עם כל הכבוד לתוצאות במחזור הפתיחה בליגת האלופות של פיב"א, האירועים המשמעותיים מבחינת הפועל חולון ועירוני ר"ג היו בירידה לחדרי ההלבשה, וההבנה שבארץ קרה אירוע משמעותי. ר"ג, שעלתה לשחק לפני שהחל הירי המאסיבי מאיראן, ידעו במעורפל מה קורה, אך התרכזו במשחק וסגרו את הנידיים. בחולון, שהתחילה לשחק כחצי שעה אחרי האזעקות הראשונות, הצוות המקצועי והשחקנים אמנם היו עם ניידים מרוחקים, אבל ידעו כבר מה קורה בארץ במהלך המשחק.
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון גיא גודס
מאמן הפועל חולון גיא גודס
"לא מחפש תירוצים". גודס
(צילום: עוז מועלם)
כמובן שבשתי הקבוצות, עם תום המשחקים, השחקנים הישראליים התעדכנו ועודכנו מיד בכל מה שקרה, והשיחות עם המשפחות היו מהירות. בנוגע לזרים, בקבוצות יקיימו הערכות מצב בהמשך, אבל הם צפויים לחזור ארצה היום (רביעי) ולהמשיך בהכנות לקראת פתיחת הליגה המקומית, שתשוחק על פי הנחיות פיקוד העורף בימים הקרובים.
כזכור, מכבי רמת גן הייתה אמורה לשחק בגמר גביע ווינר במוצאי השבת מול מכבי ת"א, שנדחה בינתיים בשל הנחיות פיקוד העורף שנכון להיום מגבילה התקהלות של עד אלף איש. חולון תפתח את העונה שלה רק במחזור השני מול נס ציונה, באולם אחר, בשל עונש רדיוס אותו ספגה במשחק נגד הפועל ת"א בעונה שעברה. בינתיים בשתי הקבוצות מציינים שלא היו בקשות לעזוב, אבל כן קיים סיכוי שאולי, בדומה לתחילת העונה שעברה, המגורים יועתקו זמנית לחו"ל במידה והליגה לא תיפתח.
"כולם היו באינטרנט לפני המשחק ואני יכול לומר שאולי זה מה שהוביל לחוסר ריכוז למרות שמבחינתי זה תירוץ, ואני לא אוהב לתרץ תירוצים", אמר בסיום גיא גודס לאחר שקבוצתו הפסידה 85:76 לווירצבורג הגרמנית. "אנחנו יודעים שאנחנו במצב קשה בישראל ואני עדין לא יודע מה קרה בישראל לפני המשחק כי סגרתי את הפלאפון שלי וניסיתי להתרכז בכדורסל ולשים את הסיטואציות האלו ואת המשפחה בצד.
"במשחק נפלנו בהתחלה, כשלא פתחנו טוב, ולאחר מכן התחלנו לשים את האנרגיה בחזרה ואני נותן לוורצבורג את הקרדיט. היא ניצלה את הטעויות שלנו והענישה אותנו. הסיטואציה? לא קלה לאף אחד מאיתנו, אבל כספורטאים אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו. כקבוצה ניסינו לעשות את הכי טוב שלנו ועם כל הבלאגן מסביב, היו מי שהצליחו לבצע את ההפרדה והיו את מי שהצליחו פחות, לצערי. אני לא יכול לשלוט בהכל".
2 צפייה בגלריה
ברנר
ברנר
"תחושת פספוס". ברנר
(צילום: עוז מועלם)
אלייז'ה מיטרו לונג, שקלע 12 נקודות, הוסיף: "עשינו טעויות. אי אפשר לבוא למשחק חוץ ולשחק כפי ששיחקנו - וזה על השחקנים, על כולם, כולל אותי. אנחנו לא מרוצים מכך, אנחנו קבוצה טובה ואנחנו צריכים להוכיח את זה".

הובר: "השתדלנו להתרכז בכדורסל כמה שאפשר"

״אנחנו מרגישים תחושת פספוס, אני חושב שבהרבה היבטים היינו במשחק", אמר שמוליק ברנר לאחר ההפסד של קבוצתו 80-71 לא.א.ק אתונה. "התקפית היינו צריכים להיות הרבה יותר חדים. היו הרבה זריקות טובות שהחמצנו ולצערי להגיע לאתונה, למגרש מאוד מאוד קשה ולקלוע 4 מ-25 לשלוש, ועדיין להיות במשחק, זה לא פשוט. אנחנו נלמד מהמשחק הזה. זו רק ההתחלה שלנו בליגת האלופות - ואנחנו מעודדים לקראת ההמשך".
"המצב במדינה העכיר לנו את האווירה ואי אפשר היה להתעלם ממנו", התייחס רועי הובר ליום שעבר על ישראל. "השתדלנו כמה שאפשר להתרכז בכדורסל. קודם כל אנחנו רוצים לאחל שכל החיילים והחטופים שלנו יחזרו בשלום. לגבי המשחק הייתה אווירה חמה, שיחקנו נגד קבוצה מאוד טובה, אני חושב שרוב המשחק היינו שקולים, נפלנו קצת באחוזי קליעה. יכול להיות מהתרגשות של פתיחת עונה. אני בטוח שבהמשך נהיה יותר טובים ונוכל לעשות דברים יפים גם במפעל האירופאי״.