגמר אז? תבוסה ב-30 הפרש. הפעם, עם ג'יי פי טוקוטו, ג'ון דיבלר (היה פצוע) ויורק, שלא שיחקו באותו משחק, מקווים בקבוצה שדברים ייראו אחרת.