אחרי ארבע שנים כמאמן הראשי של דנמרק, במהלכן רשמה הנבחרת את התקופה הטובה בתולדותיה (14 ניצחונות ב-20 משחקים), ארז ביטמן החליט לסיים את דרכו. "אלה היו ארבע שנים נפלאות, אבל הגיע הזמן להעביר את המקל למישהו אחר שימשיך בהתקדמות", אמר ביטמן.
יו"ר האיגוד הדני, מדס יאנג כריסטנסן, הוסיף: "בשם הכדורסל הדני אני רוצה להודות לארז על המאמצים הרבים שעשה עבור הנבחרת הלאומית. הוא הרים אותנו לרמה הבאה, ומעולם לא היינו קרובים כל כך להעפלה ליורובאסקט".
2 צפייה בגלריה
ארז ביטמן
ארז ביטמן
ארז ביטמן
(צילום: Fiba Photos)
2 צפייה בגלריה
ביטמן (מימין) ושחקני נבחרת דנמרק
ביטמן (מימין) ושחקני נבחרת דנמרק
ביטמן (מימין) ושחקני נבחרת דנמרק
(צילום: FIBA)
הסיבה המרכזית להחלטה של ביטמן לעזוב היא ההבנה כי האיגוד המקומי לא ימשיך לפתח את הענף כפי שהוא ציפה, בעיקר בעקבות בעלי תפקיד מרכזיים שהוחלפו ומגבלות תקציביות. יש לציין כי ביטמן ומשפחתו נשארים בדנמרק. למאמן הישראלי יש מספר אקדמיות במדינה, והוא ימשיך לעבוד בהן כרגיל.
ביטמן קיבל את הנבחרת ב-2017 והצליח לעלות איתה מספר שלבים במסגרת מוקדמות היורובאסקט עד שהגיע לבית הסופי שכלל בין השאר את ליטא וצ'כיה החזקות. את שתיהן הדנים תחת ביטמן הצליחו לנצח פעם אחת. למשחק המכריע במוקדמות נגד הליטאים התייצבה דנמרק ללא הכוכב הגדול שלה, איפה לונדברג, שבדיוק חתם בצסק"א מוסקבה והרוסים לא הסכימו לשחררו. למרות זאת הדנים היו מרחק סל מניצחון והעפלה היסטורית ראשונה ליורובאסקט, אך בסופו של דבר הפסידו 77:76.