אם יש מילה אחת בעברית שג'ני סימס, המתאזרחת החדשה של נבחרת הנשים, לא מסוגלת לשמוע יותר - זה "רגע". "יחד עם הנהגים שצופרים בלי הפסקה, זה הדבר הכי ישראלי שיש", היא צוחקת.
האמת, אפשר להבין אותה. כמעט חצי שנה לקח מהרגע בו הליך האזרחות החל ועד שהכל הושלם והסווינגמנית האמריקאית האמריקאית קיבלה את הדרכון הישראלי. "רגע" שלקח שישה חודשים פחות או יותר, אך בסופו של יום הוכתר בהצלחה. סימס, חיזוק משמעותי ביותר עבור הנבחרת, לא תיאלץ לחכות יותר ותערוך הערב (חמישי, 18.00, בית מכבי בראשל"צ, כניסה חופשית) את הבכורה שלה במדים הכחולים-לבנים, מול שוודיה במוקדמות היורובאסקט.
5 צפייה בגלריה
ג'ני סימס
ג'ני סימס
בכורה חגיגית בנבחרת הנשים. סימס
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
ג'ני סימס
ג'ני סימס
"כשאני בארה"ב בפגרה אני מתגעגעת לכאן". סימס
(צילום: עוז מועלם)
מה שכן, את משחקה הראשון בנבחרת ישראל סימס יכולה לקחת באיזי. המשחק לא קובע כלום, לפרוטוקול בלבד. הרי ישראל תהיה אחת המארחות של אליפות אירופה בקיץ הקרוב ועלתה אליה אוטומטית, אף ששיחקה במקביל במוקדמות (הטורניר יתקיים גם בסלובניה, שבה ייערכו כל המשחקים החל משלב הנוקאאוט). וכדי להגיע בשיא העוצמה ולהצליח מול הקהל הביתי, באיגוד הכדורסל עשו הכל כדי לאזרח את הכדורסלנית האמריקאית בת ה-28, שתיתן ממד חדש לנבחרת של שרון דרוקר לקראת הדבר האמיתי בחודש יוני. אגב, ביורובאסקט הביתי הקודם של ישראל, בשנת 1991, היא גם השיגה את הניצחון האחרון שלה במעמד. מי היה מאמין. מאז היא הופיעה בארבע אליפויות אירופה והפסידה בכל משחקיה.
"בסופו של דבר, תמיד רציתי לייצג נבחרת", טוענת סימס, כשדגל ישראל צמוד לליבה. "זו תשוקה של כל אחת לקבל את ההזדמנות לשחק עבור המדינה שלה".
5 צפייה בגלריה
הכדורסלנית ג'ני סימס עם תעודת הזהות הישראלית
הכדורסלנית ג'ני סימס עם תעודת הזהות הישראלית
סימס והדרכון הישראלי. "הרגשתי כבוד גדול לייצג את המדינה הזו"
(צילום: איגוד הכדורסל)
רק שאת נולדת בארה"ב, לא בישראל. "נכון, אבל אני מרגישה כבוד גדול לייצג את המדינה הזו, אותה מדינה שבה התחלתי לשחק באופן מקצועני מעבר לים ובה אני משחקת עד היום, עם אותן שחקניות שמשחקות איתי. גדלתי וצמחתי לאורך כל שנותיי בארץ".
ישראל השפיעה עליך עד כדי כך? "זה אולי נשמע משוגע, אבל כשאני מגיעה לישראל – ההרגשה היא שזה הבית השני שלי. כשאני בארה"ב בפגרה אני מתגעגעת לכאן, וכשאני חוזרת תוקפים אותי געגועים למשפחה. שילוב מוזר".

כוכבת-על

סימס (1.83 מ'), כוכבת אליצור חולון ששיחקה בקיץ האחרון בפיניקס מרקורי מה-WNBA, היא חלק מליגת העל כבר חמש עונות ברציפות. אחרי האלופה אליצור רמלה, הפועל פ"ת ורמה"ש, לבשה סימס בעונה שחלפה את מדי הפועל ראשל"צ, זכתה להניף עם הקבוצה את גביע המדינה, ורשמה שורה סטטיסטית אדירה עם ממוצעים של 21 נקודות, 9.3 כדורים חוזרים ו-7.3 אסיסטים. העונה היא הספיקה להוליך את חולון עד לשמינית גמר היורוקאפ.
5 צפייה בגלריה
ג'ני סימס
ג'ני סימס
רק בעונה שעברה הוליכה את הפועל ראשל"צ לזכייה בגביע היסטורי
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)
כאמור, המסע הישראלי שלה גרם לדרוקר לגלות עניין מיוחד באזרוחה - עוד בעונה שעברה, למען האמת – והיא שמחה לקבל את ההצעה ולרוץ איתה. ראוי לציין שבכך סימס עשתה היסטוריה: מדובר בכדורסלנית האמריקאית הראשונה שמקבלת אזרחות ישראלית אף שאין לה שורשים יהודיים. המתאזרחת הקודמת, אלישה קלארק (כיום ברמלה), היא נכדה לסב יהודי. סימס, אם תרצו, היא סוג של "מיגל ויטור" בכדורסל הנשים הישראלי - כביכול אאוטסיידרית, שאוהבת מאוד את המדינה ומוכנה לעזור לנבחרת, והבוסים עשו הכל כדי שזה יקרה.
"אני אוהבת הכל בישראל", ממשיכה סימס לפרגן לארץ הקודש. "אני אוהבת את המנטליות שלכם, את צורת החיים שלכם ובעיקר את מזג האוויר".
5 צפייה בגלריה
סימס ומאמן הנבחרת, שרון דרוקר
סימס ומאמן הנבחרת, שרון דרוקר
סימס ומאמן הנבחרת, שרון דרוקר
(צילום: באדיבות איגוד הכדורסל)
ואיך המשפחה הגיבה כששמעה שאת תייצגי את נבחרת ישראל? "מאוד התרגשה ושמחה, בטח אחרי שהם ביקרו פה בקיץ. הם יחזרו ביוני כדי לראות אותי משחקת ומייצגת את המדינה שלנו – ישראל".
המחשבות של סימס, ובעצם של הנבחרת כולה, כבר נמצאות עמוק בתוך הקיץ, מוקדשות לבית שישוחק בהיכל קבוצת שלמה בת"א. "מציאותית, אני חושב שאנחנו יכולות ללכת עד הסוף ולזכות", הפתיעה סימס. "יש לנו שחקניות שעובדות קשה מאוד, שהשתפרו בחמש השנים האחרונות ששיחקתי פה. אני חושבת שיש לנו הזדמנות מצוינת להראות מי אנחנו. יש לנו פוטנציאל גדול".