בצל ההתחמשות של הפועל ת"א והפועל ירושלים - גם מכבי ת"א מנחיתה שם מסקרן בישראל. הצהובים החתימו היום (רביעי) את הפורוורד-סנטר ווניין גבריאל (27, 2.06 מ') לעונה אחת עם אופציה לשנה נוספת.
גבריאל, שחקנה של נבחרת דרום סודאן, מחזיק ברזומה של ארבע עונות ב-NBA, בין השאר בלוס אנג'לס לייקרס לצד לברון ג'יימס ואנתוני דייויס. "גבריאל הוא שחקן עם ניסיון NBA, בעל יכולות מגוונות", אמר מאמן מכבי ת"א עודד קטש. "שחקן בעמדה 5 שיכול לשחק גם בחוץ, יודע לסיים ליד הטבעת ובעל נוכחות הגנתית. הוא יעזור לנו וייתן לנו המון אנרגיות. אני בטוח שהחיבור לקהל יהיה מהיר ושהאוהדים ייהנו ממנו מאוד".
3 צפייה בגלריה
גבריאל
גבריאל
החתמה נוצצת. גבריאל במדי הלייקרס
(צילום: AP Photo/Mark J. Terrill)
3 צפייה בגלריה
גבריאל
גבריאל
ההודעה הרשמית של מכבי ת"א: גבריאל מצטרף
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)
"אני נרגש מאוד ומודה על ההזדמנות להצטרף לכזה ארגון היסטורי", הוסיף גבריאל אחרי החתימה. "אני כבר לא יכול לחכות להביא את התשוקה שלי לת"א וליורוליג, ולפגוש את קהל האוהדים המפורסם. אני יכול לומר שאני מרגיש בבית ללבוש את הגופיה הצהובה".
המנהל הספורטיבי של הצהובים, אבי אבן: "ווניין גבריאל הוא שחקן פנים, אתלט ו-ורסטילי שיתאים לסגנון המשחק שאנחנו מחפשים. שחקן שמגיע בכל ערב ומשאיר הכל על המגרש. ווניין הוא אישיות יוצאת מן הכלל שמביאה את האנרגיות וההתלהבות שהקהל שלנו מחפש".
גבריאל נולד בחרטום, בירת סודאן, ב-26 במרץ 1997. בצל מלחמת האזרחים במדינתו, כבר כשהיה בן שבועיים אימו לקחה אותו ואת שלושת אחיו והיגרה לקהיר. שנתיים לאחר מכן קיבלה המשפחה אשרת כניסה לארה"ב בתור פליטים וכבר בילדותו זכה לאזרחות אמריקאית.
3 צפייה בגלריה
גבריאל
גבריאל
גבריאל במדי נבחרת דרום סודאן
(צילום: AP Photo/Aaron Favila)
הוא גדל ולמד בניו המפשייר ומסצ'וסטס ולאחר שכיכב בתיכון, וקיבל כמה הצעות ממכללות, הצטרף לתכנית הכדורסל המצוינת של קנטאקי. גבריאל שיחק שנתיים במדי הוויילדקאטס, התבסס כחוסם נהדר ואחרי תקופה בליגת הקיץ חתם בסקרמנטו קינגס.
במשך ארבע העונות שלו ב-NBA הספיק גם לשחק ולהציג מספרים יפים בליגת הפיתוח. מלבד סקרמנטו, לבש גם את מדי פורטלנד, ניו אורלינס, ברוקלין, לוס אנג'לס קליפרס, ממפיס וכמובן לוס אנג'לס לייקרס, בשורותיה ערך 98 הופעות עם ממוצע של למעלה מ-15 דקות לערב.
בעונה החולפת, לאחר 5 משחקים בממפיס ו-40 הופעות בשורות וויסקונסין הרד, קבוצת ליגת הפיתוח של מילווקי באקס, שיחק במדי ואקרוס דה באיאמון מהליגה בפורטו ריקו ותרם 13 נקודות (57.6% לשתיים, 35.9% מהשלוש), 7.4 ריבאונדים, 2.2 אסיסטים ו-1.3 חסימות למשחק.
בנוסף, הוא משתייך לסגל נבחרת דרום סודאן, שאיתה סיים כמלך החסימות של גביע העולם בשנה שעברה ובקרוב ייקח חלק גם בהופעת הבכורה שלה במשחקים האולימפיים.
נאום האליפות של שמעון מזרחי
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)