הפועל ת"א עדיין כאן. האדומים הגיעו למשחק השני בסדרת גמר הפלייאוף עם הגב לקיר, כשהפסד היה גומר להם את העונה, אך עמדו בלחץ, הביסו 67:85 את מכבי ת"א והשוו ל-1:1 בסדרה, שתחזור כעת ליד אליהו למשחק שלישי ומכריע ביום שני, שבסיומו תיקבע האלופה לעונת 2023/24.
בדומה לעונה שעברה, גם הפעם המארחת שמרה על אולמה הביתי ולא איפשרה ליריבתה העירונית לחגוג אצלה את הזכייה באליפות. כעת, היא תקווה לשחזר את מה שעשתה נגד עירוני קריית אתא בחצי הגמר, ולקבוע מהפך עם ניצחון חוץ במשחק מספר 3 שיעניק לה את האליפות בפעם השישית בתולדותיה ולראשונה מאז 1969.
7 צפייה בגלריה
הפועל ת"א מכבי ת"א
הפועל ת"א מכבי ת"א
הצגה אדומה - ויש לנו משחק שלישי ומכריע על האליפות. תומר גינת חוגג
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
הפועל ת"א - מכבי ת"א
הפועל ת"א - מכבי ת"א
גרמו להפסקת המשחק. אבוקות ביציעי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
הפועל ת"א מכבי ת"א
הפועל ת"א מכבי ת"א
היה חם גם על הפרקט. קולסון מול אנגולה
(צילום: עוז מועלם)
רף העצבים היה גבוה עוד מפתיחת המשחק, שנדחתה ברבע שעה בעקבות בדיקות קפדניות מצד המשטרה בחוץ, זאת למרות שהאוהדים הגיעו לקופות כשלוש שעות לפני פתיחת המשחק. חלק מהאוהדים טענו שהשוטרים ערכו בדיקה גופנית מוגזמת, מה שעורר זעם רב בקרב האוהדים וגם מצד הפועל ת"א. על אף הבידוק הקשוח, זה לא מנע מאוהדי המארחת להדליק עשרות אבוקות ביציע, מה שגרם לעצירת המשחק לכמעט חצי שעה.
זה אומנם לא היה כמו במשחק מספר 2 בעונה שעברה, אז האדומים ניצחו ב-38 הפרש, אבל הפועל ת"א שלטה גם הפעם. הקבוצה של סטפנוס דדאס חזרה חדה יותר מההפסקה שנכפתה על שחקני שתי הקבוצות, וסיימה את הרבע הראשון ביתרון דו ספרתי בהובלת אקסבייר מנפורד המצוין. תמיר בלאט החזיר את הצהובים לעניינים, אך המארחת הייתה כאמור בשליטה והוליכה לכל אורך המשחק בדרך לניצחון גדול.
מנפורד היה המצטיין של המנצחת עם 25 נקודות, כולל שש שלשות מ-11 ניסיונות ו-5 אסיסטים. ג'יילן הורד היה נהדר גם הוא וסיים עם 15 נקודות ו-8 ריבאונדים. טיילר אניס וקייל אלכסנדר הוסיפו 11 נקודות כל אחד בעוד תומר גינת תרם 10 נקודות ו-8 ריבאונדים.
