הפועל ירושלים ואוהדיה ידועים בכך שהם עושים מאמצים רבים כדי להנציח את אוהדי הקבוצה שנפלו בקרב או נרצחו בפעולות האיבה לאורך השנים. אתמול (חמישי) רשמו הירושלמים מחווה מרגשת כשעלו עם גביע המדינה בו זכתה הקבוצה לאחר ניצחון על מכבי ת"א בגמר, לקבריהם של חיילים שאהדו את הקבוצה ונפלו במלחמת "חרבות ברזל" וגם במבצעים ומלחמות קודמות.
האוהדים עלו לקבריהם של אריאל רייך (בן 24 במותו), איתן דישון (21), נפתלי יונה גורדון (32), בן זוסמן (22), מיכאל גל (29), רועי דאוי (20), אלעד מיכאל ששון (21) ורועי נהרי (23) זכרונם לברכה, שנפלו במלחמת "חרבות ברזל". חלקם נפלו במהלך הלחימה ברצועת עזה, וחלק נפלו עוד במהלך הקרבות לטיהור העוטף ממחבלי חמאס שפלשו ב-7 באוקטובר.
1 צפייה בגלריה
הגביע בו זכתה אוהדי הפועל ירושלים על קברו של אוהד הקבוצה רועי נהרי, שנפל במלחמת "חרבות ברזל"
הגביע בו זכתה אוהדי הפועל ירושלים על קברו של אוהד הקבוצה רועי נהרי, שנפל במלחמת "חרבות ברזל"
"בזכותם אנחנו כאן". הגביע על קברו של אוהד הקבוצה רועי נהרי ז"ל, שנפל במלחמת "חרבות ברזל"
(ללא קרדיט)
בנוסף, ביקרו האוהדים את הקברים של ליאל גדעוני (נפל במהלך צוק איתן) ואמיר הירשנזון (נרצח ב-1995 בפיגוע התאבדות וחמש שנים לאחר מכן נפל גם אחיו, אלעד) ז"ל.
בעמוד הרשמי של הפועל ירושלים ברשת X (לשעבר טוויטר), הועלו התמונות של הגביע על הקברים יחד עם הכיתוב: "אמצע הלילה. הגביע הגיע לבקר את אלה שבזכותם אנחנו כאן".
גם במהלך הגמר אוהדי הפועל ירושלים דאגו להזכיר את האוהד הירש גולדברג פולין, שעדיין מוחזק בעזה, כשהניפו שלט הנושא את דיוקנו. בנוסף, ברגע ההנפה עטפו את הגביע עם חולצה אדומה הנושאת את תמונתו. כמו כן, אוהד הקבוצה אופיר אנגל, ששוחרר משבי חמאס, עלה להניף את הגביע יחד עם הקפטן, ליוואי רנדולף.

ירושלים חגגה את הזכייה

לפני המחווה המרגשת, הירושלמים חגגו הלילה בנחלת בניימין את הזכייה בגביע בפעם השמינית בתולדותיהם והשנייה ברציפות. האדומים הגיעו כאנדרדוג למפגש עם מכבי ת"א בגמר ואף פיגרו בפער דו ספרתי במחצית, אך הצליחו לבצע מהפך וקאמבק בזכות רבע שלישי אדיר בו ניצחו 10:31.
אלון: "חבורה של גברים, כולם התעלו על עצמם"
(ONE)
יובל זוסמן, שגדל במכבי ת"א ואתמול היה מהמצטיינים של ירושלים, אמר בסיום: "השלם יותר גדול מסך חלקיו. המאמן קצת העיר לנו בחדר הלבשה במחצית ולקחנו את זה לתשומת ליבנו, בסוף ההגנה זה מה שמנצח משחקים. במשחקים מהסוג הזה אין מחר. אתה לא יכול לחשוב מה היה ומה יהיה, אתה פשוט נותן את הכל בכל רגע נתון. באנו מאוד רעבים, אמרנו כבר מתחילת המשחק 'בואו נראה אם הם יכולים לקחת לנו את הגביע כי הוא שלנו משנה שעברה', וצלחנו את זה".
מאמן הקבוצה, אורי אלון, חגג תואר ראשון בקריירה: "היו פה כבר 7 עונות בתוך עונה אחת. אני רק יכול להגיד שלא משנה מה עברנו ועם כל מה שעברנו השנה, כל הזמן האוהדים שלנו דחפו אותנו. כשהיינו בבלגרד קיבלנו הודעות שאנחנו נותנים שעתיים של כיף. חודש מתחילת המלחמה דני קליין (היו"ר המיתולוגי של הפועל ירושלים) התקשר אליי ואמר לי 'כולם פה בדיכאון ופתאום אנחנו יושבים לראות משחק וזה נותן לנו שקט' אז הדבר הזה נתן לנו הרבה כוח. זה כיף שאנחנו יכולים לתת את התחושה הזאת לאוהדים שלנו, וקודם כל הגביע הזה הוא בשבילם. אני מאוד אוהב את השחקנים האלה".
המצטיין, ספידי סמית', שרשם 12 נקודות ולא פחות מ-15 אסיסטים: "לזכות בגביע בפעם השנייה ברציפות זה מיוחד, בטח לקבוצה הזאת. היינו צריכים הרבה מוטיבציה. זה גביע מאוד מיוחד, שיחקתי בשלוש מדינות העונה. זה יותר מיוחד לאנשים שיכולים לחגוג איתנו ולאוהדים. זה בשבילם. יש 12 אנשים בחדר הלבשה שעבר עליהם משהו".