הסדרה הראשונה בחצי גמר הפלייאוף תצא הערב (21:00) לדרך כשמכבי ת״א תארח בהיכל 'מנורה מבטחים' למשחק מספר 1 (הטוב מ-3) את האלופה, הפועל חולון. מצד אחד הצהובים מגיעים לסדרה אחרי שהשלימו סוויפ (0:3) על הפועל באר-שבע/דימונה אבל גם עם לחץ גדול אחרי האכזבה ביורוליג ובגביע המדינה.
מצד שני, שחקניו של גיא גודס מגיעים גם כן אחרי שלושה ניצחונות מהדהדים על הפועל גליל עליון, אבל עם חשש גדול לאבד את התואר היוקרתי לצהובים, שמחזיקים ביתרון הביתיות. בתקופה האחרונה הדברים התחילו להתחבר מקצועית בהפועל חולון, וכשהסגל שוב מלא אחרי תקופה ארוכה במהלכה סבלו ממכת פציעות. האלופה סופרת שישה ניצחונות רצופים, כששון דאוסון וג׳ו רגלנד, בולטים מעל כולם.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א גיא פניני מול שחקן הפועל חולון פרדריק בורדיון
שחקן מכבי ת"א גיא פניני מול שחקן הפועל חולון פרדריק בורדיון
"סדרה קשה מול יריבה מאומנת". פניני מול פרדריק בורדיון
(צילום: עוז מועלם)
במכבי ת"א ממש לא מקלים ראש ביריבה ומנסים לעורר כמה שיותר מוטיבציה בקרב השחקנים, במטרה לסיים את העונה עם תואר האליפות, אחרי שהודחו ברבע גמר היורוליג והפסידו בגמר גביע המדינה להפועל ירושלים. במהלך העונה הסדירה, ניצחה מכבי ת"א את כל המפגשים נגד הפועל חולון.
"קשה לנצח קבוצות ארבע פעמים ברצף", אמר בונזי קולסון, שקלע בסדרת רבע הגמר 9 נקודות בממוצע. "אבל בשלב הזה הקבוצות כבר מכירות היטב אחת את השנייה. נתכונן למשחק הזה כמו לכל משחק אחר. זו הזדמנות נהדרת להיות בשלב הזה, אנחנו נרגשים ותהיה סדרה נהדרת. נעשה הכל כדי להשיג את הניצחונות. אנחנו יודעים שלא שיחקנו כמו שרצינו מול באר-שבע. (אבל) אנחנו לא צריכים לחשוב יותר מדי, אלא לשחק את המשחק שלנו, לקחת זריקות עם בטחון, למסור, לשמור על ריבאונד ההגנה וברגע שנעשה את זה בעקביות, אז יהיה לנו יתרון".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון מול שחקן הפועל חולון ג'ו רגלנד
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון מול שחקן הפועל חולון ג'ו רגלנד
האסים הגדולים. בראון מול רגלנד
(צילום: עוז מועלם)

גיא פניני הוסיף: "הגענו לישורת האחרונה. אנחנו לפני סדרה קשה מאוד מול יריבה טובה ומאומנת, שרצה כבר שנתיים עם אותו סגל, ונמצאת בכושר ממש טוב. זה יהיה אתגר בשבילנו להגיע ולהראות מה אנחנו שווים ולשחק כדורסל טוב יותר מהסדרה נגד באר-שבע. אני מאמין שאנחנו נעשה את זה".
בקבוצה נשמו לרווחה ביממה האחרונה לאחר שוויד בולדווין ערך אימון ראשון עם מגע ונרשם למשחק. בולדווין סוחב פציעה בברכו, לא התאמן בשבועיים האחרונים, לא לקח חלק בסדרת רבע גמר הפלייאוף והיה בספק גדול אם יחזור לשחק ביתרת העונה. בקבוצה מקווים שהקלע יצליח לקחת חלק במאמץ הקבוצתי נגד חולון.

לבנות את ההתקדמות

בקבוצה של גיא גודס, כאמור, נהנים ממונמטום נפלא ומגיעים לסדרה נגד הצהובים אחרי 'סוויפ' על הפועל גליל עליון ומנוחה בת שמונה ימים. "אנחנו מגיעים לסדרת חצי הגמר כשאנחנו בתקופה טובה, כקבוצה", אמר לקראת המשחק סי.ג'יי האריס שקלע בסדרת רבע הגמר נגד הפועל גליל עליון 15.3 נקודות בממוצע, "ואנחנו רוצים להמשיך לבנות את ההתקדמות שלנו בשבועות הקרובים. חשוב שנבוא עם פוקוסים יותר, אינטנסיביים יותר בהגנה, ושנמשיך במשחק הלא אגואיסטי שלנו בהתקפה".