מכבי ת"א מגיעה למונאקו
(צילום: אפרת עמורבן)
מאז ההפסד למונאקו לפני כחודש, רשמה מכבי ת"א ביורוליג רצף מדהים של שבעה ניצחונות בשמונת המשחקים האחרונים של העונה הסדירה. דבר שהבטיח לה את המקום החמישי בטבלה ומפגש מול מונאקו בסדרת רבע גמר הפלייאוף שתצא לדרך הערב (שלישי, 21:15) ב"סאל גסטון". ואם המומנטום החלומי לא הספיק, בשבוע האחרון גם קיבלו הצהובים בחזרה את אלכס פוית'רס אחרי חמישה חודשי היעדרות. כוח עזר משמעותי בסדרה.
המשחק האחרון של פוית'רס היה אי שם ב-2 בדצמבר, עד אז שמר על מקום מאוד משמעותי ברוטציה של המאמן עודד קטש עם ממוצע של 26 דקות בהן רשם 8.2 נקודות ו-3.7 ריבאונדים ב-11 משחקי יורוליג.
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א אלכס פוית'רס גליל עליון רועי הובר
מכבי ת"א אלכס פוית'רס גליל עליון רועי הובר
שוב איתנו. פוית'רס
(צילום: עוז מועלם)
הפציעה של הסנטר (קרע ברצועה בכף ידו) היממה את הצהובים, בטח אחרי הידיעה שהוא יצטרך לעבור ניתוח ולמעשה גמר את העונה. אחרי התלבטויות רבות וסקירה רפואית הוחלט להביא לו מחליף, סולימאן בריימו.
"לא הביאו מחליף ראוי", אמר גורם בסביבת המועדון. "אמנם ככל שהתקדמו הימים והחודשים אז אפשר היה לראות שהם מסתדרים, כי היו שחקנים שהתעלו על עצמם מקצועית וחיפו על חסרונו של אלכס, אבל כשמסתכלים על המחליף, זה לא שהוא שחקן לא טוב, הוא פשוט חסר ניסיון ביורוליג. כשמשווים אותו לאלכס, ההבדל הוא עצום".

גישה חיובית

אחרי שפוית'רס עבר את הניתוח, הפסימיות שלטה. בכל זאת, החלמה מניתוח כזה נמשכת כארבעה עד שישה חודשים. אבל בסופו של דבר פוית'רס הצליח להפתיע את כולם וחזר לאימונים בזמן הכי קצר שהוקצב להחלמה – קצת יותר מארבעה חודשים. באיזה כושר הוא יחזור? זאת כבר שאלה אחרת.
3 צפייה בגלריה
אלכס פוית'רס שחקן מכבי ת"א
אלכס פוית'רס שחקן מכבי ת"א
מצליח תמיד להפתיע את כולם. פוית'רס
(צילום: עוז מועלם)
במכבי מציינים כי לאורך כל תקופת ההחלמה הקפיד פוית'רס על אימונים אירוביים, עבד על היד השנייה, או התאמן בחדר כושר על חיזוק הרגליים. ובפן החברתי, וכל הזמן היה לצד הקבוצה, גם במשחקי חוץ.
"זאת גישה מאוד חיובית ומקצועית שבסופו של דבר גם מסייעת לשחקן להשתלב טוב יותר כשהוא חוזר מהחלמה ארוכה", אומרים בקבוצה. "בתוך שבועיים מהרגע שהוא התחיל להתאמן עם מגע הוא כבר נרשם לשני משחקים".
במשחק הראשון מול הפועל גליל עליון הוא רשם 13 נקודות ו-3 ריבאונדים ובמשחק מול עירוני נס ציונה הוא כבר קלע 16 נקודות ב-20 דקות משחק.
3 צפייה בגלריה
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
מרוצה. קטש
(צילום: עוז מועלם)
"זאת הכוונה וזאת התוכנית", אמר עודד קטש בשבוע שעבר על ההחלטה לרשום את פוית׳רס לסדרה. ״אני לוקח מהמשחקים השבוע את הזמן משחק שהוא קיבל, לא קל אחרי כל כך הרבה זמן להצטרף לקבוצה שרצה, אפשר לראות שיש עוד דברים גם התקפית וגם הגנתית שהוא צריך עוד להדביק. מבחינתי זה היה משחק שהוא מקבל דרכו הרבה יותר ביטחון. הוא אמנם תמיד היה חלק מהתהליך שלנו אבל זה לא כמו שאתה משחק".
יש לציין כי קטש והצוות המקצועי לא מתכוונים לבצע שינויים דרמטיים מתוך כוונה לשמור על השלד ש"רץ" בתקופה האחרונה והוביל את הקבוצה לסדרת רבע הגמר. "אבל אין ספק שעצם החזרה שלו מגדילה את ההרתעה שלנו כקבוצה", אומרים במועדון. "זה אלמנט מאוד חשוב לקראת הסדרה ומאפשר לנו עוד כלים ואפשרויות, במקרה ששחקן כזה או אחר לא נכנס טוב למשחק או צובר עבירות".
פורסם לראשונה: 07:00, 25.04.23