הפועל חולון רשמה אמש (שבת) את המשחק הראשון שלה העונה בליגת העל, נגד הפועל עפולה בבית, ונעלה אותו עם ניצחון קשה - 80:85. "המשחק הזה היה שיעור חשוב עבורנו", אמר בסיום המאמן עמית שרף, אחרי שקבוצתו כבר הוליכה בסוף הרבע הראשון בהפרש דו ספרתי, והיה נדמה שהיא בדרך לבריחה.
האורחים בתגובה, יצאו לריצה של 2:24 וגרמו לחולון, ללא אמין נואה (שעזב אתמול רשמית), וללא סי ג'יי האריס שזכה למנוחה, לרדוף אחריהם כמעט עד סיום המשחק. הסוף, כאמור, היה טוב.
2 צפייה בגלריה
פתחו ברגל ימין. שחקני הפועל חולון בסיום הניצחון על הפוע עפולה
פתחו ברגל ימין. שחקני הפועל חולון בסיום הניצחון על הפוע עפולה
פתחו ברגל ימין. שחקני הפועל חולון בסיום הניצחון על הפוע עפולה
(רועי כפיר, ONE)
ואם כבר סיום, חצי שעה אחרי השריקה הגיעה האזעקה הראשונה מאז חזרת הליגה, והשחקנים, שבדיוק סיימו להתקלח ועזבו את חדרי ההלבשה, רצו למרחבים המוגנים בהיכל הטוטו. אף אחד לא היה נראה מבוהל, אם כבר הפוך, וכעבור 10 דקות כל אחד התפנה אל היציאה לאוטובוס או לרכבו הפרטי.

דילמת קרופורד

מלחמת "חרבות ברזל" תגרום ללא מעט שינויים במתווה החזרה למשחקם. בחולון, למשל, דרו קרופורד שיחק על משבצת הזר. הגארד-פורוורד, שנשוי לישראלית, היה אמור להישאר מחוץ לרוטציה בליגה עד אשר תדון הוועדה המיוחדת במשרד הפנים בנוגע לאזרוח ספורטאים, אלא שבגלל המלחמה היא תיערך במועד לא ידוע. בחולון הבינו שלא אפשרי "לייבש" את השחקן לשלושה חודשים לפחת וההחלטה לעונה הזו נעשתה כאמור. איתן לנציאנו, יו"ר המועדון, לא הסתיר את עמדתו על כך שהשחקן, שלא עזב את ישראל בכל ימי הלחימה, ראוי לאזרחות וכי הוא הולך לפעול בנושא מול איגוד הכדורסל.
"לא שיחקנו מספיק טוב", אמר עוד שרף על המשחק. "עבדנו על האזורית שהם עשו נגד באר שבע, בהתחלה הגבנו מצוין ועלינו להפרש, מרוב שהרגשנו את זה תקענו את זה והחיסרון של סי ג'יי הורגש. זה היה שיעור מצוין בשבילנו, עדיף לקבל את השיעור הזה עם ניצחון, מאשר עם הפסד".
על כך שהקבוצה הצליחה להחזיר את הזרים לליגה: "אני נותן קרדיט ענק להנהלה שלנו, למנכ"ל רועי דבורה ולניר מנהל הקבוצה. מהיום הראשון שנסענו ב-22 באוקטובר, הם מתקשרים עם השחקנים בצורה אמיתית ונקייה. יש חיבור טוב בקבוצה, שחקנים רוצים להיות, אמרנו להם בסופ"ש הקודם שירגישו את המדינה ויראו איך זה פה. יום אחרי שהם הגיעו, הם הרגישו בבית. יש הבטחה שאם מישהו מרגיש חוסר ביטחון לא נמנע ממנו שום דבר. שמח שהם הלכו על זה, בהובלת סי ג'יי, המשפחה שלו פה".
ג'סטין סמית', שהיה הקלע המוביל עם 22, לצד תשעה ריבאונדים, אמר: "התחלנו להיות תקועים בהתקפה, ולא הצלחנו לעשות עצירות בהגנה. במחצית השנייה התחלנו לנצל מיסמאצ'ים ולהניע את הכדור".
2 צפייה בגלריה
"יש חיבור טוב בקבוצה. השחקנים מודים לקהל
"יש חיבור טוב בקבוצה. השחקנים מודים לקהל
"יש חיבור טוב בקבוצה. השחקנים מודים לקהל
(רועי כפיר, ONE)
"זה היה מדהים לשחק עם הקהל, אחרי חודש וחצי בלי אוהדים, אולמות ריקים, זה עזר לנו לעשות את הקאמבק", הוסיף הפורוורד, שהגיע ארצה בהמלצתו של מודי מאור לשרף. "השתמשנו באנרגיות שלהם. אנחנו מודים שאנחנו יכולים לשחק מולם, יש לנו הזדמנות לעשות את זה. התקופה האחרונה הייתה קצת משוגעת. לא ידענו מה יקרה, לקחנו את זה יום אחרי יום, אני סי ג'יי ואמין. דיברנו עם ניר ורועי בכל יום, הם אמרו לנו דבר אחד והדברים השתנו, היינו במצב לא ברור במשך שישה שבועות, אני מקווה שיהיה לנו מעכשיו יציבות".

עפולה: "אם היינו מרוכזים יותר - היינו מנצחים"

מהצד השני, עפולה, שכבר שיחקה שלושה משחקים, נמצאת במאזן שלילי של 2:1. מאמן הקבוצה רועי פרל אמר: "מצד אחד, התאמצנו, הרבה דקות ששיחקנו כדורסל לא רע. בטח ביחס לסיטואציה שבה אנחנו נמצאים, ואני די מאוכזב כי אם היינו טיפ טיפה יותר מרוכזים היינו מנצחים. שיחקנו נגד קבוצה מצוינת, קבוצה בפורמה, שיודעת להתנהל בתוך משברים, הגיבו לדברים שקרו. בסופו של דבר לצערי לא השכלנו לנצח, וכל הכבוד לחולון. הפסדנו את זה בהגנה שלנו ברבע השלישי. סלים קלים מדי, התמלאנו בעבירות, היה לנו קשה להיות אגרסיביים. יכולנו להיות יותר טובים".
על כך שעפולה חוותה אתמול אזעקות ראשונות מאז פרוץ המלחמה והאם המצב ישפיע על הזרים החדשים שהגיעו, אחרי עזיבת הקודמים, הוסיף פרל: "אני מנסה לשקף לזרים את הסיטואציה כמו שאני חווה אותה. כרגע גם אם יש אזעקות, יש סטטיסטיקה, זה לא דרמטי וזה לא בכמויות. אני מקווה שהם לא ייבהלו".