7 צפייה בגלריה
הפועל ת"א מכבי ת"א
הפועל ת"א מכבי ת"א
הצגה שלו. מנפורד
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
תורי ענק מחוץ לדרייב אין לפני משחק מספר 2 בין הפועל ת"א לבין מכבי ת"א
תורי ענק מחוץ לדרייב אין לפני משחק מספר 2 בין הפועל ת"א לבין מכבי ת"א
תורי ענק מחוץ לדרייב אין לפני המשחק
(צילום: אפרת עמורבן)
7 צפייה בגלריה
הפועל ת"א מכבי ת"א
הפועל ת"א מכבי ת"א
גם הוא בא לצפות. דימטיריוס איטודיס לצד בעלי הפועל ת"א עופר ינאי
(צילום: עוז מועלם)
מנגד, מכבי ת"א קיוותה לסגור את העונה רצופת התהפוכות עם זכייה מתוקה באליפות במגרשה של יריבתה הגדולה, אך לא הצליחה, ותקווה לעשות זאת, כמו בעונה שעברה, אז ניצחה במשחק מספר 3 והניפה את הצלחת. רומן סורקין, שהחל את המשחק לא טוב, סיים כקלע המוביל של הצהובים עם 16 נקודות, בונזי קולסון הוסיף 15 ולורנזו בראון תרם 13 נקודות אך גם איבד 9 כדורים.

מהלך המשחק

עשרות אבוקות הודלקו ביציעי הפועל ת"א, מה שתחילה גרם לעצירת המשחק ושחקני שתי הקבוצות ירדו לחדר ההלבשה. המשחק חודש כעבור כמעט חצי שעה והאדומים הגיעו חדים יותר. המארחת ניצלה את זה שהצהובים עברו את מכסת העבירות, ועלתה ל-9:17 בהובלת אקסבייר מנפורד. האדומים סיימו חזק את הרבע הראשון, כששלשה של בר טימור על הבאזר קבעה 17:29 לטובתם.
תמיר בלאט הרים את הרמה ברבע השני, הגיע לשבעה אסיסטים מתוך כל השמונה של מכבי ת"א וההפרש האדום ירד לארבע בלבד. עם זאת, נקודות של בראיין אנגולה ודאנק מהדהד של ג'יילן הורד - שסחט גם עבירה ודייק מהקו - החזירו את הפער ל-9. הורד קלע גם שלשה, ולאחר סיום חזק של הרבע השני הפועל ת"א ירדה להפסקה ביתרון 35:46.
7 צפייה בגלריה
הפועל ת"א - מכבי ת"א
הפועל ת"א - מכבי ת"א
קייל אלכסנדר בטירוף
(צילום: עוז מועלם)
רומן סורקין, שהתקשה במחצית הראשונה, התעורר וסייע לאורחת להוריד את הפער ל-6 בלבד. סטפנוס דדאס הזעיק פסק זמן ממנו חזרה הפועל עם ריצת 0:10 שקבעה הפרש שיא - 44:60 - והפעם היה זה תורו של קטש לאסוף את שחקניו לפסק זמן. לקראת הרבע המכריע, האדומים הוליכו 49:63.
שתי הקבוצות נראו מפוזרות בהתקפה ברבע הרביעי, אך הפועל הצליחה לשמור על היתרון הודות ליכולת נהדרת מצדו של מנפורד. ניסיונות של קולסון, בראון וסורקין להחזיר את הצהובים למשחק לא צלחו, והאדומים שמרו על יתרונם ואף הגדילו אותו - כל הדרך לניצחון. 67:85 להפועל ת"א בסיום, והאליפות תוכרע במשחק מספר 3 בהיכל מנורה מבטחים ביום שני הקרוב.
קלעו להפועל ת"א: אקסבייר מנפורד 25 נקודות (6 מ-11 לשלוש, 5 אסיסטים), ג'יילן הורד 15 ו-8 ריבאונדים, טיילר אניס 11 (7 אסיסטים), קייל אלכסנדר 11, תומר גינת 10 (8 ריבאונדים, 5 אסיסטים), בראיין אנגולה 7, בר טימור 4, עידן זלמנסון 2.
קלעו למכבי ת"א: רומן סורקין 16 נקודות, בונזי קולסון 15, לורנזו בראון 13 (9 איבודים), תמיר בלאט 11 (9 אסיסטים), ג'וש ניבו ורפי מנקו 4 כ"א, ג'ון דיברתולומאו וחסיאל ריברו 2 כ"א.
פורסם לראשונה: 21:27, 15.06.24